Sosiaalityöntekijää paikalla? Toimeentulotuesta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlmanNikkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos se on kertaluonteinen, vähäinen korvaus, niin tuskin lasketaan tuloiksi. Mutta se riippuu kyseisen työntekijän harkinnasta.

Mulla on ollut kerrallaan n. 500?, että ainakaan toimeentulon näkökulmasta se ei ole edes niin pienimuotoinen korvaus.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Eli jos luovuttaa munasoluja ja saa siitä korvauksen, katsotaanko tämä tuloksi? Kun osa siitä on kuitenkin korvausta matkakuluista yms. Pohdin vaan..

Kyllä se katsotaan tuloksi.

Onpa hassua. Joudun siis maksamaan jos luovutan munasoluja- osahan on tosiaan sitä matkakulukorvausta, joka jää sitten omalle kontolle. Jaa, kinkkistä.

Ja mulla matkakulut kuitenkin 40e/käynti. Ei taida kannattaa.. Kun kuitenkin 5 käyntiä tulee. Liian kallista luovuttaa :| :|

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos se on kertaluonteinen, vähäinen korvaus, niin tuskin lasketaan tuloiksi. Mutta se riippuu kyseisen työntekijän harkinnasta.

Mulla on ollut kerrallaan n. 500?, että ainakaan toimeentulon näkökulmasta se ei ole edes niin pienimuotoinen korvaus.

No jos se on tuota luokkaa se korvaus, niin todennäköisesti katsotaan tuloksi. Mutta kuten jo sanoin, se riippuu kyseisestä virkailijasta ja siitä kuinka pitkäksi aikaa hakee toimeentulotukea.

Eli jos luovuttaa munasoluja ja saa siitä korvauksen, katsotaanko tämä tuloksi? Kun osa siitä on kuitenkin korvausta matkakuluista yms. Pohdin vaan..

Onpa hassua. Joudun siis maksamaan jos luovutan munasoluja- osahan on tosiaan sitä matkakulukorvausta, joka jää sitten omalle kontolle. Jaa, kinkkistä.

Ja mulla matkakulut kuitenkin 40e/käynti. Ei taida kannattaa.. Kun kuitenkin 5 käyntiä tulee. Liian kallista luovuttaa :| :|

kannattaa kysyä omalta työntekijältä. todennäköisesti kuitenkin lasketaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

kannattaa kysyä omalta työntekijältä. todennäköisesti kuitenkin lasketaan :(

Kiva, en siis voikaan luovuttaa.. Kun just tammikuussa mulle tulee lääkekuluja sun muita, joiden vuoksi pitäis hakea toimeentulotukea. Onpa hyvä homma.

Nostan vielä jos jollain ois jotain ihan "virallista" tietoa tästä. Jos luovutan munasoluja ja monen viikon piikitykset, hormonimyrskyt jne. käyn läpi, en halua jäädä taloudellisesti tappiolle siinä. Vaikkei raha tietysti tärkein juttu ookaan.

Nostan vielä jos jollain ois jotain ihan "virallista" tietoa tästä. Jos luovutan munasoluja ja monen viikon piikitykset, hormonimyrskyt jne. käyn läpi, en halua jäädä taloudellisesti tappiolle siinä. Vaikkei raha tietysti tärkein juttu ookaan.

sitä ei voi varmasti sanoa kukaan muu kuin oma työntekijäsi, koska käytännöt vaihtelevat

Tuohon tuskin on olemassakaan mitään tiettyä sääntöä mitä työntekijät noudattaa, monet tälläiset asiat ovat työntekijän itsensä harkittavissa. Mutta veikkaan minäkin että jos saa esim yli 100e, niin kyllä se katsotaan tuloksi. Katsotaan sitä muitakin asioita (kuten jos isovanhemmat ovat laittaneet rahaa tilille lapselle, sekin voidaan katsoa tuloksi vaikka kyseessä on pienikin summa). Sun kannattaa ottaa yhteyttä omaan sossuun. Matkat voit varmaan vähentää ikäänkuin summasta, mutta loppu luultavasti katsotaan tuloksi.

Vielä viimeisen kerran nostan =) Täällä ei voi soskuun soittaa kuin soittoaikana..

Mulle siis ainakin katsottiin tuloksi se. Toki matkakulut ym. voi näyttää, että ne on oikeasti mennyt matkakuluihin, mutta siis ainakin se 250?:n kertakorvaus katsotaan ihan tuloksi.

Vielä viimeisen kerran nostan =) Täällä ei voi soskuun soittaa kuin soittoaikana..

Mulle siis ainakin katsottiin tuloksi se. Toki matkakulut ym. voi näyttää, että ne on oikeasti mennyt matkakuluihin, mutta siis ainakin se 250?:n kertakorvaus katsotaan ihan tuloksi.

Tähänköhän se nyt kaatuu sitten.. Tosi ikävä juttu :| :|

ymmärsinkö oikein, sun pitäis saada tuloa ilman että se vaikuttaa toimeentulotukeen? ja jos vaikuttaa nii eihän sitä sit viitti vaivautua koska rahahanat on auki muutenki. jee :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärsinkö oikein, sun pitäis saada tuloa ilman että se vaikuttaa toimeentulotukeen? ja jos vaikuttaa nii eihän sitä sit viitti vaivautua koska rahahanat on auki muutenki. jee :)

:headwall:

Vaikka hyvää haluankin, niin en silti halua itse maksaa eli vetää taloutta miinukselle siksi että saan luovuttaa munasoluja. Vai maksaisitko itse? Entä luuytimen luovuttamisesta? Hullua hommaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:headwall:

Vaikka hyvää haluankin, niin en silti halua itse maksaa eli vetää taloutta miinukselle siksi että saan luovuttaa munasoluja. Vai maksaisitko itse? Entä luuytimen luovuttamisesta? Hullua hommaa.

Jos moraalisi antaa myöten, voit ohjata rahat tilille, jota sossu ei tiedä. Joko omalle tai esim. henkilön, jolla on sama sukunimi. Rahat tulevat kyllä perille, vaikka saajan nimi ei ole tilisiirrossa oikein...

Yhteistyössä