stna että riepoo toi päiväkotipaikkapolitiikka!!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRR

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Mulla työkokemusta rutkasti -ennen tätä nykyistä uraani sosiaalitoimessa- työskentelemisestä päiväkodeissa. Meno on sellaista hoitajien keskuudessa, että omiani en laittaisi mistään hinnasta päiväkotiin.
Sama meno näyttää jatkuvan, kun aika usein palaveerataan milloin mistäkin syystä päiväkotiväen kanssa, toimin siis lastensuojelussa. Meininki ja suhtautuminen etenkin vähäosaisten/ syrjäytyneiden lasten kohdalla on, noh, vähintäänkin kurjaa. Selän takana puhumista, toisinaan jopa suoranaista syrjintää... kamalaa.

Mikä sitten vaihtoehdoksi, kun _hyvän_ pph:n saaminenkin on vain sattuman kauppaa? Hoitaa lapset kotona kouluikään asti vai?

Mun lapsilla oli ainakin niin loistava pph että oksat pois, en tiedä siivosiko, laittoiko ruokaa vai mitä teki kun lapset siellä oli. Mutta pois hakiessa kertoi minuutilleen mitä on päivän aikana tehty ja touhuttu, kertoi syömiset ja vatsan toimimiset ja mitä muuta sitten tuleekin mieleen. JOS halusin kuulla.
Lapsia hoidossa hällä oli 4 ja joskus yksi "varahoitopaikassa"
Esikoinen oli siellä 2 vuotta, kuopus 2,5 vuotta ja itkulla lopetettiin hoito hänen luonaan sekä minä, isä että lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja se lasten sallittu määräkin taitaa olla 4 alle 6vuotiasta per hoitaja... en tiedä missä ihmeen perähikiällä asutte, mutta ei perhepäivähoitajalla voi olla noin montaa lasta jos kunnalle hommia tekee..

Kyllä voi; ne on "tilapäisesti" varahoidossa täällä perähikiällä eli Turussa, ja toinen samanmoinen sakki Jyväskylässä toisella tutulla pph:lla.

Pph:n hoitoryhmä ei saa edes tilapäisesti ylittää neljää (ja puolta) lasta.

Yhteistyössä