Sosku & suksien osto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amoraalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
sul ei oo varaa ostaa 35e suksia,mut sul on varaa mennä urheilukauppaan ja ostaa 125e maksavat sukset!!! Joo saat ne sossulta takas,mut ei se 35e omasta pussista ois paljoo ollu :kieh:

Jos sitä rahaa ei ole niin ei ole. Aika moni ottaa vastaan esim. isovanhempien ostamat kalliit toppahaalarit mielummin kuin rahapulassaan yrittävät keksiä jostain halvemman haalarin hinnan.

Mutta 125e löyty lompakosta tos noin vain??!!Ja 35e ei ole paljon.

Isovanhempien lompakosta meinasin sen tuossa esimerkissäni löytyvän. Ihan kuin ap:n esimerkissä se raha tarjotaan sossusta.

Jos sitä 35? ei ole niin silloin se on vain liikaa.

Mä oon itse kans toimeentulotuki asiakas ja ei mullakaan aina löytys heti tota 35e laittaa suksiin,mut ei myöskään ikinä 125e!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Maksaako sossu muka uusia suksia ja niistä täyden maksun ettei ole mitään omavastuuta?

Ei ne nyt mitään tosi kalliita suksia maksa. Mulle sanottiin että max. 135e saa rahaa vuodessa harrastuksiin. Eli se on jokaisen omassa harkinnassa miten ne rahat käyttää. Meillä menee melkein koko summa niihin suksiin, joku toinen maksaa tuolla rahalla sukset ja luistimet, joku kolmas jättää sukset ostamatta ja maksaa tuolla summalla esim lentopallokerhon jäsenmaksun ja ostaa sisäpelikengät.. Ideana on että köyhänkin lapsi voi harrastaa edes jotain.. =)

Kunpa meilläkin olis varaa ostaa lapselle uudet sukset! Töissä ollaan molemmat ja soskusta ei olla haettu eikä siis saatu ikinä mitään. Kirpparilta ei löydä ja hinnat ovat tosiaan tuota 100 euron luokkaa. Kunpa vois vaan mennä kuitin kanssa sossuun ja saada rahat ostetuista suksista. On tämä niiiiin väärin!

Koska ollaan itekin sossun asiakkaita, mutta ei lastensuojelun. Sosiaalityöntekijän kanssa olen jutellut ja käynyt ilmi, että lastensuojelun piirissä oleville maksellaan eri juttuja kuin muille, koska halutaan tukea perhettä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Koska ollaan itekin sossun asiakkaita, mutta ei lastensuojelun. Sosiaalityöntekijän kanssa olen jutellut ja käynyt ilmi, että lastensuojelun piirissä oleville maksellaan eri juttuja kuin muille, koska halutaan tukea perhettä tms.

kyllä sossusta harrastusrahaa saa, määrät vaan riippuu paikkakunnasta

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Ikävä tuottaa pettymys mutta me ollaan ihan tavallisia ttt-asiakkaita. Näihin lasten harrastuksiin voi saada harkinnanvaraista tt-tukea, kuin myös voi saada ns. vaaterahaa harkinnanvaraisena. Samoin vaunuihin/rattaisiin, lasten sänkyihin ym juttuihin voi saada harkinnanvaraista..

Samaa mieltä tuon kanssa, joka ei "pistä enää tikkua ristiin". Me olimme vailla asuntoa, melkein mikä tahansa murju olisi kelvannut. Naapurit uhkasivat käydä päälle jne. vakavaa, meillä oli pieni vauva. Sossu eikä kaupunki tullut mitenkään vastaan, vaikka rukoilin heiltä apua. Jouduimme ottamaan ihan liian kalliin asunnon -> kaikki rahat menivät asumiskustannuksiin -> jouduimme sossun asiakkaiksi.

No, siinäpähän makselevat!

mie sain kerran soskusta (ei toi elämä aina mene suunnitelmien mukaan) 200e et sain ostaa autorämän ja pääsin sillä töissä käymään (julkisilla ei toivoakaan) no, se oli harkinnanvaraista ja sen avulla sain pitää työpaikkani ja tilini ja ajan kanssa sain paremman autonkin...mutta kiitollinen minä siitä rahasta ja auton rähjästä jonka sillä sain, todellakin olin =) eikä sillä ettei muut olisi..nyt sitten työelämää takana 10 vuotta ja eessä kai vielä enempi, hoitoala taitaa olla aika varma työllistäjä myös jatkossa ja työn ohessa vielä amk tutkinnon suoritin...nyt makselen veroja =) josko joku muu sais tarpeeseensa soskusta vuorostaan..tota asennetta "että maksakoon nyt yhteiskunta" mie en vaan tajua!!! ei yhteiskunnalla ole mitään velvotteita kenenkään elatusta maksaa, jos apua saa ni hyvä kyllä silti ensisijaisesti pitää pyrkiä itse elämisensä maksamaan....sehän tässä järjestelmässä pieleen meneekin että se ei ole aukoton, se osaltaan toimii välillä "vikaan" mutta myös se että se tuntuu niin toisia kantavan ettei ees nähdä tarvetta mennä töihin... :headwall: ja ei siis koske kaikkia...joku vaan mainosti "helppoa rahaa" ...pisti vihaksi :o

täällä suurin osa olettaa automaattisesti että sossun asiakas on työtön työnvieroksuja. todellisuudessa aika moni sossun asiakas on ihan työssäkäyvä ihminen kuka vaan sattuu olemaan joko osa-aikainen tai sitten vaan matala palkkaisella alalla töissä. itsekin teen 8 h työpäivää mutta silti saan toimeentulotukea joka kuukausi, palkka on niin huono ettei se riitä mun ja lasten elättämiseen. tuntuu pahalle lukea aina noita kommentteja et mee töihin äläkä juokse sossun luukulla : (

Yhteistyössä