Eli jos työ sellainen, ettei virka-aikaan esim. asiakaspalvelutyössä pääse ollenkaan vastaamaan puhelimeen (tauon aikana ehkä itse soittamaan, mutta ei siihenkään kauaa aikaa ole jos ei heti ekalla yrityksellä vastaa), niin ei tartte sit hoitaa ollenkaan mitään asioita viranomaisten kanssa?
Mulle on ihan sama vaikka mun sosiaaliturva-asiat tai vaikka labratuloksetkin päätyisi mahdollisesti jonkun tuntemattoman käsiin kunhan saisin ne jotenkin edes omaan tietooni kailottamatta niitä ja esim. hetuani samalla kaikkien asiakkaiden ja työkavereiden kuullen! Esim. labratulosten saanti on osoittautunut erittäin vaikeaksi, kun en pysty töistä soittamaan asiakkaiden kuullen eikä täällä ole mitään yksityistä paikkaa jonne voisi vetäytyä 15min töistään jonottamaan puhelimeen että pääsis mahdollisesti läpi terkkarille, tai sitten ei. Ja jos ainoat keinot on henkilökohtainen vierailu tai puhelun vastaanottaminen virka-aikaan, niin eihän tuo onnistu kuin muutamina hassuina loma-aikoina (jolloin ko. virastot vielä yleesä ovat kiinni).
Mun elämääni helpottaisi todella paljon, jos em. asiat, kuin myös lääkäriaikojen varaamiset ja muut, voisi hoitaa sähköpostitse. En mä viitsi alkaa puhelimessa selittämään vaivojani asiakkaiden kuullen kellekään terkkarille aikaa saadakseni mut ei mulla ole mitään muutakaan vaihtoehtoa, koska monesti en tauon aikana ehdi päästä läpi koko ajanvarauspalveluun.
Vituttaa kun tuntuu että moneltakin osin tän yhteiskunnan palvelut on suunniteltu jollekin työttömille ja eläkeläisille, ei normaalille työssäkäyvälle ihmiselle.