Stockan hullut päivät ja meno sen mukaista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29086348]Kehittynyt moraalitaju sisältää ajatuksen, että asioihin osataan suhtautua relatiivisesti ja soveltaen, eikä aina vain mietitä mitä säännöissä sanotaan. Ilmapallohan ei ollut myyntiartikkeli eli taloudellista tappiota ei kertynyt kenellekkän, Seurauseettisesti tarkastellen se vain tuotti iloa lapselle!!![/QUOTE]

Niin-in. Jos sun lapsi saisi kaupan paistopisteestä karjalanpiirakan ja vartija tulisi kysymään mistä piirakka on niin varmaan osaisit sanoa että paistopisteestä saatiin se vai alkaisitko selittämään että et vasikoi ketään henkilökunnasta... :D

[QUOTE="vieras";29086348]Kehittynyt moraalitaju sisältää ajatuksen, että asioihin osataan suhtautua relatiivisesti ja soveltaen, eikä aina vain mietitä mitä säännöissä sanotaan. Ilmapallohan ei ollut myyntiartikkeli eli taloudellista tappiota ei kertynyt kenellekkän, Seurauseettisesti tarkastellen se vain tuotti iloa lapselle!!![/QUOTE]

Seurauseettisesti ajatellen siis kaupasta saa viedä mitä tahansa, mikä ei ole myyntiartikkeli? Korit? Ostoskärryt? Hyllyt? Hintakyltit?

Stokkalta ruinataan noita palloja aina hulluilla päivillä. Siitä on tehty ihan sääntö, että niitä luovutetaan vasta kun tapahtuma on ohi. Ilmapallo on vähän hankala viedä salaa kotiin, sen kun näkee pari muuta lapsiperhettä, johan ollaan ruinaamassa niitä "kun noikin oli saaneet". Että sikäli vähän eroaa mummon leivän pilkkomisesta...

Ihan oikeesti olen järkyttynyt näistä vastauksista. Minkä ikäistä ihmistä täällä on vastaamassa? Hemmetti jos lapsi saa pallon niin sitä ei oteta pois. Ei missään tilanteessa näin ei tehdä.
Pakko kyllä sanoa, että jotain vikaa teissä on kun teidän mielestä tämä oli oikea tilanne toimia kirjaopin mukaan.

Niin-in. Jos sun lapsi saisi kaupan paistopisteestä karjalanpiirakan ja vartija tulisi kysymään mistä piirakka on niin varmaan osaisit sanoa että paistopisteestä saatiin se vai alkaisitko selittämään että et vasikoi ketään henkilökunnasta... :D

Jos mua kohtaan joku tekis hyvän teon joka pirisitäisi meidän perheen päivää ja jälkikäteen saisin tietää, että ihminen joutuisi tästä ongelmiin niin en minäkään kertoisi kuka sen teki. Eihän tämä ihminen enää koskaan uskalla tehdä mitään hyvää kenenkään eteen.

Mitä jos jätskikiskalla myyjä antaisi teidän lapselle ylimääräisen pallon niin olisitteko sen palauttamassa, kun ei nicopetteri nyt voi saada mitään extraa jos ei 10 000 muutakaan ihmistä saa "nyt kulta annetaan se pallo takas ettei muille lapsille tuu paha mieli..joo kulta nyt on hyvä hetki oppia sitä pettymtystä".

Minuako tarkoitat? Mä en usko että kukaan olis tuosta pallosta haloota nostanu! Siis muut asiakkaat. Ei meilläkään lapset saa aina palloa tms jaettiin niitä ilmaiseksi tai ei, jos jollain muulla sattuu sellainen olemaan!!

Eikä kyse ollut siitä, että lasta ilahdutetaan pallolla (mikä ei tarkoita sitä etteikö lapsi ilahtuisi). Isä halusi pallon merkiksi, jos lapsi harhailee kauemmaksi.

Hullujen päivien ruuhkassa 2-vuotiasta pidetään kädestä tai lapsi kannetaan sylissä. Ehkä isä pelkäsi lapsen saavan raivarin?

