Sterilisaatiosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosissaanharkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosissaanharkitseva

Vieras
Olen suunnitellut jo pidemmän aikaa hankkivani sterilisaation ja nyt sen voisin saada kätevästi toisen toimenpiteen puitteissa. Onko ketään alkanut kaduttamaan jälkikäteen? Jaksaisiko/viitsisikö joku kertoa mahd. tarkasti miten se koko homma tapahtuu? Oliko jälkeenpäin kipuja tai muutoksia menkoissa?
Kovasti kiitos jo etukäteen!!!!

Mulle tehtiin elokuussa.Aamulla menin ja iltapäivällä pääsin pois.Navassa on pieni arpi muistona.Pari kolme päivää olin kipee,mut sen kestää..Päivääkään en oo katunu. B)

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mulle tehtiin elokuussa.Aamulla menin ja iltapäivällä pääsin pois.Navassa on pieni arpi muistona.Pari kolme päivää olin kipee,mut sen kestää..Päivääkään en oo katunu. B)

Kerrokko miten se tehtiin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

Kerrokko miten se tehtiin?
Tähystysleikkauksella nukutuksessa laittavat klipsit putkiin.

kaverillani suoraan sanoen vituttaa kun teki sterilisaation. teki sen silloin ku oli vielä eksänsä kanssa yhessä, ja ihan siitä syystä ettei tekis sille enää yhtään lapsia (siinä vaiheessa jo suhde veteli viimisiään ja sai tietää pettämiset sun muut "kivat" jutut). nytten sitte on kihloissa aivan ihanan miehen kanssa, siis todellakin kaverilleni se paras ihminen mitä olla saattaa, ja on tullu sitte eteen se lapsen hankkiminen. molemmilla edellisistä suhteistaan kaks lasta mutta haluaisivat yhteisenkin. kova homma ku ekaks pitäis mennä purkamaan se ja selittää miksi haluaa sen purkaa ja ne kaikki hormonien syömiset sitte siihen päälle ja ei oo kuitenkaan takuita että tuleeko raskaaksi....

en suosittele jos et oo ihan miljoonaprosenttisen varma ettet koskaan, missään, kenenkään kanssa halua lisää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja tosissaanharkitseva:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Jo kysymys, kaduttaakohan, on merkki siitä ettei kannata.

En itse usko että mua kaduttaisi. Halusin vain tietää miten muilla...

Mä en haluaisi jankuttaa, mutta koska kyseessä on aika iso asia, niin sanon silti:

Sterilisaatio ei ole uskon asia. Ellei ole ihan sataprosenttisen varma, kannattaa operaatiota siirtää eteenpäin, kunnes päätös on ihan satasatasatavarma.

Miehen operaatiosta on 10 vuotta aikaa. Ei ole kaduttanut. Tuttava sen sijaan katui ja hankkiutui raskaaksi lääketieteen avuin. Jälkeenpäin hän antoi ymmärtää, että olisi kuitenkin ollut parasta jättää perhekoko entiselleen.

Hankalaa tietää ennalta, mikä olisi parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä hieman asian vierestä mutta mulle on kerrottu että edes sterilisaatio (miehen tai naisen) ei ole 100% varma. Onko kellään moisia kokemuksia??

Ei omakohtaisia, mutta niin minullekin kerrottiin operaatiopäivänä, että ihan pieni "yhteenkasvamisen" mahdollisuus tuossakin on.

Ei kai ihan varmaa ole muu kuin kohdunpoisto.

tehtiin lokakuussa.2 arpee masussa.kipee olin 3 päivää operaation jälkee,tuli siis kaikki maholliset oireet,pahoinvoiti,hartiapistos.vatsa oli todella kipee yli viikon.lisäksi haava tulehtui.. mutta ei kaduta tippaakaan vaikka oon 28v.

Yhteistyössä