sukellutus vauvauinnissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uimaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Uimaan?:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Ollaan sukellutettu,mutta eihän se tietenkään mikään pakko ole!Miksi ette halua?

Pelkään, että vauva vetäisee vettä henkeensä. : (

Ei vedä :) Ei sitä vauvaa heti sinne pinnan alle laiteta,vaan kaadetaan vettä kasvoille.Ohjaajat kyllä tietää onko vauva valmis sukeltamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sukellutuksetko aloitetaan vasta myöhemmin vauvauinnissa?

Muistaakseni ekalla tai toisella kerralla sitä vettä kaadetaan kasvoille ja jos vauva on valmis niin kyllä sitten jo sukellutetaan.Ohjaaja on kuitenkin aina vieressä,kunnes alkaa sujumaan.

Vauvaa ensin totutetaan "kannuttamalla" veteen kun ohjaaja näkee että vauva on valmis sukelluksiin niin ensimmäisillä sukelluksilla kannutetaan samalla kun sukelletaan, näin varmistutaan ettei mitään tapahdu. Tottahan ne vauvelit välillä hörppii, mutta ei kukaan nyt ole yskimistä kummemoia reaktioita saanut.. ;) Turha huoli pois ja plsokuttelemaan, se on hauskaa niin lapsesta kuin aikuisestakin kun alkukankeudesta pääsette!!

Minun melkein tekisi mieli sanoa, että jos ette aio vauvaanne missään vaiheessa sukelluttaa, on koko vauvauintiharrastuksen idea hieman hukassa. Täällä ainakin paikkoja on rajoitetusti, ja tulijoita oli ainakin aiemmin käsittääkseni enemmän kuin paikkoja. Joten jos ette aio sukelluttaa, sanoisin että antakaa paikkanne jollekin toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Minun melkein tekisi mieli sanoa, että jos ette aio vauvaanne missään vaiheessa sukelluttaa, on koko vauvauintiharrastuksen idea hieman hukassa. Täällä ainakin paikkoja on rajoitetusti, ja tulijoita oli ainakin aiemmin käsittääkseni enemmän kuin paikkoja. Joten jos ette aio sukelluttaa, sanoisin että antakaa paikkanne jollekin toiselle.

Käsittääkseni vauvauinnissa päätarkoitus ei ole sukellutus vaan veteen totuttelu, leikit. Se, että altaassaolosta nauttii sekä vauva, että vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:

Käsittääkseni vauvauinnissa päätarkoitus ei ole sukellutus vaan veteen totuttelu, leikit. Se, että altaassaolosta nauttii sekä vauva, että vanhemmat.

Totta. Mutta ainakin meillä aikanaan sitä sukeltelua tai siihen totuttelua oli aika paljonkin.

vauvalla on se refleksi et panee hengitystiet kiinni sukeltaessa, et ei se kovin helpolla sitä henkeen vedä.Minä ainakin suosittelen sukelluttamista,monet vauvat myös nauttivat siitä. haluavat itse siis vähän isompana sukellella.

Mun mielestä taasen se sukellutus antaa turvallisuutta myöhemmille uintikerroille. Se ei ole pääasia, mutta itse ainakin olen halunnut sukelluttaa vauvojani, jotka vauvauinnissa ovat olleet. Pari lapsistani ei ole käyneet vauvana ja isompina uimassa käydessä olen ollut peloissani, jos ovat esim. kaatueet altaassa etteivät vedä vettä henkeen. Vauvauinnissa sukeltaneet, kun osasivat automaattisesti sulkea röörit samoissa tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mun mielestä taasen se sukellutus antaa turvallisuutta myöhemmille uintikerroille. Se ei ole pääasia, mutta itse ainakin olen halunnut sukelluttaa vauvojani, jotka vauvauinnissa ovat olleet. Pari lapsistani ei ole käyneet vauvana ja isompina uimassa käydessä olen ollut peloissani, jos ovat esim. kaatueet altaassa etteivät vedä vettä henkeen. Vauvauinnissa sukeltaneet, kun osasivat automaattisesti sulkea röörit samoissa tilanteissa.

Tämä on kyllä aika hyvä perustelu sukellutuksen tärkeydestä. :)

Yhteistyössä