sossusta vielä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Miten on, te jotka siellä useammin käytte niin oletteko saaneet imurin sitä kautta vai joudutteko itse sen maksamaan? Täällä nimittäin ei ole sossun mukaan saanut kukaan imuria, ehkä niitten halpojen hintojen vuoksi mutta kannattaako kovin halpaa ostaakaan koska se ei välttämättä kestä vuosia kun taas kalliimpi imuri kestäisi vähän kauemmin. Tuli vain tosta mieleen että jos imuri sippaa eikä sulla ole itellä rahaa niin milläs siivoat, rikkalapiolla ja harjalla vai annatko huushollin olla paskasena sen takia ettet pysty omilla rahoilla ostamaan imuria eikä sossu auta sua siinä? Sitä sanotaan ettei köyhän kannata kallista ostaa ja tottahan se onkin, jos oot vähissä varoissas niin ei kannata mitään 20-40 euron hintaista imuria ostaa kun ne ei välttämättä sitten kestä mitään. Itsellä on jossakin välissä imurin osto edessä ja kai se on ite sitten rahoitettava jollakin, odotettava sellasta kuukautta jolloin ei ole laskuja niin paljon maksettavana.

eivät anna imuria..silloin pitäisi tukeutua hobbarin tai netanttilan osamaksuun jos ei pysty satsaamaan kerralla paljon.

ja meillä on ollut tommonen 20e imuri ja ihan huono..
nyttemmin lg:n joku imuri ja pelittää hyvin..joku 40-50e:n peli

(ja ei siis käydä enää mutta kokemusta on)

itse ei käydä sossussa,mutta eiks sillä toimeentulolla oo tarkotus rahoittaa ne menot,eli vatteet,kengät jne?en oo ainakaan kuulu,et kukaan ois erikseen saanu rahaa kodinkoneisiin varten..niinhän se menee,et köyhän ei kannata halpaa ostaa..ja äitini oli ilman imuria pari vuotta,toki hän asuikin yksin..mutta harjalla ja kostealla liinalla pyyhkimälläkin voi selvitä =)

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Onko käynyt mielessä, että menisit vaikka töihin? Sieltä saa imurirahaa.

oliko käynyt mielessä että kaikkia eivät saa töitä vaikka kuinka laittaisivat hakemuksia jne ...se ei todellakaan ole helppoa.

30hakemusta väsänneenä ja haastattelussa käyneenä..

Minä en saanu edes pesukoneeseen mitään. Oli kiva pestä 4:n lapsen pyykit kuukauden verran nyrkkipyykillä, et sai pesukonerahat kerättyy kasaan.
Et enää en mee edes kysymään, vaik kuin tiukkaa tulis.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Onko käynyt mielessä, että menisit vaikka töihin? Sieltä saa imurirahaa.

juupa juu, menisihän sitä töihin jos niitä olisi, olen eläkkeellä ja saan tienata muutaman satasen kuukaudessa eläkkeen päälle ja kyselin tossa osa-aikaisia töitä mutta eipä niitä vaan tunnu olevan että minkäs teet mutta tällasta tää aina on että harmaat saa keljuilla miten päin huvittaa vaikkeivät tiedä asiasta yhtään mitään, mulla oli aloitus tuolla aikaisemmin just tuosta työasiasta että en ole saanut töitä vaikka kovasti haluaisinkin, ei se niin helppoa toi työnsaanti ole vaikka jotkut niin kuvittelevatkin sen olevan muuta kuin menet kysymään jne. Mutta eiköhän tässä jostakin kehitetä imurirahaa, menee varmaan tonne marraskuun puolelle ennenkuin voin edes harkita imurin ostoa, ens kuussa on sähkölaskut + vuokra niin siinä ei paljon imuriin rahaa jää kun on ostettava ruokaakin ja syksytakki on saatava ym tarpeellista ja joka asiaan ei riitä rahat, revi siitä sitten huumoria

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millainen tuo entinen imurisi on? Oliko kallis vai halpa?

se on Philipsin imuri, en muista tyyppimerkkiä, punanen väriltään, aikoinaan maksoi Hobby Hallilla jotain 70 euroa, ollut jo 5 vuotta ja tuntuu että rupeaa temppuilemaan oikein kunnolla, eipä sen puoleen, pesukone on ollut jo 19 vuotta ja koko ajan on pelko perseessä että milloin se sippaa ja onko siihen rahaa sillä hetkellä mutta siitä kysyin sossusta niin siihen antavat rahat tai maksusitoumuksen jos pesukoneen hankkii, täytyy nyt ilmottaa sinne ens viikolla etten ole saanut töitä enkä varmaan saakaan mitään :(

vähän asian vierestä, mutta mulla kyllä kesti halpisimuri käytössä seitsemän vuotta ja olisi varmasti kestänyt pidempäänkin ellei imuroidessa sinne imuriin olisi mennyt terävä kivi joka rikkoi pölypussin ja päästi pölyt imurin koneistoon.
Mun mielestä muuten ei todellakaan ole kohtuutonta vaatia että köyhä ostaa sellaisen imurin johon on varaa, kún niitä imureita saa muutamalla kympilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
tällasta tää aina on että harmaat saa keljuilla miten päin huvittaa vaikkeivät tiedä asiasta yhtään mitään

Miks täällä aina vedotaan siihen että harmaat keljuilee ja harmaat vi**uilee?
Onhan mustat ihan yhtä "tuntemattomia" ja kasvottomia kun me harmaatkin!

En ole rekkautunut enkä aiokaan...

