Soskun tätejä paikalla???? Tai asiasta 100% varmasti tietäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietoa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietoa vailla

Vieras
Haluisin tehdä kaverini perheestä ilmoituksen lasten takia.
Koti on kun kaatopaikka, joka paikassa tavaraa (paloturvallisuus riski jo)
Ja roskaa....pitsalaatikoita siellä täällä, lattialla ruoan tähteitä, roskaa, likaa....kämppä on oikeesti kun pommin jäljiltä...sellaset polut vaan menee missä mahtuu liikkuu...elukoita 3 ja lapsia 3, likasia vaippoja veskissä eri sankoissa, haju mitä mahtavin, muutenkin koko koti haisee kauheelle.
Kaikki tasot törkyä täynnä, lapset aina likasia, ja kaupallakin pienemmät suupielet ruoassa....

tein aiemmin jo ilmoituksen mutta sosku ilmoitti 2 viikkoa ennen menemistään niin kyllähän ne tietty puunasi kämpän kuntoon, sosku oli sitten ihmetellytkin miksi joku ilmoittanut.

Miten saan soskun sinne hetimiten ettei ne ehdi siivota ym?
Kulissia ne vetää ulkona, neuvolassa ja kyläillessä jos sukua paikalla, sillon lapsille puhtaat vaatteet jne. Mutta muuten on kyllä sellanen roihala että huh.Siellä puolen vuoden ikäinenkin lattialla sellasessa metri*metri alalla, kun muuten ei mahdu liikkuu, ja lattialla kaikkee pientä mitä vois laittaa suuhunsakin ja tukehtua.
Tää ei oo provo, olen tosi huolissani-auttakaa

soita vkl päivystävälle sosiaaliasemalle, ne tekee käyntejä ilmoittamatta jos kerrot että tilanne on akuutti. ainakin näin meilläpäin.
sosku ei koskaan mene ilmoittamatta :kieh:

Soita sinne ja keskustele, kysy jos voisivat harkita samana päivänä soittamista kun menevät.. Siis ongelmia varmaan on muitakin kuin roskat? Onko vanhemmat masentuneet?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mulle jäi epäselväksi, että mitä sä haluat sosiaalihuollon tekevän?

Puuttuvan tilanteeseen, en halua että lapset joutuu likaisena olemaan ja siellä paskan keskellä asumaan.
Ei oo oikeesti lapsille se koti, vanhemmat karjuu kaupassa jos lapsi riekkuu, eikä se karjuminen ole mitään lopeta, vaan viimeksikin Prismassa sain hävetä silmät päästä niiden mukana, kun äiti huusi: saatana nyt turpa tukkoon, vittu että saatte jotain....perkeleen pennut
HIEMAN saatiin katseita :(
Ja siellä äippä kotiäitinä ja isäkin nyt suurimmaksi osaksi kotona
NIIN MITÄ IHMETTÄ NE PÄIVÄT TEKEE KUN KÄMPPÄ SEN NÄKÖINEN
Istuvat koneella.
Oisittepa nähneet sen vauvan ihon aiemmin, oli niin kuiva ja likainen että näytti ihan vihreälle, kun lika oli tarttunut kuiviin kohtiin, vein itse heille vauvan shampoota ja ihoöljyä, talkkia ym.
En voi siis oikeesti sanoin kuvailla heidän elämää-säälittää ne lapset siellä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita sinne ja keskustele, kysy jos voisivat harkita samana päivänä soittamista kun menevät.. Siis ongelmia varmaan on muitakin kuin roskat? Onko vanhemmat masentuneet?

no eivät ole masentuneita, hoitoalalla vieläpä, että pitäs tietää asiat lastenkin hyvinvoinnin kannalta. jättävät kaiken käsistään siihen mihin jää....voi jos saisin sieltä teille kuvia, niin kuva kertois enemmän kun tuhat sanaa :(

mä tiedän tapauksen jossa äidillä oli 3 lasta, nuorin konttasi ja oli vaipoissa. käytetyt vaipat vain heitettiin johonkin nurkkaan jen.. ja he elivät oikeasti paskassa :( talossa oli vielä iso koira jonka karvoja joka paikassa. lapsilla ei koskaan puhtaita vaatteita tms. sosku katseli sitä menoa lähes puoli vuotta ennenkuin puuttui asiaan ja otti lapset huostaan. kun tämän ihmisen ystävät menivät siivoamaan kotia lopulta, löytyi sieltä jopa vaatekaapeista käytettyjä vaippoja ja roskapusseja joita ei oltu viety ulos :x

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
En usko et sosiaalipäivystys uhraa aikaansa tommoseen, kun ei tuossa hengenhädässä nähdäkseni kukaan oo.

