suhde kriisissä vähän seksin takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pete R.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pete R.

Vieras
Hei! Olen kolmekymppinen mies ja olen avioliitossa muutamaa vuotta nuoremman naisen kanssa. Olemme olleet yhdessä n.4vuotta. Suhde toimii muutoin hyvin mutta seksielämä tökkii. Kysymys on lähinnä siitä että minua haluttaa mutta kumppaniani ei, Tällaista se on ollut jo alusta saakka pois lukien alkuseurusteluvaihe jolloin seksiä oli n.3-4 krt/vko.
Nyt harrastamme seksiä n.2-3krt/kk. Joskus tulee aikoja jolloin yhdynnän väli saattaa olla 2-3vkoakin.
Olen perusterve ja niin on myös kumppanini. Olen ollut aina viriili mutta nykyisellään vähäisen seksin takia alkaa minunkin halut hyytyä. Ei tee enää mieli kun periaatteessa tietää että jos sekstaillaan niin seuraavan kerran "sitä" on luvassa ehkä parin viikon päästä. Pettämistä en ole edes harkinnut.
Onko teillä kokemuksia siitä kuinka vaikeaa on tällaisten eri persoonien yhteensovittaminen? Kumppani siis ei ole kovinkaan aktiivinen seksin suhteen eikä aktiin päästyään ole sitä myöskään sängyssä vaan kaikki toiminta tulee minun taholta.
Muuten suhde toimii hyvin,olemme molemmat työssäkäyviä eikä vapaa-ajasta ole puutetta. Tilaisuuksia seksin harrastamiseen kyllä olisi mutta kumppaniani ei haluta,olen itse joskus ollut aktiivisempi aloitteen tekemisten suhteen mutta en ole saanut siihen vastakaikua ts.meillä harrastetaan seksiä siiloin kuin kumppanini sitä haluaa. Ruinaamaan tai vonkaamaan en lähde,olemmehan kuitenkin naimisissa.
Sinkkuna tuli vongattua baarissa,parisuhteessa en siihen lähde.
Sängyssä minun pitää tehdä suurinpiirtein kaikki koska kumppanini ei halua/tykkää kosketella minua alapäästä. Suuseksi on ehdottomasti ei-ei.
Olen ihmetellyt paljon sitä,että kun aloimme seurustelemaan niin seksi oli aivan ihanaa. Esileikit olivat molemminpuolisia ja hyvinkin nautinnollisia. Kun suhteemme vakiintui muuttui seksikin yhdessä yössä. Yhtäkkiä minun piti tehdä niin ja näin enkä itse saanut lainkaan osakseni mitään lämmittelyjä. Syyksi kumppanini ilmoitti että "en tykkää enää esim.suuseksistä".
Olemme riidelleet asiasta lukemattomia kertoja,tuloksetta. Seuraava askel on seksiterapeutti.
Neuvoja kaivataan kipeästi!!! Olenko liian vaativa kun haluan myös osakseni lämmittelyjä ennen aktia? Ja jos haluaisin seksiä esim. 2krt/vko,onko se kohtuutonta tai liikaa pyydetty?? Tiedän että elämässä/parisuhteessa on muutakin kuin seksiä,mutta tällä hetkellä meillä ei ole sitäkään vähää.
Olen ammatiltani palomies ja työni takia minun pitää pitää fysiikastani huolta.Tiedän että jos lähtisin kyliltä hakemaan yhden yön seuraa niin ei siinä ongelmia tulisi. Olen hyväkäytöksinen ja hyväkroppainen mies. Omaa vaimoani en kuitenkaan ilmeisesti seksuaalisesti viehätä.

RFSU:n tutkimuksen mukaan vain 8% ihmisistä harrastaa seksiä useita kertoja viikossa. 2-3kertaa/kk on siis ihan keskitasoa, lapsiperheessä tai vakiintuneemmassa suhteessa varmaan jopa keskivertoa enemmän.

Mitä enemmän harrastat seksiä, sitä enemmän sun tekee sitä mieli. Jos saat harvemmin, ei halutkaan ole niin kovat. Ja musta siinä ei ole mitään vikaa.

No, itse joskus ollut vähän vastaavassa tilanteessa, kun en kehdannut vaatia itselleni orgasmia ja menin sen teeskentelemään. Aina. Kohta ei enää huvittanut, kun ei seksistä itselle paljon käteen jäänyt. Alussa oli kivaa ihan muuten vaan sekstailla, mutta myöhemmin ei sitten enää viitsinyt vaivautua. Itseäni vain voin syyttää tästä. Ja jos silloiselta puoliskolta kysyttäisiin, että sainko orgasmia, niin sata varmasti vastaisi että kyllä. Naiset osaa sen teeskennellä todella hyvin...

Sanot että seuraava askel on seksuaaliterapeutti, kannattaisikohan se askel nyt ottaa? Jotainhan tuossa täytyy olla, jos vaimo ei halua sinua edes koskettaa eikä muutenkaan osallistua vaikka aiemmin niin on ollutkin. Ehkä voisitte käydä siellä terapeutilla sekä yhdessä että yksin, voi olla että vaimo ei pysty yhtä avoimesti sinun läsnäollessa lähteä asioista puhumaan.

