Suihkuun vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kanssa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kanssa?

Vieras
Eli miten käytännössä tapahtuu se että mennään vauvan kanssa suihkuun? Voipi olla tyhmä kysymys jonkun mielestä mutta itse en oikein hoksaa miten toimitaan?

Miten vauva saa pestyä siellä? Vai onko tarkoituskin vaan suihkutella ja huuhdella? Mites sitten jos itse haluaa sen jälkeen pesytyä, minne vauva laitetaan siksi aikaa?

Minä toimin niin (kun mies ei ole apuna) että otan vauvan turvakaukalossa tai sitterissä mukaan. Istuskelee siinä sen aikaa että itse peseydyn. Sitten riisun vauvan ja käytän suihkussa niin että on sylissä ja seisotaan suihkun alla, napakka ote vaan niin pysyy sylissä. Kun on suihkuteltu, kuivaan enimmät, kietaisen vauvan pyyhkeeseen ja laitan taas kaukaloon/sitteriin siksi aikaa kun kuivaan itseni ja puen. Sitten vauva hoitopöydälle ja kuivaan taipeet yms. tarkemmin ja puen vauvan.

Eikös se vauva kylmety sen aikana , ku puet itsesi? Vaikka olisikin pyyhkeeseen käärittynä! Meillä ainakin tuntuu itselläkin kylmältä, kun suihkusta tulee... Kyllä mä vaan nopeesti laittasin itelleni saunatakin tai pelkään pyyheen ympärille ja nopeasti vauvalle vaatteet päälle... Mutta kukin tavallaan!

Varsinaiseen kysymykseen vastaus, suihkussa käynti onnistuu ihan hyvin, yleensä kyllä meillä molemmat kotona silloin eli toinen on suihkussa vauvan kanssa ja toinen hoitaa kuivaamisen ja pukemisen. Napakka ote vaan, ettei vauva tipu, on aika liukas ;)

No eikös se pestä lämpimällä vedellä?? Tai niin minä ainakin teen ja jakkaralla istun vauva sylissä ja siinä suihkuttelen ja putsailen. Kyllä me sen aikaa siellä ollaan että nahka lämpiää...

Itse kävin vauvan kanssa suihkussa, kun vauva pelkäsi ammetta.

Meillä mies teki aina pitkää päivää ja kävimme kahdestaan suihkussa.

Ylensä vauva oli sitterissä kylppärissä. Jos pesin myös vauvan, pesin ja suihkuttelin itseni ensin. Sitten otin vasta vauvan sitteristä. Yleensä suihkuttelimme siten että vauva oli sylissä. Kun pesin vauvan istuin lattialle ja vauva nojasi minuun. En uskaltanut pitää vauvaa sylissä seisten jos oli saippuainen.

Niin, itse käyn niin kuumassa suihkussa, että kylppärissä on kuuma! Vauva ei todellakaan kylmety suihkun jälkeen kylppärissä, taitaa ennemminkin olla kuumissaan. Meillä on vielä niin onnettoman pieni vessa, pienessä kaksiossamme, että kylppäri on joskus ihan ""vesihöyryssä"".

Onneksi meillä on vaatteiden kuivuri, se puhaltaa niin kuumaa ilmaa, ettei kylppäriin jää vettä, eikä pääse homehtumaan. etenkin kun vauva-aikana pyykkäsin lähes joka päivä. No meni jo off topic mutta..

Yhteistyössä