Tommosessa tilanteessa voi saada perhetyöntekijän auttamaan arjen pyörityksessä ja kartottamaan tilannetta. Toinen asia on et suostusko kaverisi ottamaan perhetyöntekijän vastaan.

ei ota kuule apua vastaan se on varmaa, kertoo joka päivä imuroivansa ....mistä se siellä imuroi, kysyn vaan kun lattia tilaa vaan ne polut, ne varmaan imuroi. Ei varmasti näe ongelmaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no eivät ole masentuneita, hoitoalalla vieläpä, että pitäs tietää asiat lastenkin hyvinvoinnin kannalta. jättävät kaiken käsistään siihen mihin jää....voi jos saisin sieltä teille kuvia, niin kuva kertois enemmän kun tuhat sanaa :(

Mistä tiedät, etteivät ole masentuneita?

En usko et sosiaalipäivystys uhraa aikaansa tommoseen, kun ei tuossa hengenhädässä nähdäkseni kukaan oo.

Tommosessa tilanteessa voi saada perhetyöntekijän auttamaan arjen pyörityksessä ja kartottamaan tilannetta. Toinen asia on et suostusko kaverisi ottamaan perhetyöntekijän vastaan.

Juuri näin, olen ollut harjoittelussa sossussa.

Tarjoa siivousapua, jos huolettaa.

Tässä maassa on monella lapsella paljon huonomminkin asiat, mikä on surullista, eihän tuokan tosiaan normaalia ole, mutta ei ole väkivaltaa, päihtymystä, masennusta jne.

Puuttuvan tilanteeseen, en halua että lapset joutuu likaisena olemaan ja siellä paskan keskellä asumaan.
Ei oo oikeesti lapsille se koti, vanhemmat karjuu kaupassa jos lapsi riekkuu, eikä se karjuminen ole mitään lopeta, vaan viimeksikin Prismassa sain hävetä silmät päästä niiden mukana, kun äiti huusi: saatana nyt turpa tukkoon, vittu että saatte jotain....perkeleen pennut
Istuvat koneella.
Oisittepa nähneet sen vauvan ihon aiemmin, oli niin kuiva ja likainen että näytti ihan vihreälle, kun lika oli tarttunut kuiviin kohtiin, vein itse heille vauvan shampoota ja ihoöljyä, talkkia ym.

Pelkkä likanen kämppä ei aiheuta toimenpiteitä. Perheelle todennäköisesti tarjotaan apua, missä muodossa, se riippuu kunnasta (perhetyöntekjä, vanhemmuskurssit, vapaaehtoistyöntekijät... ), mutta perhe voi kieltäytyä. Likanen kämppä ei vielä ole merkki heitteillejätöstä. Onko todisteita tai epäillystä mistään pahoinpitelystä? Onko lapsilla ruokaa, vaatteita, katto pään päällä? Huostaanottoa ei voida tehdä ilman erittäin vahvoja todisteita lapselle aiheutuvasta vaarasta.

Istuvat koneella.

Ootko koskaan ottanut huoltasi puheeksi kaverisi kanssa, jospa hää vaikka avautus sulle ongelmistaan?!

Kiitos vastauksista aion tehdä uuden ilmoituksen, lapsetkin laihoja kun nälkämaan kurjet.
Olin siellä kerran kun lapset ois halunneet aamupalaa, äiti vaan sanoi ette saa kun ette syö sitten ruokaa.
Iltapalalla oisivat halunneet toisen leipäpalan niin ei kun 1 riittää ja nukkumaan, pelkkä leipäpala, edellisen kerran söivät klo.15.00 ja silloinkaan ruoalla eivät saaneet lisää.
Suihkunurkkaus täynnä vaatetta , siellä keskimmäinenkin suihkussa oli vaatekasojen keskellä, kastuhan ne vaatteetkin, ja homehtuvat varmasti.
Vessa esim on niin paskanen etten minä siellä suostu veskiin menemään.

Juuri näin, olen ollut harjoittelussa sossussa.

Tarjoa siivousapua, jos huolettaa.

Tässä maassa on monella lapsella paljon huonomminkin asiat, mikä on surullista, eihän tuokan tosiaan normaalia ole, mutta ei ole väkivaltaa, päihtymystä, masennusta jne.

olen käynyt siivoamassa useampaan otteeseen mutta jos ihminen on sellanen että jättää kaikki siihen mihin sattuu tippuu niin päivässä saavat saman paskan aikaseksi. toivotonta.,

Uusimmat

Yhteistyössä