Asian vierestä, kun en sossun käytännöstä tiedä, mutta imurista ylipäätään... Että mie ajattelisin, että parempi edes se halpis-imuri, kun ei imuria ollenkaan.
Ja jos se sit hajoaa vuoden päästä, niin sit vasta surraan sitä. Ja voihan se rahatilanne olla paljon parempi jo vuoden kuluttua, että on sit varaa ostaa parempi imuri.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vähän asian vierestä, mutta mulla kyllä kesti halpisimuri käytössä seitsemän vuotta ja olisi varmasti kestänyt pidempäänkin ellei imuroidessa sinne imuriin olisi mennyt terävä kivi joka rikkoi pölypussin ja päästi pölyt imurin koneistoon.
Mun mielestä muuten ei todellakaan ole kohtuutonta vaatia että köyhä ostaa sellaisen imurin johon on varaa, kún niitä imureita saa muutamalla kympilläkin.

Eipä ole kaikilla työssäkäyvilläkään varaa ostaa kallista imuria!

mut se asia vaan on niin, mustilta nikeiltä harvemmin tulee keljuilua onhan se niin montaa kertaa koettu sinäkin aikana mitä nyt olen täällä päivittäin käynyt lukemassa viestejä ja kirjottamassa niihin että useimmiten on harmaat ne jotka niitä inhottavuuksia latelee, ei tietenkään kaikki mut suurin osa että sori vaan jos sanoin suoraan

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Asian vierestä, kun en sossun käytännöstä tiedä, mutta imurista ylipäätään... Että mie ajattelisin, että parempi edes se halpis-imuri, kun ei imuria ollenkaan.
Ja jos se sit hajoaa vuoden päästä, niin sit vasta surraan sitä. Ja voihan se rahatilanne olla paljon parempi jo vuoden kuluttua, että on sit varaa ostaa parempi imuri.
Mä ostin just halpisimurin. Hyvä imurini meni rikki, mutta todennäköisesti sen saa korjautettua. On vaan jossain määrin hankalaa lähteä sitä isoa imuria bussissa retuuttamaan korjattavaksi. Mutta aikanaan, aikanaan. Sen aikaa saa riittää tuo halpisimuri.

Miten on, te jotka siellä useammin käytte niin oletteko saaneet imurin sitä kautta vai joudutteko itse sen maksamaan? Täällä nimittäin ei ole sossun mukaan saanut kukaan imuria, ehkä niitten halpojen hintojen vuoksi mutta kannattaako kovin halpaa ostaakaan koska se ei välttämättä kestä vuosia kun taas kalliimpi imuri kestäisi vähän kauemmin. Tuli vain tosta mieleen että jos imuri sippaa eikä sulla ole itellä rahaa niin milläs siivoat, rikkalapiolla ja harjalla vai annatko huushollin olla paskasena sen takia ettet pysty omilla rahoilla ostamaan imuria eikä sossu auta sua siinä? Sitä sanotaan ettei köyhän kannata kallista ostaa ja tottahan se onkin, jos oot vähissä varoissas niin ei kannata mitään 20-40 euron hintaista imuria ostaa kun ne ei välttämättä sitten kestä mitään. Itsellä on jossakin välissä imurin osto edessä ja kai se on ite sitten rahoitettava jollakin, odotettava sellasta kuukautta jolloin ei ole laskuja niin paljon maksettavana.

Tarkoitat varmaan että köyhän ei kannata ostaa halpaa...

Nimenomaan köyhän kannattaa ostaa kallis.

Voi uusavuttomuuden huippua.

Todella halpa (ja imuria jopa tehokkaampi) siivousväline on LATTIALASTA, joita saa puuvartisena muutamalla eurolla ja RÄTTI, jollaiseksi kelpaa vaikka vanha käsipyyhe.
Kas näin:
Pyyhit lattialta pölyt lastalla. Korjaat roskiin rikkalapiolla ja -harjalla (nehän sinulla kirjoituksestasi päätellen on, eivätkä nekään paljon maksa jos ei ole).
Kastelet rätin, väännät liiat vedet pois ja kieppaat sen lastan ympärille. Pyyhit lattiat. Ja puhdasta tuli, puhtaapaa kuin imurilla -> suuri osa imureista ja varsinkin halpisimureista kierrättää hienon pölyn vain imurin läpi eli se tulee poistoilmassa takaisin.

Tämä vanha konsti kaikille muillekin opetukseksi kuin ap:lle!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mä ostin just halpisimurin. Hyvä imurini meni rikki, mutta todennäköisesti sen saa korjautettua. On vaan jossain määrin hankalaa lähteä sitä isoa imuria bussissa retuuttamaan korjattavaksi. Mutta aikanaan, aikanaan. Sen aikaa saa riittää tuo halpisimuri.

olikos minkä merkkinen ja paljonko maksoi? mä tossa mietin että taidan marraskuussa ostaa sen imurin sekä kahvinkeittimen tosta keskustan kodinkoneliikkeestä, kun siitä on ostettu lähes kaikki meidän kodinkoneet mitä olen itse ostanut paitsi toi imuri tietysti tilattiin hobby hallista mutta muuten olen suosinut oman kotipaikkakuntani myymälöitä koska jos tulee jotain ongelmia niin on lyhyt matka viedä huoltoon

olikos minkä merkkinen ja paljonko maksoi? mä tossa mietin että taidan marraskuussa ostaa sen imurin sekä kahvinkeittimen tosta keskustan kodinkoneliikkeestä, kun siitä on ostettu lähes kaikki meidän kodinkoneet mitä olen itse ostanut paitsi toi imuri tietysti tilattiin hobby hallista mutta muuten olen suosinut oman kotipaikkakuntani myymälöitä koska jos tulee jotain ongelmia niin on lyhyt matka viedä huoltoon
Tää oli joku Citymarketin tarjousimuri. Merkkiä en muista, mutta maksoi 29 euroa.