Sottaista imetystä (suihkutissit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erry

Vieras
Imettäminen olis muuten niin helppoa ja kätevää ja haluaisin sitä jatkaa ainakin vuoden ikään, mutta kun mulla on tällaiset suihkutissit. Vaikka ei olis mitenkään pinkeä rinta, niin silti muutaman imun jälkeen sitä alkaa tulla. Vauva nielee ilmaa ja haukkoo henkeä, niin että pakko ottaa rinta pois suusta ja antaa suihkuta esim. harsoon. Ja sitä kestää ja kestää ja vauva huutaa tietysti, kun on viety tissi suusta. Ja istualtaan ei pysty ollenkaan imettämään, koska silloin tulvii. Kotonahan tuo ei yleensä haittaa, mutta vähän hankalaa olis imettää sitten jossain muualla. Tai jos kotona on vieraita, niin joudun lähteä makuuhuoneeseen imettämään. "Paraneekohan" tämä vaiva ollenkaan, vai jatkuuko koko imetyksen ajan? Mietin jo kokonaan pulloruokintaan siirtymistä.

Asia helpottuu ajan myötä. Alkuun imettely muualla vaatii hiukan järjestelyä tai sitten oleskelee enimmäkseen kotona vauvan kanssa. Se aika menee kyllä nopeasti ohi. Hullulta kuulostaa toi että annat vauvalle pulloa vain tuon takia. Voit tosin hiukan lypsää rinnasta ennen imettämistä pois, jos se helpottais.

Siis vauva on kyllä vielä ihan täysin rintamaidolla. Mutta pulloruokinta olis vaan vähän siistimpää, kun sieltä ei suihkuttele maitoa ympäriinsä. Välillä onvauvan naama ihan maidossa tai suihkuaa minne milloinkin. Mulla paidat ja rintsikat täynnä laikkuja, kun aina ei heti ehdi laittaa harsoa eteen, jos vauva päästää rinnasta irti.

Ehtii vielä hyvin tasoittumaan, tuo alku tahtoo olla tuollaista. Maidonkerääjät kannattaa hankkia, jos niitä ei vielä ole. Saa sen vapaan suihkun toisesta kerättyä syöttäessä talteen.

Siis vauva on kyllä vielä ihan täysin rintamaidolla. Mutta pulloruokinta olis vaan vähän siistimpää, kun sieltä ei suihkuttele maitoa ympäriinsä. Välillä onvauvan naama ihan maidossa tai suihkuaa minne milloinkin. Mulla paidat ja rintsikat täynnä laikkuja, kun aina ei heti ehdi laittaa harsoa eteen, jos vauva päästää rinnasta irti.

Vauvasi on noin pieni vasta. Se on aika pieni murhe jos maitoa roiskuu ja se suihkuaminen tasoittuu kyllä.

Aika normaalia, vauvasi on niin pieni vielä. :) mulla alkoi maidon tulo tasaantumaan vasta joskus 3 kk:n paikkeilla, joskin vieläkin sitä tulee paljon. Mulla on aina ollut runsas tuo tuotanto.... ja pullukka poika :)

Tuo on oikeasti kurjaa, ja itsellä sama " ongelma " ollut molempien lasten kohdalla, Nuoremman kohdalla muistan että joskus roiskui bieressä istuvan siskon naamaankin kun sitähän siis lensi ihan minne tahansa ja kun nyt en kokoajan sitä vauvaa tuijottanut, en välttämättä heti edes huomannut että nyt suihkuua muualle kuin suuhun.
Loppuuhan se aikanaan, ja itse tein ihan niin että leitoin käden tai pelkän sormet siihen eteen jolloin myös suihkuaminen lakkasi, mutta jatkui kyllä heti kun vauva jatkoi imemistä.
Ja minulla ei auttanut edes se etukäteen pumppaaminen.

Etkö voisi pumpata ja tarjota osa aterioista kokonaan pumpatulla maidolla? Mulla myös sama ongelma ja on ihanaa kun mies voi välillä hoitaa syötöt. Ihmisten ilmoille (ja kun tulee vieraita) otan aina mukaan pumpattua maitoa :)

Sama ongelma oli mula molempien lasten kohdalla, eikä edes kauheasti tasoittunut. Mä imetin yleensä sillein että kotona oli toisessa rinnassa maidonkerääjä ja sitten harso siinä hollilla että sain sen toisen rinnan suojaksi jos vauva päästi irti.
Julkisilla paikoilla survoin yleensä harson kulmaan rinnan ja liivien väliin kun imetin toisesta rinnasta.
Kyllä niitä keinoja on.