Olemme olleet mieheni kanssa suurinpiirtein yhtä kauan kuin te ja meillä on kaksi vuotias lapsi.seksielämämme on edelleenkin samanlaista kun alkuun ja n. 3krt/vk.
Ja et ole liian vaativa kaikkihan haluavat koskettamista!! seksi ei tosin ole kerroista kiinni vaan siitä että molemmat ovat tyytyväisiä. Jos seksi toimii se on 30% suhteesta ja jos se ei toimi niin se on 80% suhteesta...
Naisena voin sanoa sen verran että halu on kaikkea muuta kuin akti. se lähtee jo aamusta,hipaisuista, yhdessä nauramisesta, FLITTAILUSTA, kotitöiden jakamisesta,kosketuksista. siis tarkoitan että nainen saa koko päivän pientä huomiota ja kosketuksia ja aikaa omassa mielessään kasvattaa halua. Keskustelua avoimesti seksistä ja siitä mitä molemmat haluavat ja mitä eivät ja ovatko valmiita kokeilemaan ennakkoluulottomasti uusia asioita.
Epäselvä kirjoitus mutta eiköhän siitä pointti välity.
Tsemppiä!!!

..mutta totta, että aviovaimosi kaltaisia naisia on yhä enemmän. Jo avioliitto antaa molemmille "velvollisuuden" seksiin. En todellakaan tiedä mikä naisia vaivaa, hyvin moni ystäväni kuuluu samaan kastiin. Minä en miehenä katselisi moista kovin kauaa. Seksi on maailman paras asia ja minä ainakin nautin kun nään mieheni olevan tyytyväinen. Todella surullista, että olet mennyt hänen kanssaan naimisiin, vaikka olet tiennyt ongelmasta :(

No ei kaikilla vaan libido ole yhtä voimakas, eikä sille mitään voi. Ei ketään voi kalenterin kanssa vahtia että nyt on jo näin kauan kulunut viime kerrasta, ei täyty 2krt/vko -vaatimus. Se vasta halut viekin, kun ei saa ikinä odotella sitä, että ne halut luonnollisesti heräisivät ja ehtisi alkaa ihan oikeasti tehdä mieli! Alkurakastumisvaiheessa tietysti on luonnollista että seksihalut kasvavat väliaikaisesti hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Surullista...:
..mutta totta, että aviovaimosi kaltaisia naisia on yhä enemmän. Jo avioliitto antaa molemmille "velvollisuuden" seksiin. En todellakaan tiedä mikä naisia vaivaa, hyvin moni ystäväni kuuluu samaan kastiin. Minä en miehenä katselisi moista kovin kauaa. Seksi on maailman paras asia ja minä ainakin nautin kun nään mieheni olevan tyytyväinen. Todella surullista, että olet mennyt hänen kanssaan naimisiin, vaikka olet tiennyt ongelmasta :(

No ehkä näiden miesten kanssa seksi ei ole maailman paras asia. Tuskin nuo naiset kiusallaan pihtaisivat, jos oikeasti saisivat seksistä yhtä paljon irti kuin sitä kärttävät miehet.

Ja velvollisuus, lainausmerkeissäkin, on tehokkain halujen tappaja.

Toisaalta olen ollut hyvin monissa elämäntilanteissa, joissa esim. nukkuminen silloin harvoin kun siihen on mahdollisuus, on mennyt ohi IHAN kaikesta muusta sinä maailman parhaana asiana.

Aja pois se pihtari muija, niille ei ole mitään käyttöä, löydät varmasti uuden sinua ymmärtävän naisen joka ei ole niin itsekeskeinen kuten nykyisesi, ei ajattele muuta kuin itseä seksin saralla ja se on suhteen perusta, jos sinua ajattelisi niin kyllä hoitelisi sinut aina kuin sinä sitä haluaisit.

Jossain oli juttua et rakkaus on nimen omaan seksuaalista himoa toista kohtaan.. Kannattaa kysyä puolisoltas et onko varma tunteistaan su akohtaan, ei nyt millään pahalla. Mun on tosi vaikea käsittää suhteita joissa toinen puoliso ei halua fyysistä kosketusta toisen kanssa koska itse vielä kymmenen vuoden jälkeenkin himoitsen tuota miestä fyysisesti ja toisin päin. Pisin tauko seksissä meillä on ollutsynnytysten jälkivuoto aika ja sitäkin maltettiin odottaa kaksi viikkoa.

