Stockmann MasterCard

Homo heidelbergensis

Aktiivinen jäsen
13.10.2005
2 266
0
36
Kuinka moni on hyväksynyt Stockmann MasterCardin nyt, kun vanhojen tilikorttien voimassaolo päättyy?

Mä olen nyt kesäkuusta asti miettinyt, että mitä sitä nyt tekisi - toisaalta tahdon säilyttää mahdollisuuden kanta-asiakashintaisiin ostoksiin, toisaalta en jaksaisi tuon MasterCardin kanssa alkaa säätää (vaikuttaa melko kalliilta kortilta). Mietin alkuun, että ottaisin vain sen käteiskortin, mutta siitäpä pitäisikin maksaa 10 euron avausmaksu. Riippumatta siitä, onko ollut kanta-asiakas viimeiset tuhat vuotta vai ei. Vieläkin puntaroin, mitä nyt tekisin, ja tämänhetkinen fiilis on se, että olkoon - lakkaan sitten olemasta kanta-asiakas.

Olisi kiva kuulla, millaiseen ratkaisuun muut ovat päätyneet ja millaisin perustein.

Otin Stockman Mastercardin ja käytinkin sitä tässä taannoin kun kävin ostamassa Stockka Beautystä tavaraa.. olen luottokorttivastainen ihminen eli käytän hyvin harvoin luottoa, mutta nyt käytin ja odottelen laskua.

Minä otin kortin sillä luotto-ominaisuudella. Halusin pitää tuon "laskuun" oston mahdollisuuden.
Harmittaa vaan, että hyväksyin luottorajaksi sen 5000 e entisen 500 e:n sijaan ;)

Eihän se 10 e kovin paljon oo, jos se vaan kerran peritään! Onhan kuitenkin välillä hyviäkin tarjouksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Otin Stockman Mastercardin ja käytinkin sitä tässä taannoin kun kävin ostamassa Stockka Beautystä tavaraa.. olen luottokorttivastainen ihminen eli käytän hyvin harvoin luottoa, mutta nyt käytin ja odottelen laskua.

Mä olin ihan sillä hilkulla, että oisin ottanut sen nyt, mutta kun lueskelin noita luoton ehtoja, kävi taas ärsyttämään - esim. luotonsaajan muuttuneen yhteystiedon hankkiminen 10 e/kerta! Mitä tuo tarkoittaa? Että jos saavat jonkin osoitetiedon automaattisesti väestörekisterin kautta, velkovat siitä kympin? Ja muutenkin aikamoista komentelua ja käskytystä nuo ehdot. Ehkä mä olen vain negatiivisella asenteella liikkeellä, mutta en mä Luottokunnan ehtoja ole kokenut samalla lailla komentelevina. Ja tosiaan, kun mulla kerran Visa on, mä en varsinaisesti tarvitsisi MasterCardia kuin korkeintaan sellaisissa paikoissa, missä Visa ei jostain syystä käy. Ja mietin sitäkin, että jos nyt niin kävisin MasterCardia hinkumaan, niin Marimekolta saisi kivamman näköisen.

Joo, tiedän, mulla on ongelmia. :ashamed: Ehkä vaan jätän ton ja käteiskortin nyt suosiolla ottamatta. Saahan sitä liityttyä uudestaan kanta-asiakkaaksi joskus myöhemmin, jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän se 10 e kovin paljon oo, jos se vaan kerran peritään! Onhan kuitenkin välillä hyviäkin tarjouksia :)
Joo, olet oikeassa siinä, että 10 e ei ole kertamaksuna paljon, enkä varmaan uutena kanta-asiakkaana siitä napisisikaan. Mutta kun on ollut kanta-asiakas jo pitkälti yli 10 vuotta, jotenkin tuntuu ikävältä, että nyt pitäisi maksaa kymppi siitä ilosta, että saa olla kanta-asiakas jatkossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja no ei oo:
ai se osuusmaksu vai? Eihän oo.

Liityttäessä maksettava osuusmaksu on sijoitus osuuskaupan pääomaan. Saat maksamasi osuusmaksun takaisin, jos joskus päätät luopua osuuskaupan jäsenyydestä. Useimmat osuuskaupat maksavat osuusmaksulle myös vuotuista korkoa.

s-kanavan sivuilta..

