Sterilisaation käytännön järjestelyistä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahoksi tahtoo hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahoksi tahtoo hän

Vieras
Mitä kautta sterilisaatioon pääsee? Neuvolan vai terveyskeskuksen? Vai pitäiskö mennä yksityiselle?

Joutuuko aikaa toimenpiteeseen odottamaan yleensä kauan? Pääsiskö yksityisen kautta nopeampaa ja onkohan kuinka kallista?

Kriteerit mulla täyttynee, koska olen 35-vuotias ja meillä on jo 2 lasta.

Onko kyseessä päiväkirurginen toimenpide? Onko jälkeenpäin tarvetta sairaslomalle ja kuinka kauan?

Kiitos jos joku jaksaa vastata! =)

Terv.keskuksen kautta pääsin.Lääkärille paperit joka joko hyväksyy taikka hylkää.Siitä ne lähtee eteenpäin sairaalaan jossa pitää toisenkin lääkärin hyväksyä.Sit tulee kutsu naistenpolille jossa tehdään tutkimus ja sit odotellaan.Ite pistin hakemuksen meneen maaliskuussa ja toimenpiteeseen pääsin peruutuspaikalle elokuussa.Ai niin ja mulle tehtiin nukutuksessa.Aamulla menin ja iltapäivällä pääsin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Terv.keskuksen kautta pääsin.Lääkärille paperit joka joko hyväksyy taikka hylkää.Siitä ne lähtee eteenpäin sairaalaan jossa pitää toisenkin lääkärin hyväksyä.Sit tulee kutsu naistenpolille jossa tehdään tutkimus ja sit odotellaan.Ite pistin hakemuksen meneen maaliskuussa ja toimenpiteeseen pääsin peruutuspaikalle elokuussa.Ai niin ja mulle tehtiin nukutuksessa.Aamulla menin ja iltapäivällä pääsin pois.

:o Huh, kuinka pitkä odotusaika! Saanko kysyä, millä paikkakunnalla joutui näin kauan odottaan? Itse asun Oulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

:o Huh, kuinka pitkä odotusaika! Saanko kysyä, millä paikkakunnalla joutui näin kauan odottaan? Itse asun Oulussa.
Täällä keski-pohjanmaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla terkkarin lääkäri kirjoitti lähetteen. Päiväkirurgialla menee tahystyleikkauksena. Sairaslomaa muutama päivä.

Leikattiinko sut nukutuksessa vai epiduraalilla?

Nukutuksessa. Mulla oli silleen, että tehtiin synnytyksen yhteydessä.

Mä oon menossa kanssa. :D

Pumpataan maha täyteen ilmaa, ja eletään toivossa että se poistuu kanssa sieltä, jos ei voi tulla kivat hartiapistokset.

Ehkäisyteho SILTI vaan kierukan kanssa samoissa. (mitä mä en käsitä)

:wave: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Pumpataan maha täyteen ilmaa, ja eletään toivossa että se poistuu kanssa sieltä, jos ei voi tulla kivat hartiapistokset.

Häh? Nyt en ymmärrä, pumpataan maha täyteen ilmaa? Siis sterilisaatiossako, niinkö se tehdään? :o

Häh? Nyt en ymmärrä, pumpataan maha täyteen ilmaa? Siis sterilisaatiossako, niinkö se tehdään? :o
Joo ilmaa laitetaan että saadaan sisuskalut ja suolet pois edestä.

essure-sterilisaatiossa ny ainakin. mutta ei ilmaa, vaan suolaliuosta =)

muoks. eikä siis mahaan vaan kohtuun, mutta tässä taisikin olla puhe siitä tavallisesta st =)

Mulla lähetä meni sairaalaan lokakuun lopussa, joulukussa poliaika ja tammikuussa tehtiin.

Päiväkirurginen toimenpide oli. Sairaalassa piti olla puol 9 tähystys oli puol 10 heräsin vähän vaille11 ja kotiin pääsin vähän yli12.

Saikusta en tiedä, koska olen kotona ja sitä en siis silloin saanut.

Noin viikon oli vatsa arka kaasusta ja tuntui että oli jotain tehty mutta muuten ei sen ihmeempää.

Nyt reilu kuukausi toimenpiteestä ja ei mitään tuntemuksia.

Niin j ans jälkivuotoa tuli noin puoltoista vuorokautta

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulla lähetä meni sairaalaan lokakuun lopussa, joulukussa poliaika ja tammikuussa tehtiin.

Päiväkirurginen toimenpide oli. Sairaalassa piti olla puol 9 tähystys oli puol 10 heräsin vähän vaille11 ja kotiin pääsin vähän yli12.

Saikusta en tiedä, koska olen kotona ja sitä en siis silloin saanut.

Noin viikon oli vatsa arka kaasusta ja tuntui että oli jotain tehty mutta muuten ei sen ihmeempää.

Nyt reilu kuukausi toimenpiteestä ja ei mitään tuntemuksia.

Niin j ans jälkivuotoa tuli noin puoltoista vuorokautta

Niin ja yksityisen kautta sain lähetteen ja hän oli kovasti sitä mieltä että en sitä tule saamaan mutta sainpas kuitenkin

Yhteistyössä