soskun vuokravakuudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta asunnoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta asunnoton

Vieras
Pikaista apua kaipaan.. eli tilanne on se että joudun nyt kysymään apua soskusta vuokra-asunnon vakuuteen.. Kestääkö päätöksen tekeminen soskussa ihan hirveän kauan ja kuinka laajat selvitykset joutuu tekemään yms..

En ole toimeentulotuen asiakas ennestään.. apuja kaivataan :)

ei kyllä pitäis kestää, sulla pitää olla vuokrasoppari tai jos ei suostu tekee ennen vakuuden "maksamista" (mulle ainakin annettiin vain lappu, missä sossu lupasi korvata takuuden verran JOS jotain korvattavaa tulee eli raha ei liikkunut) niin vuokranantajan yhteystiedot tai joku alustava sopimus vuokraamisesta, riippuu ihan sossusta. Jos et ole aiemmin asioinut, voi ne pistäää kyl sut selvittää niille rahatilanteesi parin kuukauden ajalta, tiliotteet pyytävät ja velkakirjat jos oot lainannut esm kaverilta, eivät ota tuloksi siis jos on esittää velkakirja. sekavasti selitetty mutta tässä nyt jotain apua ehkä??

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
2kk tiliotteet ainakin

ja jos olet oikeutettu saamaan ei pitäs mennä ku päivä tai kaks vakuuteen.. muu tuki sitten erikseen luultavasti

Mulla kun on sellainen tilanne että olen odotellut kelalta pväraha päätöksiä syyskuun alusta saakka ja nyt tuli kielteisenä. Toki mies on töissä mutta hänelläkin lomautuksia välillä.. :/ melko inhottava tilanne siis.

Alkuperäinen kirjoittaja pampara:
ei kyllä pitäis kestää, sulla pitää olla vuokrasoppari tai jos ei suostu tekee ennen vakuuden "maksamista" (mulle ainakin annettiin vain lappu, missä sossu lupasi korvata takuuden verran JOS jotain korvattavaa tulee eli raha ei liikkunut) niin vuokranantajan yhteystiedot tai joku alustava sopimus vuokraamisesta, riippuu ihan sossusta. Jos et ole aiemmin asioinut, voi ne pistäää kyl sut selvittää niille rahatilanteesi parin kuukauden ajalta, tiliotteet pyytävät ja velkakirjat jos oot lainannut esm kaverilta, eivät ota tuloksi siis jos on esittää velkakirja. sekavasti selitetty mutta tässä nyt jotain apua ehkä??

Meille annettiin tuolta vuokraustoimistosta (kaupungin vuokrakämppä) sellainen lappu missä oli viitenumero sekä summa (takuuvuokra) mikä pitää maksaa ennen kuin menee tekemään vuokrasopimusta..

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Menet käymään siellä, niin voivat tehdä päätöksen samointein

riippuu ihan toimistosta onko mahdollista tehdä samantien, mutta muista ottaa 2 kk tiliotteet ja vuokrasopimus mukaan niin nopeuttaa päätöksen tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta asunnoton:
2kk tiliotteet ainakin

ja jos olet oikeutettu saamaan ei pitäs mennä ku päivä tai kaks vakuuteen.. muu tuki sitten erikseen luultavasti

Mulla kun on sellainen tilanne että olen odotellut kelalta pväraha päätöksiä syyskuun alusta saakka ja nyt tuli kielteisenä. Toki mies on töissä mutta hänelläkin lomautuksia välillä.. :/ melko inhottava tilanne siis.

Laske kaupungin sivuilta oletteko oikeutettuja toimeentulotukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:

riippuu ihan toimistosta onko mahdollista tehdä samantien, mutta muista ottaa 2 kk tiliotteet ja vuokrasopimus mukaan niin nopeuttaa päätöksen tekemistä.

Taitaa olla että lain mukaan kiireelliset käsitellään seuraavana arkipäivänä, muuten on se kolme viikkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kohta asunnoton:
2kk tiliotteet ainakin

Laske kaupungin sivuilta oletteko oikeutettuja toimeentulotukeen.

jos tarvitsee takuuvuokraan avustusta, ei välttämättä tarvitse hakea muuten toimeentulotukea. takuuvuokra on harkinnanvarainen tuki

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:

Taitaa olla että lain mukaan kiireelliset käsitellään seuraavana arkipäivänä, muuten on se kolme viikkoa...

kyllä kiireelliset, 14 arkipäivää on se minkä laki määrää

Yhteistyössä