Sossusta apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yhäippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yhäippä"

Vieras
Eli joulukuussa pitäisi maksaa sähkölasku 110e ja mätkyt 100e. Mulle jää vuokran jälkeen tuloja 800e euroa eli hiukan tiukille menee kun maksan noi laskut. Hyväksyykö sossu veromätkyt menoiksi? Että harmittaa, että menin sössimään viime vuonna ja alensin veroprosentin liian pieneksi loppuvuodeksi. Kannattaako edes koettaa saada toimeentulotukea, edes yhdeksi kuuksi?

vuokran jälkeen, todellisuudessa vähemmän. Olisit voinut ennakoida esim. tuon mätkyn. säästänyt edellisistä rahoista osan. Näin on ainakin minun aina pakko toimia, kun muuten ei millään pärjää..Toivottavasti asiat järjesytvät ja saat apua.

[QUOTE="yhäippä";22324806]Eli joulukuussa pitäisi maksaa sähkölasku 110e ja mätkyt 100e. Mulle jää vuokran jälkeen tuloja 800e euroa eli hiukan tiukille menee kun maksan noi laskut. Hyväksyykö sossu veromätkyt menoiksi? Että harmittaa, että menin sössimään viime vuonna ja alensin veroprosentin liian pieneksi loppuvuodeksi. Kannattaako edes koettaa saada toimeentulotukea, edes yhdeksi kuuksi?[/QUOTE]

Mätkyt ei ole menoja, mutta palautukset on tuloa.

En voinut ennakoida mätkyjä, koska sain paperin tänään. Exä oli yrittäjä ja olimme vielä 2009 naimisissa, joten en saanut mitään ennakkoilmoitusta veroista.

Kyllä mä sillä 800e pärjäänkin, mutta 600e tekee tiukkaa. 300e menee ruokaa, 100e muihin laskuihin, 30e lääkärilaskuun jonka tiiän jo, lainojakin pitäisi lyhentää mutta niissä voin tietty pitää lyhennysvapaan, ainaki toisessa.

Näin pikasesti kun laskin, niin toimeentulotuen raja on yksihuoltajalle ja kahdelle lapselle n.900e.

Sähkölasku huomioidaan, ei mätkyjä. Ja tottakai vuokran suuruuskin merkitsee, jos se on kohtuuttoman suuri niin omavastuu siitä on tietenkin suurempi. Ja paljonko olet tienannut viime ja edelliskuussa sekä oletko saanut jotain extraa (esim. onko kaveri maksanu sulle vaikka 20 euron velan) niin se huomioidaan. Laita paperit sossuun niin sillähän se selviää.

Yhteistyössä