Stadin asunnoista onko kellään kokemusta, onko kuinka vaikea saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fortunate

Aktiivinen jäsen
07.11.2010
8 015
1
36
Raskaana ollessa laitoin sinne jo hakemusta kun tiesin, että lapsen ollessa kuukauden ikäinen loppuu vuokrasopimus silloisesta asunnosta, mutta silloin en sieltä saanut vaikka 3kk asunnottomina vauvan kanssa oltiin.
En kyllä yrittänyt silloin sen suuremmin pommittaakaan, kerran soitin sinne ja kyselin tilanteesta.
Nyt sit tänään vuokranantaja soitti ja sanoi, että putkiremppa alkaa syyskuussa eikä tässä luonnollisestikaan voi enää asua..hakemus on ollut tän koko ajan kaupungille ja kävin sinne about kuukausi takaperin viemässä jonkun sellaisen suosituksen, että antaisivat sieltä asunnon.
Nyt mä alotan kyllä kunnon pommituksen, vaan onkohan siitä mitään apua. :D

Kaksi kertaa ollaan saatu Ovenialta asunto silleen, että hakemus netissä menemään ja soitto seuraavana päivänä perään, jonka jälkeen asunto on laitettu meille varaukseen.

Joo, kyllä sinne kannattaa soitella, mutta kuten tuossa tuhlaajatytär totesi, että jos olet tietyt alueet laittanut, niin saattaa kestää ja kestää..Luonnollisestihan heillä ei ole tarjota asuntoa, jos vaatimukset ovat "kovat" ja halutulla alueella ei ole tyhjiä asuntoja.

Itse aikanaan kävin paikanpäällä ahdistelemassa asunnon saamisessa, vaikka eipä siitä hyötyä ollutkaan sillon.

Minä aikoinaan sain parissa viikossa kämpän, en tiedä vaikuttiko sitten se, että olen myös kaupungilla töissä. Mutta tosiaan, liian kranttu ei saa olla, mekin oltiin eka valittu joitain asuinalueita pois hakemuksesta, niin olivat eka tosi nihkeitä, sit laitettiin, että kaikki käy niin saatiin kämppä sit ja vielä ihan semmoselta alueelta mistä aluenperin haluttiinkin.

Kantasuomalainen, työssäkäyvä ihminen ei saa helposti. Varsinkaan ydinperheellisenä. Mamuille, juopoille ja yh-äideille menee lähinnä nuo kämpät. Olen hakenut kolmesti: en saanut kun piti muuttaa yksiöstä isompaan perheenlisäyksen takia (asunnossa sai asua vain yksi ihminen), en saanut kun naapurit olivat väkivaltaisia eikä heitä saatu häädettyä joten meidän täytyi lähteä, enkä saanut kun asunnossa oli kosteusvaurio sekä tuholaisia ja koko taloyhtiö meni remonttiin. Niin että...usko on aikalailla mennyt. Sitten taas, enpä ole tavannut koditonta mamua tai yh-mammaa...ja minullakin se lapsi ollut jo pidemmän aikaa.

Kantasuomalainen, työssäkäyvä ihminen ei saa helposti. Varsinkaan ydinperheellisenä. Mamuille, juopoille ja yh-äideille menee lähinnä nuo kämpät. Olen hakenut kolmesti: en saanut kun piti muuttaa yksiöstä isompaan perheenlisäyksen takia (asunnossa sai asua vain yksi ihminen), en saanut kun naapurit olivat väkivaltaisia eikä heitä saatu häädettyä joten meidän täytyi lähteä, enkä saanut kun asunnossa oli kosteusvaurio sekä tuholaisia ja koko taloyhtiö meni remonttiin. Niin että...usko on aikalailla mennyt. Sitten taas, enpä ole tavannut koditonta mamua tai yh-mammaa...ja minullakin se lapsi ollut jo pidemmän aikaa.

Teitä kohtaanko ne oli väkivaltaisia?Soititte varmaan poliisille ja teitte rikosilmoituksia?Tosin, nuo ei taida olla syitä häädölle..Ja mitä mamuihin tulee, niin meidän asunnon saantia ei ole missään vaiheessa nopeuttanut taloudessa asuva mamu..jonotus 50,5 neliön kaksiosta kolmioon kesti n. 4 vuotta.Hakemuksen pistin jo ollessani raskaana.

Muoks, olimme kumpikin työssä käyviä siinä vaiheessa, kun tyttö täytti 2,5 vuotta

• Tykkää
Reactions: fortunate

No täällä yksi asunnottomana ollut ja ehkä taas sellaiseksi joutuva yh-äiti, nyt tiedät sellaisenkin! :D

Minä aikoinaan sain parissa viikossa kämpän, en tiedä vaikuttiko sitten se, että olen myös kaupungilla töissä. Mutta tosiaan, liian kranttu ei saa olla, mekin oltiin eka valittu joitain asuinalueita pois hakemuksesta, niin olivat eka tosi nihkeitä, sit laitettiin, että kaikki käy niin saatiin kämppä sit ja vielä ihan semmoselta alueelta mistä aluenperin haluttiinkin.

Varmaan vaikutti..mulla ainakin kaverit jotka ovat kaupungille menneet töihin saaneet muutamassa päivässä asuntotarjouksen.

Yhteistyössä