Sukkahousut miehellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Hei!

Tänään kaupungilla töihin kävellessäni, edelläni käveli n. 30 vuotias mies shortseissa. Katselin siinä kävellessäni, että on siistit jalat miehellä. Tarkemmin katsottuani tajusin, että hänellä on ohuet ihon väriset sukkahousut tai stay-upit jalassa. Kaikin puolin siististi pukeutunut mies, mutta hämmästyttää, miksi mies laittaa sukkahousut jalkaansa.

Tosin aamulla oli niin kylmä, että olihan minulla itselläkin sukkahousut hameen kanssa.

Urheilijoilla olen kyllä nähnyt moista. Juoksijoilla on ihan yleistä tuo sukkahousujen käyttö, samoin pyöräilijöillä. Yksi miespuolinen työkaveri käyttää talvella sukkahousuja farkkujen alla, mutta ei sentään shortsien kanssa. Jossain muotisivuilla oli kyllä miesten leginsseistä juttua, kuinka ne on tulossa muotiin myös miehille.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Siis minusta sukkahousut ovat karmean epämukavat ja äärimmäisen rumat myös naisella. :/

En laittaisi edes juoksulenkille, mikähän logiikka siinäkin on?
Säärikarvat vaan vääntyvät epämukavasti...

Hmm.. liittysköhän jotenkin siihen, kun jonkin aikaa sitten luin Juoksijasta tms. että ihonmyötäiset, tiukat urheiluvaatteet parantaa tulosta, kun ne jotenkin auttoi lihaksistoa tms. ...ei muista.

Mutta tommonen vaihtoehto tuli mieleen. Piti vielä ukolta kyllä tarkistaa tuota suunnistushousujen alle laittoa, mutta ainakin kovasti kielsi koskaan kuullensa kenenkään tekevän niin... :saint: Mua jäi siis kiinnostamaan, että miksi niitä sinne laitettaisiin?

..ja joo.. jos ei terveydellistä syytä ole, niin munkaan mielestä sukkikset ei kovin sexyt miehellä ole. :laugh:

Järkevän tuntuinen veikkaus, jos nuo olisi todellakin olleet tukisukat tai tukisukkahousut. Nehän on puristuksesta ja tukevuudesta johtuen niin lämpöiset, että eihän niitä pysty oikeasti käyttämään kesällä housujen alla. Vaatii se melkoista luonnetta silti mieheltä lähteä kaupungille sukkahousuissa ja shortseissa.

Olin vuosikymmeniä sitten valmentaja kursseilla ja siellä tuli sukkahousujen käyttö esille urheilussa.Vetäjä oli aikanaan monia menestyneitä suomalais urheilijoita valmentanut mies ja teki asiaa aloittaessaan selväksi, että se joka alkaa naureksia asialle,lentää kurssilta pois heti, ja joka ainoalla oli oltava sellaiset seuraavana päivänä.Meitä poikia oli suunnilleen puolet kurssilaisista,ja hän ammattimiehenä kysyi heti,onko meissä pojissa sellaisia,jotka eivät mukamas ilkeä mennä ostamaan niitä.Valtaosa tietenkin oli ja siihen vetäjä sanoi olevan viisi minuttia aikaa sopia kuka tyttö hommaa sukkahousut kenellekin ja niin jokaisella oli sellaiset seuraavana iltana kurssin jatkuessa ja vieläpä puimme ne samassa luokassa jalkaamme.Muutamat tytöt protestoivat,johon vetäjä tuumasi,että vain ne tytöt,jotka eivät käytä alushousuja, voivat mennä piiloon pukemaan,mutta muut tytöt neuvovat pojille miten ne puetaan. Kun sitten syyskoleassa illassa käytännössä kuuntelimme vetäjän opetusta,epäilyt hälvenivät ja suurin osa kurssilaisista innostui harjoittelemaan porukalla juoksua. Kukaan ei naureksinut, eikä meille kurssilaisille kai kenellekään sukkahousuista virnuiltu, vaikka olimme isossa maatalousoppilaitoksessa opiskelemassa.Ehkäpä sukkahousut olivat lähentämässä meidän kurssilaispoikien ja -tyttöjen kanssa käymistä,parin kohdalla jopa aviopariksi asti.Joten vajaa älyistä pohtia,miksi mies ei voisi käyttää sukkahousuja.Itse olen käyttänyt sukkahousuja kylmempänä vuoden aikana jo vuosikymmeniä,, eivätkä perheessämme niin tytöt kuin pojatkaan sitä kummastele,vaikka useat ovat aikuisia.