Isän kirjoittama teksi on varmasti liioteltu. Itse en ainakaan nähnyt videolla vartijan repivän palloa lapsen kädestä ja, jos niin olisi tapahtunut faija ei varmasti olisi enää keskittynyt kuvaamiseen. Ja se pahan mielen lietsominen, urpo.

Henkilökunnan puolelta voimakasta ylireagointia. Tosin ymmärrän hieman, jos noita palloja viedään useinkin. Infon nainen on saattanut olla hyvinkin töykeä, mikä ei myöskään ole oikein.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Jos mua kohtaan joku tekis hyvän teon joka pirisitäisi meidän perheen päivää ja jälkikäteen saisin tietää, että ihminen joutuisi tästä ongelmiin niin en minäkään kertoisi kuka sen teki. Eihän tämä ihminen enää koskaan uskalla tehdä mitään hyvää kenenkään eteen.

Mihin ongelmiin se olisi joutunut? Johan sen jo järkikin sanoo että jos myyjä antaa ilmapallon lapselle niin asia on sillä selvä.

Onpas iso haloo saatu tästäkin asiasta. Mun mielestä idioottimaista toimintaa tuolta isältä. Jos on halunnut lapselleen pallon, niin miksi on sitä "merkiksi" anellut vaan ois sitten sanonut että poika haluais pallon, saisko, jolloin ois vastattu että sunnuntainta vasta. Ei kai kukaan oikeasti päästä lastaan (2v) yksin tavaratalossa kävelemään, kyllä lapsia kuuluu pitää kädestä kiinni ettei eksy. TAi kukaan hullu vaikka kaappaa, siinä paljon sitten pallot enää auta. Laiska isä jos ei lastaan jaksa itse vahtia. Ja mä veikkaan että noita palloja Stockalta kuitenkin löytyy semmonen määrä, että jos jokaisen käy tarkistamassa onko kiinni HP kuvaston tuotetelineessä vai poikansa kädessä niin ehtii poika karata pitkälle.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="uskomatonta";29086506]Ihan oikeesti olen järkyttynyt näistä vastauksista. Minkä ikäistä ihmistä täällä on vastaamassa? Hemmetti jos lapsi saa pallon niin sitä ei oteta pois. Ei missään tilanteessa näin ei tehdä.
Pakko kyllä sanoa, että jotain vikaa teissä on kun teidän mielestä tämä oli oikea tilanne toimia kirjaopin mukaan.[/QUOTE]

Miksi lapselle ei voi opettaa, että pallo on lainassa sen aikaa, kun kaupassa asiointi kestää?

Mä en tosin edes ymmärrä, miten vatipää pitää olla, että nostaa tällaisesta asiasta kohun, videoi ja lätkii facebookiin.
Lapsi videolla oli itsekin ihan pihalla mitä edes tapahtuu, ainakin sen lyhyen pätkän perusteella.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Ei toi Stockan toiminta nyt 100% ok ollut mutta toi isä on niin helvetin täysidiootti että vois kaivautua takas sinne koloon mistä ryömi... Sääliks käy lapsen puolesta että sai tollasen isän, toivottavasti äiti edes on täyspäinen.

Voi apua, mun isä aikoinaan pääs Fun funsissa ( täällä on niin teinejä ette varmaa ees tiedä tätä huvipuistoa) ilmaseks vuoristorataan, kun ei löytänyt meitä ja kysyi jos voisi mennä laitteeseen että paikantaisi lapset. Pääsi kyllä ja ei kukaan jonossa vastustanut tätä pyyntöä.
Näin toimitaan, kun halutaan auttaa.
Näin toimii hyvä asiakaspalvelija se katsoo miten toimia eri tilanteissa eikä ole ns. "liukutehdastyöntekijä"

Miksi lapselle ei voi opettaa, että pallo on lainassa sen aikaa, kun kaupassa asiointi kestää?

Mä en tosin edes ymmärrä, miten vatipää pitää olla, että nostaa tällaisesta asiasta kohun, videoi ja lätkii facebookiin.
Lapsi videolla oli itsekin ihan pihalla mitä edes tapahtuu, ainakin sen lyhyen pätkän perusteella.

