Spekulaatiota: ei vasta-ainepiikkiä km:n jälkeen ja lapsen voimakas keltaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikseiköhän piikkiä annettu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka noita vasta-aineita yleensä sitten seurataan ? Ja missä vaiheessa vauvalta otetaan veriryhmä? Mietin, että itse olen AB- ja muistan et odotusaikana oli puhe, jos vauvan veriryhmä on + niin saan vasta-aine piikin. Mutta en yhtään muista mitä synnytyksen jälkeen, ja mielestäni en ole tietoinen vauvan veriryhmästä..

MInä sain siis synnytyksen jälkeen vasta-ainepiikin ja lapsen veriryhmä tarkistettiin heti syntymän jälkeen. Outoa, että et tiedä lapsesi veriryhmää. Luulin, että se kerrotaan kaikille.

Vasta-aineita seurataan yleensä odotusaikana verestä neuvolassa.

Ai niin, raskausaikana seurattiin vasta-aineita, mutta vauvan veriryhmää en tiedä. Missä sen pitäisi näkyä? Ja sitten se piikki, muistatteko kun olette saaneet, mietin, et jos minulta se on jotenkin mennyt ohi?

Up!

En minä tiedä, onko sitä lapsen veriryhmää missään. Neuvolakortissa?

Sain osastolla sen piikin muutaman tunnin kuluttua synnytyksestä, ja kertoivat siis mikä se on.

Kuinka noita vasta-aineita yleensä sitten seurataan ? Ja missä vaiheessa vauvalta otetaan veriryhmä? Mietin, että itse olen AB- ja muistan et odotusaikana oli puhe, jos vauvan veriryhmä on + niin saan vasta-aine piikin. Mutta en yhtään muista mitä synnytyksen jälkeen, ja mielestäni en ole tietoinen vauvan veriryhmästä..

MInä sain siis synnytyksen jälkeen vasta-ainepiikin ja lapsen veriryhmä tarkistettiin heti syntymän jälkeen. Outoa, että et tiedä lapsesi veriryhmää. Luulin, että se kerrotaan kaikille.

Vasta-aineita seurataan yleensä odotusaikana verestä neuvolassa.

Ai niin, raskausaikana seurattiin vasta-aineita, mutta vauvan veriryhmää en tiedä. Missä sen pitäisi näkyä? Ja sitten se piikki, muistatteko kun olette saaneet, mietin, et jos minulta se on jotenkin mennyt ohi?

Up!

En minä tiedä, onko sitä lapsen veriryhmää missään. Neuvolakortissa?

Sain osastolla sen piikin muutaman tunnin kuluttua synnytyksestä, ja kertoivat siis mikä se on.

Kiitos vastauksestasi, just yritin etsiä neuvolakorttia, mutta en löytänyt..*nolo*. Mutta en muista, et siitä olisi merkintää. Täytyypä soittaa neuvolaan.

Nyt löysin sen neuvolakortin ja siinä ei tosiaan ole mainintaa vauvan veriryhmästä saati vasta-ainepiikistä. No täytyy soittaa neuvolaa, jäi nyt sen verran vaivaamaan asia (tai on vaivannut vauvan syntymästä saakka, mutta en ole muistanut koskaan kysyä..)

Minulla vauvan veriryhmä lukee synnytyssairaalassa saaduissa papereissa.

Olen A rh- ja mies O+. Verikokeilla seurattu vasta-aineita molemmissa raskauksissa ja vasta-ainepiikit olen saanut synnärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Minulla vauvan veriryhmä lukee synnytyssairaalassa saaduissa papereissa.

Olen A rh- ja mies O+. Verikokeilla seurattu vasta-aineita molemmissa raskauksissa ja vasta-ainepiikit olen saanut synnärillä.

Lukeeko sinulla omassa neuvolakortissa, että olet saanut vasta-ainepiikin? Entäpä vauvan veriryhmä? En saanut synnäriltä, muuta kuin vauvan epikriisin (siis vauvan lääkärintutkimuksesta), en synnytyksestä mitään.

Meillä oli nelosella tuo abo-immunisaatio myös, minä 0+ ja mies A-. En saanut vasta-ainepiikkiä ja vauva oli verenvaihdon rajamailla, bilit saatiin kuitenkin laskemaan "rankalla" valohoidolla. Seuraavassa odotuksessa otetaan verikokeita minulta, onko alkanu vasta-aineita tulla koska jos niitä on minulla, niitä on myös vauvalla. Ja jos tulee ja raskausaikana se vasta-ainearvo nousee 16, tehdään vatsaan päin sikiölle verenvaihto. Spr on odotusaikana se joka määrää terkkaa mitä tehdään, kuinka kontrolloidaan, miten usein ja miten jatkossa.

Uusimmat

Yhteistyössä