Stressaa!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä

Jäsen
21.03.2004
712
0
16
Hirveä stressi päällä kun tuntuu ettei mikään onnistu!
Onko muillakin tällästä tahkoamista, että sais asiat sujumaan?

Hoitotuki on ollut haussa yli vuoden, valituslautakunnassa viimoset 8kk. Tytön lääkkeet ja rasvat yms. maksaa hunajaa ja rahaa on jouduttu lainaamaan niiden maksamiseen.

Koko talvi ja syksy ollaan ravattu poliklinikalla vähintään kerran viikossa lisäksi lääkäreissä käynnit, lastenklinikalla käynnit, allergia sairaalat jne. Diagnoosia ja paperia on tullut lisää kaikenmoista ja lääkäri aikoo kirjoittaa lausunnon korotettua hoitotukea varten.
Psykiatrisella poliklinikalla hoitoehdotukset ovat olleet melko "hurjia" ja kaikesta en ole ollut ihan samaa mieltä. Senkin vuoksi stressaa ja olo on rätti. Lisäksi keskustelin äidin kanssa jonka lapsella samanmoisia vaivoja ja oireita ja diagnoosiksi löytyi adhd. Kuitenkin psyk.polilla ovat jotenkin haluttomia tutkimaan asiaa. En ymmärrä! :headwall:
Tutkimukset on kuitenkin vielä kesken eikä tiedä mitä vielä selviää.

Kohta alkaisi terapia joka on 2-3 kertaa viikossa 2-3 vuotta. Lisäksi luulen, että jonkinlaista sensomotorista kuntoutustakin tarvitaan, mutta sekin maksaa niin paljon...

Olen ollut nuorimmaisen kanssa kotona vuoden, mutta syksyllä täytyisi mennä töihin koska raha tilanne sitä vaatii.
Olen miettinyt pääni puhki kuinka voisin vielä jäädä kotiin koska kaikkien tytön asioiden hoitaminen olisi niin paljon helpompaa jos olisin kotona. Luuliin jo keksineenikin ratkaisun jolla se voisi edes teoriassa olla mahdollista. Ajattelin, että jos viimein saataisiin hoitotukea korotettuna ja hakisin myös omaishoidontukea voisi rahat riittää. B)
No, voi himputti! :headwall: Nyt tuli hakupaperit ja niissä lukee ettei kumpaakin tukea voi saada samaan aikaan! Voi ei!

Tilanne on se, että jos menen töihin ja pääsen ehkä 5 aikoihin töistä haen pienemmän tarhasta ja tytön kotoa (jos yli päätään pärjää kotona koulun jälkeen) kiidän terapiaan joka olisi ehkä 18-18.30, odottelen tunnin pikkusen kanssa jossain ja ajellaan kotiin 19-19.30.
Ja tätä ainakin 2-3 kertaa viikossa :o
Lisäks olis vielä tuo tytön harrastus jota ei olisi syytä lopettaa...

Mies ei työaikojensa vuoksi paljoa voi autella joten yksinhuoltajana pitäisi jaksaa.

Missä ihmeen välissä syötän lapset ja teen kotihommat?
Töissäkin tykkäävät varmasti kun kokoajan tulee poissaoloja lääkäreiden vuoksi. Tai itseasiassa koska sijaisia ei ole kaikki työt vaan kasautuu odottelemaan. :(
Lisäksi luulen, että tytön kunto menee taas alas kun minulla ei olekkaan aikaa tukea ja jutella.

Huhhuh! En tiedä enää mitä tässä keksisi. Olo alkaa lähennellä toivotonta :snotty:

Miten olette muut onnistuneet yhdistämään kodinpyörityksen, sairaan lapsen hoidon+sisarusten ja töissä käynnin?

Hei, tilanteesi vaikutti todella tutulta - yhtäläisyyksiä meidän perheen elämään oli monessakin kohdin! Vaihtaisin mielelläni ajatuksia ja kokemuksia kanssasi meilien välityksellä. Laitathan viestiä os. etoile@luukku.com

Hei! Miten voi olla mahdollista että erityishoitorahaa ja omaishoidontukea ei saa yhtäaikaa? Eihän niillä ole "mitään tekemistä" toisten kanssa?
Minä olen käsittänyt että niitä voi saada yhtäaikaa!