Pallo ANNETTIN lapselle, ei se ollut lainassa. Infotiskillä pyydettin se palauttamaan vaikka aikaisemmin se oli annettu lapselle ihan omaksi.

Ja edelleen missä sanottiin, että pallo annettiin kotiin vietäväksi?

Ei missään. Ei me voida tietää annettiinko se lainaan vai omaksi. Jokainen voi vaan tulkita isän kirjoittaman tekstin ja tehdä omat päätelmät.

Mulle on jäänyt vuosien takaa mieleen tapaus, kun odottelin haamupalloja lapseni kanssa, joku äiti oli kysynyt jo aiemmin palloja ja hänelle oli sanottu että kello sen ja sen aikaan vasta aletaan jakamaan, tule takaisin sitten.
Minä satuin olemaan puoli tuntia aikaisemmin paikalla, odottelin nätisti mutta osassa äideistä alkoi esiintyaä pientä levottomuutta, ja lopulta joku myyjistä ei kestänyt painetta (tai ei ollut vain saanut infoa), niin pallojen jako alkoi. Liian aikaisin. Ja minulla on edelleen, 15 vuotta jälkeenpäin vielä huono omatunto siitä että olin vain hiljaa ja otin pallon. Minun olisi pitänyt ottaa toinenkin ja jäädä odottamaan tätä toista äitiä jotta hänkin olisi saanut lapselleen luvatun pallon. Mutta anteeksi! Jos vain satut lukemaan tätä palstaa, sinä tuntemattomaksi jäänyt haamupalloäiti! Yhä edelleen asia vaivaa välillä mieltä, ja nyt tämän uusimaan ilmapallokohun myötä vanhat haavat aukeavat :-( toivottavasti saan vielä joskus tämän murheen pois harteiltani...

Tällaisesta asiasta? Koska se ei ole aikuisille niin iso asia niin se ei saisi olla lapselle jota isä puolustaa?
Ja olen sitä mieltä, että isä teki ehdottomasti myös väärin, mutta miksi kaikki vähättelevät asian suuruutta? Miksi tällaisista asioista ei saisi nostaa mitään juttua?

Missä sanotiin sen olevan lainassa?

Isähän oli itse kysynyt, voiko saada kauppareissun ajaksi pallon, jotta ei hukkaa poikaa ihmisvilinään.

Jos ja kun isä ei itse tajunnut, ettei palloja nyt jaeta siellä eli niitä ei saa ottaa mukaan, niin olisi pitänyt tajuta viimeistään infopisteen kohdalla, kun työntekijä kyselee pallon alkuperää.

Isä kirjoitti, että pyysi palloa käyttöön. Ei omaksi...

Ja isä myös ensin kirjoitti myyjien antaneen ilmapallon, sitten kertoi irrottaneensa sen itse lavan tms reunasta. Eli antoiko ne, vai ottiko isä?

Eikä ihan tosiaan mee yksiin isän kirjoitus vartijasta joka repii lapselta pallon ja kovistelee kaksivuotiasta & se mitä videolla näkyy.

Isän muisti on vissiin hiukan hatarahko. Kävi näin, eiku niin, ei vaan sittenkin noin.

[QUOTE="Ihmettelevä";29086641]Tällaisesta asiasta? Koska se ei ole aikuisille niin iso asia niin se ei saisi olla lapselle jota isä puolustaa?
Ja olen sitä mieltä, että isä teki ehdottomasti myös väärin, mutta miksi kaikki vähättelevät asian suuruutta? Miksi tällaisista asioista ei saisi nostaa mitään juttua?[/QUOTE]

Koska kyse on ilmapallosta. Kun minä olin muutaman vuoden ikäinen, sain ilmapallon, mutta päästin siitä ulkona irti, ja sehän lähti "karkuun". Minulle tuli tietysti ensin paha mieli, mutta äiti vilkutti pallolle ja sanoi "hei, hei". Minä vilkutin myös, ja asia oli siinä. Isä olisi voinut ratkaista tilanteen nopeasti ja helposti.

• Tykkää
Reactions: fortunate