SRK siirtänyt konfirmaation kello 15 !!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumalauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksei voi sitten kahvitella ennen konfirmaatioita? smahan se on.. menette sitten vatsat täynnä sinne kirkkoon ja sen kirkko-osuuen jälkeen kaikki voivat lähteä kotiinsa

Otan osaa. :hug: Ihan oikeesti.
Meillä on kans tilanne, että on rippijuhlat 250 km:n päässä ja konfirmaatio alkaa klo 14. Mä olen kummitäti, joten mun on pakko mennä paikalle, enkä voi vaan tuupata ruusua käteen ja lähteä kotiin. Meillä on 1v lapsi, joka taatusti nukkuu ton matkan kotiin. Ja herää siihen kun autosta siirretään omaan sänkyyn (ollaan kotona silloin ehkä noin puol kymmenen illalla). Eikä takuulla nuku yöunilleen enää samantien. Miehellä on seuraava päivä työpäivä.

Että jihuu vaan teille ja myös meille.

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
miksei voi sitten kahvitella ennen konfirmaatioita? smahan se on.. menette sitten vatsat täynnä sinne kirkkoon ja sen kirkko-osuuen jälkeen kaikki voivat lähteä kotiinsa

ihan periaatteesta hyväksyisi sitä, että konfirmaatiota siirretään muutamien vanhempien pyynnöstä. Alkuperäinen aika oli käsittääkseni kello 11 (ja ilmoietttu myös rippikouluun ilmoittautuessa)

Ei kiva ei. Mun mielestä myöskään ei voi juhlia ennen konfirmaatiota. Vähän sama olisi kuin, että juhlisimme tulevaa naimisiin menoa. Pidetään häät vaikka viikonloppuna ja vihitään ensikesänä ;)
Ja mielestäni ei voi perjeen yhtä lasta juhlia vähemmiarvokkaasti kuin muita, kuten joku väitti, että pakkoko sitä on ruokia tarjoilla yms.

Tule kertomaan miten kävi?

Ihan sama kuin lasetn kastajaisia vietettäisiin "kahvittelun" merkeissä etukäteen ja sitten vasta kastettaisiin. Ei tulisi varmaan kenelläkään mieleen.
Miksi nuoren tärkeässä juhlassa noin pitäisi tehdä "no kahvitelkaa etukäteen" ? Minä ainakin laitan rippijuhlassa ruuat ja kaiken viimeisen päälle ja en todellakaan ennen kirkkoa

Mun mielestä rippijuhla on lapsen elämän yksi "rajapyykki" ja yksi niistä ihmisen tärkeimmistä juhlista. Ensin on kaste, konfirmaatio, (valmistujaiset/yo-juhlat) ja häät.

Tai näin mä miellän ainakin sen. Tosiaan meilläkin on "lähisuku" aina ollut noissa juhlissa ja mummullani on jo matkaa se 6 tuntia tulla, eikä tulis mieleenkään pitää juhlia etukäteen, koska on vaikea arvioida minkä aikaa kukakin syö yms. Ettei sitte tule kauheaa hoputusta.

Mutta tässähän selvis miten pystyy välttämään päällekäisyyksiä koulujen päättymispäivänä, josko vaikka osa ylioppilaista pitäis juhlat jo edellisenä viikonloppuna ja osa seuraavana niin kerkeis sitten kaikkiin.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mutta tässähän selvis miten pystyy välttämään päällekäisyyksiä koulujen päättymispäivänä, josko vaikka osa ylioppilaista pitäis juhlat jo edellisenä viikonloppuna ja osa seuraavana niin kerkeis sitten kaikkiin.. :whistle:

:laugh:
Lähetäpä tämä vaikka niksipirkkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

Vois kyllä.. katotaa pääsenkö lehteen.. ;) :laugh:

mielestä konfirmaatio ei ole ollenkaan tärkeä juhla, kun sitä voisi vaikka "kahvitella" etukäteen.
No kun itse omistavat 15 v lapsia, huomaavat että se on lapselle TÄRKEÄ juhla

mielestä konfirmaatio ei ole ollenkaan tärkeä juhla, kun sitä voisi vaikka "kahvitella" etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Älä mulle reijoo... Lue mun vastaus kokonaan, mä oli kirjottanu että se on musta yksi tärkeimmistä "rajapyykeistä" lapsen elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ap, ikävä juttu, kannattaa varmaan soittaa seurakuntaan ja kysyä että miks näin. Mutta ihmettelen että oikeastiko joku tulee 5 tunnin ajomatkan päästä konfirmaation takia? Meillä päin se on aina ollut ihan vaan lähisuvun juhla.

voihan vaikka kummi asua 5 tunnin matkan päässä. Kyllä meillä kummi tulee kauempakin ja olen omien kummilasten juhliin mennyt aina.