Jes! Totta puhut!
Tarkistin paperit vielä uudestaan ja niinhän tuolla lukee, että omaishoidontukea ei voi saada yhtäaikaa KOTIHOIDONTUEN kanssa. Ihanaa, valoa tunnelin päässä!
Tän siitä saa kun lukee papereita silmät ristissä. :)

Nyt vielä täytyy toivoa, että saisi tuota omaishoidontukea. Sossu jolle soitin ei paljoa toivoa antanut, mutta hakematta sitä nyt ei ainakaan saa.

Mietin vaan, että mitenköhän osaavat arvioida tuota hoidon tarvetta kun suurimpana bropleemana on psyykkiset ongelmat. Tyttö tuskin saa raivokohtausta kun työntekijä tulee käymään ja arvioimaan tilannetta. Toki muutakin aikaa vievää hoitohommaa päivittäin on, mutta elämä muuttuu tosi hankalaksi vasta jos yritän vielä töissä käydä samaan aikaan.
Täytyykö lähteä töihin ja odottaa, että tilanne hajoo käsiin ja kutsua arvioija sitten vai mitenköhän...? Löytyyköhän sieltä tämän alueen tuntemusta. Toivotaan.

Hei!Minulla sama ongelma töihin menon suhteen.Omassa työssäni,joka on yö työtä,ei ole minkään laista joustamista työ ajoissa.Onneksi olen nyt äitiys lomalla.Soittelin työnantajalle mahdollisesta töihin paluusta.Työnantaja teki kyllä selväksi ettei tarvitse tulla,jos joutuu jatkuvasti olemaan poissa kuntoutusten ja terapioiden vuoksi.Vaihto ehtoina siis antaa erityis lapsi huostaan tai jäädä hoitovapaalle.Ei tarvitse kyllä miettiä kumman teen.Keskimmäisellä on astma ja kun sairastui muutaman kerran vielä töissä olessani,niin työnantajan kommentti oli ,että voisiko joku muu hoitaa lasta ettei tarvitse lähtä kesken työpäivän,,vaikka naapuri sen aikaa että pääset lähteen kotiin.Herran jestas että pisti vihaksi.lapsi tukehtumaisillaan ja isä menossa töihin ja itse olin jo tehnyt yli puolet työpäivästä,enkä olisi saanut lähtä kotiin,vaan lapsi olisi pitänyt viedä vaikka naapuriin :headwall: .Isällä ei ollut tällä kertaa mahdollisuutta jäädä kotiin ja kun ketään sukulaisiakaan ei ole lähettyvillä ketkä voisivat auttaa.Olen hoitovapaalla tämän vuoden loppuun ja pitää yrittää kituuttaa siihen asti jos pystyn menemään takaisin töihin.Lapseni lähtee nyt psykiatrian osastojaksolle 7 viikoa.Ylivilkas ollut ikänsä(adhd ja asperger piirteet).Diagnoosia ei olla vielä saatu joten eiköhän sekin sieltä nyt tule.Koulussa ollut tosi vaikeaa ja sosiaaliset suhteet eivät toimi ollenkaan.Kiroilee,ei tee annettuja tehtäviä,välitunneilla on oma valvoja koko ajan perässä, ettei tee mitään tyhmää,jumittuu asioihin,ei jaksa keskittyä,tunto ja aistiyliherkkyyksiä.Tässäpä näitä meidän lapsen ongelmia tulikin.Itselläkin tulee päiviä ettei enää jaksa,mutta kyllä sitä aina sitten nousee noista ajatuksista.En välttämättä olisi jaksanutkaan mennä takaisin töihin.Nukkuminen kahdessa pätkässä,mikäli saa lapselta nukuttua+terapiat ja kuntoutukset+2 muuta lasta...Aikamoinen yhtälö, jos kaikista noista selviäisi.Itse saan vain alimman hoitotuen molemmista lapsista(astma+erityislapsi).Tsemppiä

Yhteistyössä