Sterilisaatio ja haikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essure
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä oikea ratkaisu olisi että mies menisi vasektomiaan, sehän on miehelle paljon helpompi toimenpide kuin naiselle! Varsinkin kun mies on ihan varma ettei halua enää lapsia.

[QUOTE="hmm";28589139]Kyllä oikea ratkaisu olisi että mies menisi vasektomiaan, sehän on miehelle paljon helpompi toimenpide kuin naiselle! Varsinkin kun mies on ihan varma ettei halua enää lapsia.[/QUOTE]

Mulle essure oli niin helppo, nopea ja kivuton, että lukemani perusteella vasektomia ei ikinä ole niin helppo. Olen tosi tyytyväinen, etten houkutellut miestäni vasektomiaan vaan menin itse essureen. Olin sairaalassa ilmoittutumisineen ja toimenpiteineen yhteensä alle puoli tuntia. Kivut olivat kuukautiskipujen ( lievien) luokkaa.

Minulle tehtiin essure tänään, ikää on 30 vuotta, lapsia kolme. Vaikka molemmat sterilisaation ehdot täyttyvät, sain tänäänkin vakuutella lääkärissä, että olen varma päätöksestäni.

Minulla oli jo ennen toisen lapsen syntymää ajatus kolmannesta lapsesta. Jo kolmannen raskausaikana tuli vahva tunne, että meidän perhe on nyt tässä. Tuo tunne on pitänyt, kuopus on nyt 2 vuotta. Miehellä on ihan samansuuntaiset ajatukset; meidän henkiset ja taloudelliset voimavarat riittävät näille kolmelle mussukalle.

Olen miettinyt sitä, jos mieheni kuolee tai tulee ero. Kummassakaan tapauksessa en näe, että haluaisin kenenkään muun kanssa enää lapsia tehdä. Minä myös haluan, että lapset lentävät pesästä pois silloin, kun molemmat (toivottavasti) olemme vielä hyvässä kunnossa.

Jos et ole varma päätöksestäsi, mieti vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ota riskiä;28588940:
Mun työkaveri kertoi ystävästään, jolle tehtiin sterilisaatio. Nainen oli noin 35vuotias tällöin. Toimenpiteen jälkeen naisen hormonitoiminta muuttui siten, että hänelle tuli vaihdevuodet ennenaikaisesti ja kroppa vanheni silmissä. Kuultuani tuon tarinan, lakkasin itse haaveilemasta sterilisaatiosta. En halua vanhentua ja krupsahtaa ennen aikojani!

Munajohtimien sitominen tai essure-menetelmällä tehty steri ei vaikuta hormonitoimintaan. Nämä tutuntutunkumminkaimalle tapahtui -tarinat on aina just niin tätä. Itse miettisin ennemmin näitä 'lopetin hormoniehkäisyn ja kroppa sekosi täysin' -tarinoita, niistä vasta kannattaakin säikähtää..

Miten pitkään sulla ap on alkuperäisestä steri-päätöksestä? Harkita varmasti vielä kannattaa, sen kuitenkin olisi tarkoitus olla lopullista.

Mulla heinäkuun puolessa välissä aika jossa ilmeisesti päätetään (suunnilleen) steripäivä. Jeeee!!! En voisi olla onnellisempi :heart:

Yhteistyössä