[QUOTE="vieras";24557511]Sinäpä sen sanoit. Sitä tosiaan on kuin robotti, jos kaiken aina ja heti on korjaamassa.
Asiat eivät vaan ole niin mustavalkoisia. Ap ihan asiallisesti kysyi, missä menee sokuisuuden RAJA! Toiset on tollaisia durasell-pupuja, jotka jaksaa ja jaksaa touhuta. Toiset tarttee enemmän hengähdystaukoa, samoin toiset tulee toimeen 6 tunnin unilla, kun toiset tarttee jopa 9 tuntia ollakseen virkeitä. Sulle siis sotkua on muutama tiskaamaton astia. Ap:lle ei ole.
Ymmärrän kyllä täysin ap:ta. Mulla vaan kesti pidempään huomata miten pikku hiljaa koti luisui sotkuisemmaksi. Silti en koe olevani laiska, en vaan jaksa AINA siivota. Ei tartte kuin verrata valokuvia ajalta ennen lapsia ja sen jälkeen. Niissä ennen kuvissa on huomattavan siistiä, vaikken silloin ollut yhtään tämän innokkaampi siivoaja! Lapset tuo oman lisänsä sekasotkuun ja ennen kaikkea, lapsiin suoraan käytetty aika -leikkiminen, nukuttaminen, pukeminen, syöttäminen- on pois siitä siivouksesta. Eli ei ole ollenkaan kumma, jos ei ton jälkeen jaksa niin innokkaasti tarttua tiskeihin.
Voi olla, että useamman lapsen kanssa jatkuva siistiminen on pikku pakko ja siihenkin tottuu. Toisaalta, itse olen sitä mieltä, että koko perhe osallistuu kodin yleisen siisteyden ylläpitoon. Ei ole vain äidin tehtävä korjata lattialta leivänmuruja ja sukkia. Jokainen vieköön tavarat itse paikoilleen. Jo 3v. osaa auttaa.[/QUOTE]
Mun mielestä se sotkuisuuden raja menee siinä että se alkaa itseä ärsyttämään kuten ap.ta selvästi ärsyttää.Muutama kippo tiskipöydällä ei ole sotkua mutta siitä muutamasta kasvaa vuori jos ei sen eteen tee mitään.
Itse todella laiskana siivoojana olen todennut että ne pari kippoa kun hutaisee samantien pois,sitä sotkua ei vaan kerry.
Toki jokainen tekee miten itse tykkää,mä tykkään päästä mahdollisimman helpolla joten mielummin tiskaan heti esimerkiksi.Tai laskostettuani pyykin,mielummin vien sen samantien kaappiin kun että jään odottamaan että joku vetää nurin sen pinon ja taas saa laskostaa kaikki uudestaan. =)