sossusta vielä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi uusavuttomuuden huippua.

Todella halpa (ja imuria jopa tehokkaampi) siivousväline on LATTIALASTA, joita saa puuvartisena muutamalla eurolla ja RÄTTI, jollaiseksi kelpaa vaikka vanha käsipyyhe.
Kas näin:
Pyyhit lattialta pölyt lastalla. Korjaat roskiin rikkalapiolla ja -harjalla (nehän sinulla kirjoituksestasi päätellen on, eivätkä nekään paljon maksa jos ei ole).
Kastelet rätin, väännät liiat vedet pois ja kieppaat sen lastan ympärille. Pyyhit lattiat. Ja puhdasta tuli, puhtaapaa kuin imurilla -> suuri osa imureista ja varsinkin halpisimureista kierrättää hienon pölyn vain imurin läpi eli se tulee poistoilmassa takaisin.

Tämä vanha konsti kaikille muillekin opetukseksi kuin ap:lle!
Tuolla keinolla vaan ei lähde esim koirankarvat matosta.

Siis pitäisi olla kallis imuri, jottei se mene heti rikki. Kuitenkin se pitää ostaa lähistöltä, että sen saa tarvittaessa takuuhuoltoon. Olenko ainoa, jonka mielestä tässä on jotain hassua? :D

Siis pitäisi olla kallis imuri, jottei se mene heti rikki. Kuitenkin se pitää ostaa lähistöltä, että sen saa tarvittaessa takuuhuoltoon. Olenko ainoa, jonka mielestä tässä on jotain hassua? :D
Minusta on erittäin hassua - jä nykyisin vielä äärimmäisen typerää - ettei mulla ole ajokorttia. Jos olisi kortti, voisin lainata auton ja korjausfirma voisi mun puolestani olla vaikka 100 kilometrin päässä :D Ajokortittömuus hankaloittaa montaa muutakin asiaa kuin imurin korjauttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta on erittäin hassua - jä nykyisin vielä äärimmäisen typerää - ettei mulla ole ajokorttia. Jos olisi kortti, voisin lainata auton ja korjausfirma voisi mun puolestani olla vaikka 100 kilometrin päässä :D Ajokortittömuus hankaloittaa montaa muutakin asiaa kuin imurin korjauttamista.

Eli et sinäkään huomannut sitä juttua joka mulla naurattaa ;) siis kyse ei ole sinun imuristasi ;)

Eli et sinäkään huomannut sitä juttua joka mulla naurattaa ;) siis kyse ei ole sinun imuristasi ;)
Ai tuo tossuliinin kirjoitus oman kylän kodinkoneliikkeestä, jotta on lyhyt matka viedä huoltoon? Minusta on ihan järkevää, jos huolto on mahdollisimman lähellä. Jos taas tarkoitat sitä, että kallista imuria ei tarvitse viedä takuuhuoltoon, koska kallis imuri ei takuuajassa mene rikki, niin mä en kyllä luottaisi mihinkään kodinkoneeseen niin, ettäkö se aivan varmasti kestäisi takuuajan loppuun asti. Systerillä hajosi yli tonnin tiskikone kahdessa viikossa eli vikoja voi olla kalliimmissakin merkeissä.

Ai tuo tossuliinin kirjoitus oman kylän kodinkoneliikkeestä, jotta on lyhyt matka viedä huoltoon? Minusta on ihan järkevää, jos huolto on mahdollisimman lähellä. Jos taas tarkoitat sitä, että kallista imuria ei tarvitse viedä takuuhuoltoon, koska kallis imuri ei takuuajassa mene rikki, niin mä en kyllä luottaisi mihinkään kodinkoneeseen niin, ettäkö se aivan varmasti kestäisi takuuajan loppuun asti. Systerillä hajosi yli tonnin tiskikone kahdessa viikossa eli vikoja voi olla kalliimmissakin merkeissä.

Joten miksei vältä halvempikin imuri..?

Onhan sitä kaikenlaisia vuokratyöntekijäfirmojakin, joiden kautta pääsee lyhytaikaisesti hanttihommiin. Vaikka homma kestäis vain viikon, niin siinä ajassa ehtii tienata imurirahat, niin ei tarvii rutista täällä, et yhteiskunnan pitää maksaa kaikki. Kaverini on tehnyt työttömänä ollessaan vaikka mitä hommia niin kauppojen inventaarioita kuin pakkaushommiakin, kaikenlaista, mihin ei tarvita koulutusta, vain vähän aktiivisuutta ja kiinnostusta työntekoon...

niinpä, ei se aina ole tae kalliimmissa kodinkoneissa että ne kestäisivät takuuajan loppuun saakka, jos ne vaan on maanantaipakkauksia niin voivat hajota jo heti kotia viedessä eli ei siinä ole mitään hassua jos toivoo ja sanoo että on hyvä että on liike lähellä johon voi viedä kodinkoneen takuuhuoltoon jos tulee ongelmia, mulla on kortti muttei autoa enkä tartte tässä keskustassa autoa kun on lyhyt matka joka puolelle että näin täällä ajatellaan näistä asioista

mulle kun ei vaan kaikki työt sovi, minkäs sille voit ja ei se musta ole kiinni jos en töitä saa, kun olen eläkkeellä vaikka niitä saisikin tehdä, eikä sen imurin tarvi olla kallis mä vain totesin sen että ei parin kympin imuria paljon kannata ostaa jos se heti hajoaa mutta voihan se kestääkin kauan, eihän sitä etukäteen tiedä, mutta tosta mun työnteosta, miten se liittyy tohon imuriin? mulla kun ei ole autoa niin en voi tehdä mitään sellasta liikkuvaa hommaa, polkupyörä on ainoa väline jolla voin liikkua mutta en silläkään nyt kun on etupyörän päällyskumissa jotain ongelmia, ei pysy ilmat enkä osaa paikata, sitä taitoa en ole oppinut vielä tähän ikään mennessä, työkkäristä ne ei anna mulle töitä kun olen eläkkeellä, sieltä ei saa edes kaikki työttömätkään eli olen siinä huonossa tilanteessa että sanotaan ei oota, ota siinä sitten työpaikka jos työttömätkään sitä ei helpolla saa ja mistäs nää harmaat tietää onko mulla koulutusta vaiko ei kun en ole siitä pahemmin kuuluttanut täällä