Steiner-koululaisten vanhempia / koulusta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

manta76

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
4 547
1
36
Lammi
Meidän poika pääsi tästä syksystä alkaen pidennetyn oppivelvollisuuden piiriin ja aloittikin vapaaehtoisen eskari elokuussa. Syynä tähän on puheen tuottamisen viivästymä ja jossain vaiheessa oli puhetta massiivisesta verbaalista dyspraksiastakin.

Mihin kouluun poika menee aikanaan onkin sitten ihan toinen juttu. Tuota lähellä olevaa erityiskoulua on kovasti keskusteluissa asiantuntijoiden (hoitotädit, terapeutit, psykologit yms ) kanssa väläytelty, mutta olisin kiinnostunut myös muista vaihtoehdoista. Tammikuussa on seuraava osastojakso lasten neurologisella osastolla Kotkassa ja ajattelin tämänkin vaihtoehdon ottaa puheeksi siellä.

Tänään sitten sattumalta luin lehdestä Steiner-koulusta ja muistin että meillä täällä taitaa yksi olla. Nyt olisinkin kiinnostunut onko teidän muiden lapsia steinerkouluissa ja kokemuksia siellä opiskelusta? Kustannuskysymyksetkin mietityttävät eli paljonko mahdollinen lukukausimaksu suurin piirtein on?
Jonkin verran sainkin jo tietoa tämän alueen koulun sivuilta, mutta ihan käytännön tietoa / kokemuksista olisin kiinnostunut. :)

Ensiksikin kannattaa ottaa hyvin tarkoin selvää kouluta, onko heillä millaiset tukitoimet erityislapselle. Tiedän ainakin Steinerkoulun, jossa ei ole mahdollisuutta esim. koulunkäyntiavustajaan tai henkilökohtaiseen avustajaan. Steinerpedagogiikka poikkeaa valtavasti valtavirtapedagogiikasta, joten todella kannattaa ottaa hyvin tarkoin selväa asioista.

itse sitä koulua käyneenä sanon että en itse sinne erityislasta laittaisi (enkä kyllä "normaalia" lastakaan)... Esimerkiksi sen takia, että sen koulun voi käydä alusta loppuun oppimatta lukemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Ensiksikin kannattaa ottaa hyvin tarkoin selvää kouluta, onko heillä millaiset tukitoimet erityislapselle. Tiedän ainakin Steinerkoulun, jossa ei ole mahdollisuutta esim. koulunkäyntiavustajaan tai henkilökohtaiseen avustajaan. Steinerpedagogiikka poikkeaa valtavasti valtavirtapedagogiikasta, joten todella kannattaa ottaa hyvin tarkoin selväa asioista.

Juu tottakai. Lähinnä lukemani perusteella vaikuttais hyvältä vaihtoehdolta. Toki ei tuossa meidän lähikoulussakaan mitään vikaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:

Juu tottakai. Lähinnä lukemani perusteella vaikuttais hyvältä vaihtoehdolta. Toki ei tuossa meidän lähikoulussakaan mitään vikaa ole.

Itse taas näkisin, että erityislapselle se ei ole hyvä vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä taidankin pitää suuni kiinni, sillä olen itse käynyt steinerin ja olen sen takia erittäinkin steiner-vastainen :|

ihanaa etten ole ainoa...

Johan meitä on kolme tässä ketjussa :laugh:

Voidaan perustaa oma kerho :xmas:

"anti-staikut" :laugh:

Yhteistyössä