Otan osaa tilanteeseesi, apua en voi antaa. Itse olen 35v ja ollut 17 vuotta saman miehen kanssa avoliitossa. Meillä on kaksi lasta 4v ja 2v, olen vielä hoitovapaalla. Olen päivien jälkeen miin väsynyt, että pelkkä ajatus seksistä saa mut voimaan pahoin. Rakastelemme noin 1x2-3kk!! Hellyyttä ja huomiota kaipaan, mutta itse toimintaa en. Poden syyllisyyttä, kun mieheni joutuu olemaan ilman ja silloin, kun rakastelemme, olen kuin kuollut kala. Päätän aina, että seuraavalla kerralla ryhdistäydyn ja annan osani touhuiluun, mutta aina se lössähtää..

kaksinkeskinen aika ilman lapsia on kortilla. Ehkä olen taas viriili, kun lapset ovat isompia...
Voimia sinulle, toivottavasti löydätte avun ongelmaanne.

Mä olen sitä mieltä, että jos seksi on ennen huvittanut, mutta sitten halut häviävät eikä toisen osapuolenkaan tyydyttäminen kiinnosta, niin kaikki EI OLE muuten hyvin. Jollain muullakin saralla siis mättää, vaikkei sitä heti huomaisi.

Mä veikkaan, että

a) vaimollasi ei ole enää muita kuin kaverillisia tunteita sua kohtaan
b) vaimosi feikkasi alkuun sinun mieliksesi, muttei enää vuosien jälkeen jaksanut jatkaa samaa rataa

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Mä olen sitä mieltä, että jos seksi on ennen huvittanut, mutta sitten halut häviävät eikä toisen osapuolenkaan tyydyttäminen kiinnosta, niin kaikki EI OLE muuten hyvin. Jollain muullakin saralla siis mättää, vaikkei sitä heti huomaisi.

Elämässä on paljon muutakin asioita kuin toisen tyydyttäminen. Ilmaisit asian tosi negatiivis sävytteisesti. Yäk.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
RFSU:n tutkimuksen mukaan vain 8% ihmisistä harrastaa seksiä useita kertoja viikossa. 2-3kertaa/kk on siis ihan keskitasoa, lapsiperheessä tai vakiintuneemmassa suhteessa varmaan jopa keskivertoa enemmän.

.

Haluaisinpa nähdä tuonkin tutkimuksen, sillä me kuulutaan sit siihen 8%:iin. Siis ennen lapsen syntymää. Saattoi olla monta kertaa päivässäkin. Ja yhdessä on oltu reilusti yli 10 vuotta. Nyt lapsen syntymän jälkeen ollaan aikast väsyneitä välillä ja joskus on vaan kerran viikkoon tai jopa harvemmin.

Sillai ne naiset koukuttaa hyväluonteiset ja kiltit miehet. Kun pappi on sanonut aamenen, voi laittaa jalat ristiin ja naureskella partaansa, kuinka hyväuskoinen mies meni lankaan.. Ja tämä on taivahan tosi!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

.

Haluaisinpa nähdä tuonkin tutkimuksen, sillä me kuulutaan sit siihen 8%:iin. Siis ennen lapsen syntymää. Saattoi olla monta kertaa päivässäkin. Ja yhdessä on oltu reilusti yli 10 vuotta. Nyt lapsen syntymän jälkeen ollaan aikast väsyneitä välillä ja joskus on vaan kerran viikkoon tai jopa harvemmin.

Oliskohan uusimmassa MeNaisissa ollut tuosta, tai joku muu naistenlehti. Ihan mielenkiintoinen juttu kyllä muutenkin.

sanoisin, että jokin muukin mättää kuin pelkkä seksi. Kannattaa kysyä suoraan vaimolta.

Meillä taas minä olen ollut innokkaampi, mutta mies on ollut väsynyt työjuttujen takia. Onneksi meillä seksi ei ole se juttu, joka pitää meitä yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hohoo:

Elämässä on paljon muutakin asioita kuin toisen tyydyttäminen. Ilmaisit asian tosi negatiivis sävytteisesti. Yäk.

Juu on. Seksi ja seksuaalinen läheisyys on kuitenkin aika oleellinen osa parisuhdetta. Ja seksi yleensä on sellainen asia joka ei pidemmän päälle toimi, jos muu arki ei toimi.
En ymmärrä miksi ei haluaisi tyydyttää kumppaniaan jos kaikki on muka suhteessa hyvin. Enkä nyt hae tällä sitä, että pitäisi jatkuvasti olla sekstaamassa.
Vaan sitä, että jollei lainkaan halua toiseen koskea seksuaalisessa mielessä, niin ei suhteessa silloin mielestäni ole kaikki kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hohoo:

Juu on. Seksi ja seksuaalinen läheisyys on kuitenkin aika oleellinen osa parisuhdetta. Ja seksi yleensä on sellainen asia joka ei pidemmän päälle toimi, jos muu arki ei toimi.
En ymmärrä miksi ei haluaisi tyydyttää kumppaniaan jos kaikki on muka suhteessa hyvin. Enkä nyt hae tällä sitä, että pitäisi jatkuvasti olla sekstaamassa.
Vaan sitä, että jollei lainkaan halua toiseen koskea seksuaalisessa mielessä, niin ei suhteessa silloin mielestäni ole kaikki kunnossa.

Erittäin hyvin sanottu.