Olen 60-v mies ja olen jo pitkään käyttänyt stayuppeja ja sukkahousuja. Alkuun ostin niitä Saksasta jo 80-luvulla. Hinnat ja laatu ovat siellä vieläkin paremmin kohdallaan ja valikoimaa runsaasti. Alkuun luonnollisesti ujostelin niitä, mutta nyt käytän päivittäin. Yleensä musta matta ja riittävä 40+ den lujuus. Vahvikkeet kärjessä ja kannassa lisäävät kääyttöikää.
Miksi naiset voivat käyttää perinteisesti miesten vaatteiksi luokiteltavia kauluspaitoja, solmiota, pikkutakkia ja suoria housuja, mutta miehet eivät muka sukkiksia ja stayuppeja? Kaikki miehet, joista nylonit ovat kivoja - käyttäkää niitä. Sitä paitsi istumatyössä ja pitkillä lennoilla niillä on positiivinen vaikutus jalkojen verenkiertoon vaikka eivät aina tukisukkia olisikaan.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Nykyään on ainakin pk seudulla mun mielestä ihan normaalia, että miehillä on sukkikset.. :D Toki jollain äijämäisellä ukolla ehkä vähän outoa, mutta näin syksyisin on paljon metroja joilla sukkikset esim. shortsien kanssa. Sen verran yleistä on, etten enää kiinnitä siihen huomiota.

Tässä tapauksessa tosin luulen, että kyseessä oli tukisukat jos kerran muuten normaalin miehen näköinen tyyppi.

Ja sitten sille yhdelle, joka sanoi, että ihokarvan vääntyilee sukkisten alla.. kaksi sanaa: VENUS GILLETTE! :D

Hei,

Minulla tälläkin hetkellä 40 denin sukkikset ja pitsi body normaali vaatteiden alla. Sopii hyvin, on lämpimät, kivat, napakat ja seksikkäätkin.

Jännä miettiä vain, että mitä jos joku tuttu nainen näkisi mitä minulla alla, että mitä sanoisikaan :) Luulempa että minulla on hyvin kattava, laadukas ja tyylikäs vaatekokoelma, moni nainen olisi kateellinen :)

No johan nyt kun näitä miesten sukkahousut -aiheesta käytyjä keskusteluja seuraa. Tottakai mieskin voi käyttää sukkahousuja jos haluaa. Itsekin olen käyttänyt jo kymmeniä vuosia 20 ja 40 den vahvuuksia ja niiden pitää olla juuri naisten malleja ja naisten sukkaosastolta hankittuja, se on osa viehätystä. Viileillä säillä ne ovat käytännölliset ja mukavat ja lisäksi kutkuttavat mieltä lämpimästi. Toimivat sisäisenä villapaitanakin. Eräs syksyn tulon viehätyksiä onkin juuri sukkiskauden aloitus. Naisystävänikään eivät ole tätä kummeksuneet sen enempiä, miksi pitäisikään?

Vaimoni mielestä olen normaali, vaikka käytänkin sukkahousuja. Mieti itse:valuvat kalsarit, tai paikallaan pysyvät oikean kokoiset sukkahousut. Ei kai siinä aina tarvitse olla kysymys seksuaalisesta suuntautumisesta? Kokeile epäilyvä Tuomas kerran, niin et luovu niistä helposti. Kiitos Naisille, jotka tajuavat tämän!

Yhteistyössä