Subwayn kastikkeet ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chipotle Southwest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Chipotle Southwest

Vieras
Ikuisuusaihe varmaan, mutta uskallatteko syödä Subissa tms. paikoissa raskaana ollessanne? Itseäni huolettaa lähinnä vain ne kastikkeet. Jos majoneesia on syytä välttää sen sisältämän kananmunan takia, niin sama varmaan koskee kaikkia muitakin kananmunaa sisältäviä kastikkeita?

Southwest-kastike on suosikkini ja siinä on kananmunaa (tarkistin Subin sivuilta). Muista kastikkeistä en niin välitä. Kotikaupungissani ei Subia ole, joten en ole vielä yhtäkään Subin leipää syönyt raskauteni aikana, haaveillut vain. Nyt tekisi mieli syödä kun viikonloppuna olisi mahdollisuus :)

Löysin tällaisen vanhan ketjun, mutta siinä juttu lähtee rönsyilemään (enpä kyllä tiennyt että palvikinkussa ja meetvurstissa on pieni riski, kaikkea sitä oppii).

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1183490

Mutta mielipiteitänne Subista siis!

Molemmissa raskauksissa olen syönyt useasti subissa kastikkeineen päivineen. Merenherkku chipotlen kera oli vielä suosikki.
Tuloksena kaksi ihanaa tervettä lasta.

Kaikkea sitä varmaan miettii kun alkaa liian tarkkaan miettimään. ;)

Minä olen syönyt hyvällä ruokahalulla ja just tolla kastikkeella subini joita koko raskausaikana tullu nautittua varmaan 2-3 kpl, nyt rv 32 ja hyvin mennä porskutetaan terveenä eteenpäin. Samoin olen syönyt hampurilaisaterioita silloin tällöin majoneeseineen kaikkineen. :) Ei tommonen pieni määrä voi maata kaataa että anna mennä vaan ja nauti! :)

Suositukset on suosituksia, mutta ei niitä kannata orjallisesti lukea ja noudattaa. Oma järki matkassa mukana niin nauttii raskausajasta eikä pipo kiristä :)

Mä ainakin söin graavia, mätiä, sinihometta, maksaa ja join silloin tällöin lasin punaviiniä eikä mun lapsista hirviöitä ole tullut. Perusterveitä ja normaaleja taaperoita ovat. Ja mä nautin raskaudesta koska en tehnyt itselleni liikaa rajoitteita. Tottakai em asiat olivat herkutteluhetkiä eikä joka viikkoisia.

mulle sanottiin Subwayssa raskauden aikana että heitä käsketään sanomaan että eivät suosittele tuotteitaan raskaana oleville. Ihan vain listeria vaaran takia, koska salaatit, leikkeleet yms ovat kuitenkin tiskillä aika kauan, ja niihin just voi tulla listeria. Tämä siis subin henkilökunnalta suoraan.

Jos olisin raskaana niin kyllä söisin subissa :) Eihän raskaana sais syödä lakritsia tai salmiakkiakaan, mutta mulle tuli himo tervapastilleihin niin niitä kyllä meni kiitettavä määrä. Eikä lapsi syntynyt ennenaikasena ja on ihan terve :)

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Suositukset on suosituksia, mutta ei niitä kannata orjallisesti lukea ja noudattaa. Oma järki matkassa mukana niin nauttii raskausajasta eikä pipo kiristä :)

Mä ainakin söin graavia, mätiä, sinihometta, maksaa ja join silloin tällöin lasin punaviiniä eikä mun lapsista hirviöitä ole tullut. Perusterveitä ja normaaleja taaperoita ovat. Ja mä nautin raskaudesta koska en tehnyt itselleni liikaa rajoitteita. Tottakai em asiat olivat herkutteluhetkiä eikä joka viikkoisia.

joo, sä söit ehkä graavia ym mutta et voi kuitenkaan sanoa että kaikille kävisi samalla lailla kuin sinulle, joka olit onnekas. Minulla onystävä jonka lapsi syntyi kuoleena ja syyksi todettiin listeria. sen jälkeen en ole kyllä halunnut liikaa leikkiä noilla asioilla, mieluummin olen syömättä kun kadun jälkeenpäin.

http://www.subway.fi/fi/tuotteet/ravintoaine-_ja_allergeenitaulukko/

Hunajasinappi, BBQ ja makeasipulikastike eivät sisällä kananmunaa, jos se on mikä nimenomaisesti huolettaa Subin tuotteissa.

Niin, ja periaatteessa kaikissa kypsentämättömissä tuotteissa voi olla listeriaa. Jos tuolle linjalle lähtee, ei voisi syödä mitään, minkä epäilee olleen liian kauan liian lämpimässä. Kaikki voileivät kahviloissa, valmiit salaatit ym. pitäisi jättää syömättä. Se on sitten tietysti jokaisen oma valinta tekeekö näin.

Niinpä, eihän tämä asia pelkästään Subin ruokaa koske. Aika varovainen olen kyllä muutenkin ollut, on jäänyt kahviloissa yksi jos toinenkin herkku ostamatta kun ei voi olla varma turvallisuudesta. Sama homma tietysti ravintoloiden salaattipöydät ym. paikat.

Joka tapauksessa nyt viikonloppuna pitää selvitä ulkoruokinnalla pari päivää, kun miehen kanssa minilomalle lähdetään ja hotellissa yövytään, ei siis mahdollisuutta kotiruokaan :D

Yhteistyössä