V
vierailijavain
Vieras
Olen ekan vuoden sosionomiopiskelija. Olen kuitenkin nyt äsken herännyt ajatukseen että usein meitä rinnastetaan esimerkiksi työpaikkailmoituksissa lähihoitajiin. Tämä tietysti näkyy myös palkassa, pahimmissa tapauksissa olen huomannut vain n. 70-100 euron eron lähihoitajan ja sosionomin palkoissa ja toki työnantajien arvostus ei ole kauhean kohdillaan myöskään jos haetaan lähihoitajaa/sosionomia eikä vain sosionomia. Eihän leikkaussaliinkaan haeta leikkaamaan kirurgia/lähihoitajaa. Hieman kömpelö vertaus ehkä mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.
Tästä on kimmonnut ajatus kannattaisiko vaihtaa alaa ennen kuin on liian myöhäistä (ts. ehdin päästä syventymään opintohini jne.). Mietin ihan opistotasoista, ammattikoulua siis. Minulla kun on vain lukio mutta ei mitään ammatillista koulutusta vielä. Ajatuksissa lähinnä it-ala ja kaupallinen ala. Millainenhan työllistyminen näillä olisi, esim vaikka opistotasolta merkonomilla ja it-tukihenkilöllä?
Tästä on kimmonnut ajatus kannattaisiko vaihtaa alaa ennen kuin on liian myöhäistä (ts. ehdin päästä syventymään opintohini jne.). Mietin ihan opistotasoista, ammattikoulua siis. Minulla kun on vain lukio mutta ei mitään ammatillista koulutusta vielä. Ajatuksissa lähinnä it-ala ja kaupallinen ala. Millainenhan työllistyminen näillä olisi, esim vaikka opistotasolta merkonomilla ja it-tukihenkilöllä?