Sterilisaation tehnet, kokemuksia!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitiliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitiliini"

Vieras
Harkitsen sterilisaatiota. Ikää 29v., 3 lasta. Mikään hormonaalinen ehkäisymenetelmä ei ole minulle sopinut, eikä kuparikierukkakaan. Kapseli ja ruiskeet on kokeilematta, mutta en usko että nekään sopivat kun minipillerit eikä hormonikierukkakaan minulle käyneet. Masentavaa pelleillä kumien kanssa. Olen sitä todella helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä, ja lapsiluku on nyt ehdottomasti täynnä.

Minkälainen olo toimenpiteen jälkeen, miten on vaikuttanut elämään? Kuukautisethan jatkuu kai ennallaan?

[QUOTE="Äitiliini";22120382]Harkitsen sterilisaatiota. Ikää 29v., 3 lasta. Mikään hormonaalinen ehkäisymenetelmä ei ole minulle sopinut, eikä kuparikierukkakaan. Kapseli ja ruiskeet on kokeilematta, mutta en usko että nekään sopivat kun minipillerit eikä hormonikierukkakaan minulle käyneet. Masentavaa pelleillä kumien kanssa. Olen sitä todella helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä, ja lapsiluku on nyt ehdottomasti täynnä.

Minkälainen olo toimenpiteen jälkeen, miten on vaikuttanut elämään? Kuukautisethan jatkuu kai ennallaan?[/QUOTE]

Ei oo vaikuttanut millään tavalla mihinkään :) Mulle tehtiin sektion yhteydessä melkeen 3v sitten :)

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Paitsi että voi huokaista helpotuksesta ehkäisyn suhteen. Minäkin raskauduin helposti, yksi lapsi sai alkunsa vaikka söin pillereitä, toinen heti kohta synnytyksen jälkeen vaikka menkat ei edes olu alkanu... Joten mulle oli itsestään selvää sterilisaatio. Menkat niukkeni, samoin kuukautiskivut lakkasivat. Hetkeäkään en ole katunut, ja toimenpidekin suorítettiin sektion yhteydessä, joten senkin suhteen pääsi helpolla.

Kiitokset vastauksista! :) Hyviä kokemuksia siis. Mulla on ollu ihme harhaluuloja sterilisaation suhteen, mutta ei se ilmeisesti naiseuteen tai haluihin millään tavalla vaikuta. Odotan niin sitä, että voin elää huolettomasti ilman ehkäisyvalmisteiden tuomia sivuvaikutuksia ja jatkuvaa raskaudenpelkoa. Vaikka eihän tuokaan täysin 100% varma ole.

[QUOTE="yks";22120712]kiva kuulla koska mulle tehtiin tuo juuri viikko sitten. Eka kerralla ei pnnistunut kuin toinen puoli, en tiedä miksi. Sain uuden ajan ja kokeilevat vielä, toivottavasti toinenkin puoli onnaa. Eihän se kipukaan ollut mitään hirveetä :)[/QUOTE]

Taisin vastatakkin ketjuusi :)
Juu ei se mitään maatakaatavaa se kipu ollut, jälkisärytkin selvitti buranalla. Paha olo tuli kyllä sen jälkeen, kun kohtu tyhjennettiin siitä vedestä, mutta siitäkin selvisi hengissä :)

Kyllä se toinenkin puoli onnistuu, ihan varmasti. Sitten se 3 kk odottelua, että arpeutuu, ja sitten voikin olla huoletta ehkäisyn kanssa.
Minä, ap:n tavoin, supersikiävä ja oikein mikään ehkäisy ei käy. Hormonit teki hulluksi ja kuparikietukka kipeäksi. Kumien kanssa menee pelleilyksi. Essure oli ihan jees :)

[QUOTE="Äitiliini";22120731]Kiitokset vastauksista! :) Hyviä kokemuksia siis. Mulla on ollu ihme harhaluuloja sterilisaation suhteen, mutta ei se ilmeisesti naiseuteen tai haluihin millään tavalla vaikuta. Odotan niin sitä, että voin elää huolettomasti ilman ehkäisyvalmisteiden tuomia sivuvaikutuksia ja jatkuvaa raskaudenpelkoa. Vaikka eihän tuokaan täysin 100% varma ole.[/QUOTE]

Ei todellakaan vaikuta, eihän ne sterilisaatiossa kohtua vie :D

Mutta tiedän niin täysin tunteesi. Helpottaa suunnattomasti, kun ei tarvitse kerran kuukauteen pelätä olevansa raskaana :hug:

Juu ei se mitään maatakaatavaa se kipu ollut, jälkisärytkin selvitti buranalla. Paha olo tuli kyllä sen jälkeen, kun kohtu tyhjennettiin siitä vedestä, mutta siitäkin selvisi hengissä :)

Kyllä se toinenkin puoli onnistuu, ihan varmasti. Sitten se 3 kk odottelua, että arpeutuu, ja sitten voikin olla huoletta ehkäisyn kanssa.
Minä, ap:n tavoin, supersikiävä ja oikein mikään ehkäisy ei käy. Hormonit teki hulluksi ja kuparikietukka kipeäksi. Kumien kanssa menee pelleilyksi. Essure oli ihan jees :)

vastasit ketjuuni juu :) Mullekkaan ei oikein käy mitkään muut ehkäisymuodot, varsinkaan ne hormonit ja kuparikierukka ei käy runsaiden vuotojen vuoksi joten tuo essure tuntui hyvältä. Eiköhän ne saa sen toisenkin puolen, pääsen kyllä vasta marraskuussa seuraavan kerran mutta kyllä tässä nyt vielä jaksetaan odottaa. Se on hyvä ettei vaikuta hormoneihin.

Mulla tehtiin humautuksessa eli ei tuntemuksia. Toimenpiteen jälkeen oli hetken menkkamaista jomotusta ja siihen sain yhden buranan. Muuta kipulääkitystä en tarvinnut jälkeenpäin enää.

Yhteistyössä