en jaksanu lukea kaikkia, että saattaa tulla toistoa... mutta on se 5 tunnin matka "paha" kyllä tulla klo 10 tai 11 alkavaan juhlaan... lähtö tulis olla aamulla 5 tai 6! ite valihtisin pitkämatkalaisena ehkä tuon myöhemmän ajankohdan.. jos aamulla lähtis noin aikasin ja sitä ennen kampaukset ja meikit niin TOSI aikainen herätys!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ap, ikävä juttu, kannattaa varmaan soittaa seurakuntaan ja kysyä että miks näin. Mutta ihmettelen että oikeastiko joku tulee 5 tunnin ajomatkan päästä konfirmaation takia? Meillä päin se on aina ollut ihan vaan lähisuvun juhla.

voihan vaikka kummi asua 5 tunnin matkan päässä. Kyllä meillä kummi tulee kauempakin ja olen omien kummilasten juhliin mennyt aina.

en jaksanu lukea kaikkia, että saattaa tulla toistoa... mutta on se 5 tunnin matka "paha" kyllä tulla klo 10 tai 11 alkavaan juhlaan... lähtö tulis olla aamulla 5 tai 6! ite valihtisin pitkämatkalaisena ehkä tuon myöhemmän ajankohdan.. jos aamulla lähtis noin aikasin ja sitä ennen kampaukset ja meikit niin TOSI aikainen herätys!

Ja se, että juhlat alkavat vasta klo 18 ja sen jälkeen on vielä 5 tunnin ajomatka ei tietenkään haittaa..?

Me käydään perheen kanssa paljon juhlissa. Osaan on pitkä matka, ja osaan lyhyt, osa on aamupäivällä, osa illalla. Meillä 4 lasta ja työssäkäyvät vanhemmat, eikä koskaan ole viikonloppuisin ollut ongelmana mennä kenenkään juhliin, olivatpa ne sitten kaukana tai lähellä, myöhään tai ajoissa.

Mielestäni tässä tehdään asiasta liian iso ongelma. Jos konfirmaatio on klo 15, niin toki se menee myöhäiseksi, mut ihanko todella jollakin perheellä on NIIIIIN tarkat aikataulut, että se kaataa maailman, jos on vieraana tuollaisissa juhlissa? Ja sitten kenties joutuu menemään seuraavana aamuna töihin vähän väsyneempänä... Lapsenkin voi pistää jo illalla juhlista lähtiessä valmiiksi (vaipat, syötöt jne), joten todennäköisesti autoon nukahtavan lapsen siirtäminen sänkyynsä käy aikalailla ilman ongelmia...

Mutta tämä mielipide siis juhlien vieraan näkökulmasta.... Itse en ap:na ottaisi niin isoa ongelmaa tuosta ajankohdasta. Kyllä juhlat varmasti hyvin menevät, ja vieraat pärjäävät vaikka menisi hiukan myöhempäänkin. Ja jos on niin aikataulutettu ja kellontarkka elämä, niin tällaiset vieraat varmasti sitten jättävät juhlan väliin (en kyllä usko että näin käy).

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
No en kyllä lähtisi sunnuntaina tai muunakaan päivänä kenenkään juhliin viiden tunnin ajomatkan takaa ja takaisin samana päivänä :whistle:

No en mäkään. :o Sitä mä tässä ihmettelenkin, että onko tosiaankin parempi, että ne konfirmaatio on yhdeltätoista, jolloin ne vieraat pienien lasten kanssa joutuu lähteä ajamaan viiden-kuuden aikaan. :o

Meillä taisi aikaistua viime vuonna konfirmaatio muutamalla tunnilla, se tarkoitti sitä, että yöpyvät vieraat tulivatkin edellisenä iltana, eivätkä jääneet juhlien jälkeen yöksi, meille tai hotelliin tai kuka minnekin. Vähän vaikutti tarjoiluihin, kun mietin sitä ruokailupuolta, mutta kyllä se siitä sitten suttaantui. Muutos tuli tietoon aika hyvissä ajoin, noin kuukautta aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No en kyllä lähtisi sunnuntaina tai muunakaan päivänä kenenkään juhliin viiden tunnin ajomatkan takaa ja takaisin samana päivänä :whistle:

No en mäkään. :o Sitä mä tässä ihmettelenkin, että onko tosiaankin parempi, että ne konfirmaatio on yhdeltätoista, jolloin ne vieraat pienien lasten kanssa joutuu lähteä ajamaan viiden-kuuden aikaan. :o

Tälläisessa tapauksessa voisi mennä paikkakunnalle jo edellisenä päivänä ja yöpyä vaikka hotellissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Miten se viiden-kuuden aikaan lähteminen on sitten kamalampaa, kuin myöhään illalla takaisin ajaminen?

Uusimmat

Yhteistyössä