Alkuperäinen kirjoittaja logiikka?:
Mutta maksaahan sekin jos ottaa s-etukortin, ja vielä enemmän. Miten se eroaa masterin hinnasta?

Siis se MasterCard ei maksa - Stocka maksaa kuukausimaksut. Mutta jos maksaa jotain Masterilla eikä maksa kaikkea kerralla pois, niin ne tilinhoitomaksut ja korot pitää maksaa itse (mikä mun mielestäni onkin ihan reilua ja ok). Mutta esim. toi yhteystietojuttu mua häiritsee - että onko mahdollista, että jos vaihdan puhelinnumeroa tai muutan, mua odottaakin seuraavassa kuussa kympin lasku Nordea Rahoitukselta, kun he ovat joutuneet selvittämään yhteystietoni?

Ja tuossa käteiskortin hinnassa mua häiritsee se, että en ole uusi kanta-asiakas. Olis kokonaan eri asia, jos nyt liittyisin. Mutta kun olen ollut kanta-asiakas jo vuosia, niin se, että tullaan käsi ojossa kinumaan, että maksa kymppi niin saat olla meidän kaupan kantis edelleen, nostaa mulla niskakarvat pystyyn.

En kaipaa yhtään lisää pankki- tai luottokorttia. On siinä aikamoinen homma, jos vaikka lompakko varastetaan, sulkea kaikki kortit ja sitten vielä se huoli, että onko joku jo ehtinyt käyttää kortteja. Eli ei kiitos! Stockalle osui myös suurinpiirtein huonoimpaan mahdolliseen aikaan nuo päivämääräepäselvyydet. Joskus saatan toki harkita ottavani sen käteiskortin ja maksavani siitä 10 euroa. Onko kukaan muu harkinnut tällaista vaihtoehtoa? Stockmann ei kyllä ole markkinoinut tätä mahdollisuutta (ainakaan vielä).

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina:
En kaipaa yhtään lisää pankki- tai luottokorttia. On siinä aikamoinen homma, jos vaikka lompakko varastetaan, sulkea kaikki kortit ja sitten vielä se huoli, että onko joku jo ehtinyt käyttää kortteja. Eli ei kiitos! Stockalle osui myös suurinpiirtein huonoimpaan mahdolliseen aikaan nuo päivämääräepäselvyydet. Joskus saatan toki harkita ottavani sen käteiskortin ja maksavani siitä 10 euroa. Onko kukaan muu harkinnut tällaista vaihtoehtoa? Stockmann ei kyllä ole markkinoinut tätä mahdollisuutta (ainakaan vielä).

Arvaa mitä - kuulin "sisäpiirin tietoa", jonka mukaan Stocka aikoo toimittaa meille MasterCardin hankkimatta jättäneille sen käteiskortin ilmaiseksi ja automaattisesti, vaikka koko kesän onkin markkinoinut aggressiivisesti vain tuota luottokorttia. Käteiskortista olivat luvanneet ruveta puhumaan elokuun puolivälin jälkeen, mutta ilmeisesti aikataulu on vielä vähän venynyt.

Eli mä siis odottelen ihan tyytyväisenä sitä, että uusi kortti kolahtaa postilaatikkoon.

No, meillä otettiin noi kortit. Miehelle pääkortti ja mulle tilattiin rinnakkainen. Ei siinä mitään, mutta mies älypäissään tilasi sen lähimpään nordean konttoriin. Sinne on matkaa kolmatta kilsaa, eikä mulla muuten sinne mitään asiaa kun ei nordeassa tiliäkään. Kortti saapui sinne kesälomalla. Arvatkaa kerkisinkö ja myöhemmin muistinko hakea?

Että jos joku tietää mitä kautta saan korttini joskus vai saanko, otan tiedon kiitollisena vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
mä otin ton masterin, mutta maksan silti aina tavallisella pankkikortilla ja käytän tota vaan kanta-asiakaskorttina. Ei sitä luottoa ole pakko käyttää.

Niinpä, se masterihan on täysin ilmainen jos ei osta sillä mitään vaan käyttää sitä tavallisena kanta-asiakaskorttina.

Yhteistyössä