suku on pahin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

samperi

Aktiivinen jäsen
21.01.2006
32 905
6
38
*sisältää valitusta*

Mutsi on tekemässä muuttoa ja isosisko tuli yli kahden sadan kilsan päästä sitä auttaa miehensä ja lapsensa kaa.
Me asutaan melko lähellä mutsia, mutta kysyi kerran mun miestä avuks ja vastasin, et en voi mieheni puolesta luvata mitään. MItään ei sen jälkee kuulunu

No, kuulin sitten, että siellä nyt puhutaan paskaa meistä, et ollaan mekin ihmisiä, ku ei omaa äitiä auteta (kallonkutistaja on käskeny mun ottaa mutsiin etäisyyttä sen takia, kun se koko ajan vaati jotain ja sotkee mein elämää )

Otin sit siskon tytön tänään kyläilee, kun tykkään sen kanssa olla, ite kysyin, et voisko se tulla.

No, siitä oli sit tullu kauhee vittuilu, ku soitin siskon miehelle sen jälkeen, ku tyttö oli täällä reilu parituntia ollu, et josko tunnin päästä haette..
Sisko hyppäs samantien autoon ja haki lapsen
Ja oli siellä sit kiroillu ja meuhkannu, et oon sitä minä ihan ihme ihminen, olis nyt kauemmin pitäny
Ja meillä kuulema haisee ihan kauhee ihan kamala kissanpaskakin
Mitään ei siis mulle kerrottu suoraan.
Tuossa kysäisin siskolta sit suoraan, et mitäs se on kiukunnu, niin mun olis kuulema pitäny pitää se tyttö täällä pitempään tai vaikka koko yön..

Olisinhan mä voinu harkita, jos joku olis ede KYSYNYT |O |O

No, kumma sisko.

mutta kyllä muutto on sellainen asia, jossa yksin ei tosiaan pärjää, ja jossa normaali ihminen auttaa omaa äitiään/muita, varsinkin jos tällä ei puolisoa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, kumma sisko.

mutta kyllä muutto on sellainen asia, jossa yksin ei tosiaan pärjää, ja jossa normaali ihminen auttaa omaa äitiään/muita, varsinkin jos tällä ei puolisoa ole.

ihan sama mitä sanoo psykologi, vain huono ihminen ei auta muutossa. Teilläkin vain yksi lapsi. Olisit itsekin voinut auttaa.

No, kumma sisko.

Juu, kantoavuks se mun miestä ilmeisesti suunnitteli, mut olikin sitten aamukasilta miesystävänsä kanssa kantanu tavarat..
Että olishan tuo voinu vaikka aikataulun sit ilmotella ja soitella..

Eli sisko on nyt täällä lähinnä siivoamassa mutsin uuden ja vanhan kämpän, ku mutsi ei kuulema ite jaksa.
Ja siitä mä en taas tienny mitää, et tarttee siivouskaveria :whistle:
Olisinhan mä menny, jos olis kysytty..

No, kumma sisko.

ihan sama mitä sanoo psykologi, vain huono ihminen ei auta muutossa. Teilläkin vain yksi lapsi. Olisit itsekin voinut auttaa.

:laugh: :laugh:
Voishan sitä auttaa jos KYSYTTÄS :D

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
No, kumma sisko.

:laugh: :laugh:
Voishan sitä auttaa jos KYSYTTÄS :D

no hänhän kysyi miestäsi, kerjätäkö pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Joskus voi myös itse tarjota apuaan ihan kysymättä. ;) Siinä voi sitten samalla sanoa minkälaista apua pystyis tarjoamaan, mihin omaaika ja voimat riittävät.

Juu, mutta tuota tein vielä viime vuoden puolella niin paljon, että omat voimavarat loppui.

Eli se jatkuva seikka, että mä olen itsestäänselvä "palvelija" on nyt yritetty karsia pois ja siitä oon mutsillekkin sanonu.

Mä tässä yritän katkaista viimeinkin sitä kierrettä, että oon 12-vuotta suunilleen totellu jokaista istu-maahan-tassu komentoa

Miksi et itse tarjonnut muuttoapua...Ja miksi et olisi itse voinut sen verran välittää siskos lapsesta, että haluaisit pitääkin hänet sun luona hoidossa niin kauan kuin on tarve. Mun mielestä te kaikki olette outoja.

Joskus voi myös itse tarjota apuaan ihan kysymättä. ;) Siinä voi sitten samalla sanoa minkälaista apua pystyis tarjoamaan, mihin omaaika ja voimat riittävät.

Juu, mutta tuota tein vielä viime vuoden puolella niin paljon, että omat voimavarat loppui.

Eli se jatkuva seikka, että mä olen itsestäänselvä "palvelija" on nyt yritetty karsia pois ja siitä oon mutsillekkin sanonu.

Mä tässä yritän katkaista viimeinkin sitä kierrettä, että oon 12-vuotta suunilleen totellu jokaista istu-maahan-tassu komentoa
Voimia sinulle! Mutta puolesta tekeminen, palveleminen ja auttaminen ovat aivan eri asioita. Älä tee hänen puolestaan vaan tehkää yhdessä. Ja ein sanominen on myös tervettä joskus, sekin totta.

Miksi et itse tarjonnut muuttoapua...Ja miksi et olisi itse voinut sen verran välittää siskos lapsesta, että haluaisit pitääkin hänet sun luona hoidossa niin kauan kuin on tarve. Mun mielestä te kaikki olette outoja.

Juu, siis sisko ei missään vaiheessa edes ilmaissut, että pitäis tyttöä hoitaa, kuhan vittuili sitten seläntakana.
Ollaan outoja, sen tiedän :D

Voimia sinulle! Mutta puolesta tekeminen, palveleminen ja auttaminen ovat aivan eri asioita. Älä tee hänen puolestaan vaan tehkää yhdessä. Ja ein sanominen on myös tervettä joskus, sekin totta.

Olen ihan samaa mieltä. Vaikka olisi miten sukulainen, voi olla myös läheisen hyväksikäyttäjä tavalla tai toisella. Kyllä sukulaistenkin välit voivat olla täynnä sairaalloista läheisriippuvuutta ja epäterveitä suhteita, ja jos itse kykenee riuhtaisemaan niistä itsensä irti ja pelastamaan itsensä, niin se on jo hatunnoston arvoinen asia. :)

Juu, eli tähän on yritetty pyrkiä, että mutsin pitää pyytää ja kysyä, eikä niin, että mä laukkaan heti paikalle..
Mieheltä kysyin silloin, et meneekö muuttoavuks, niin oli aika hermo kireellä sekin, kun aina meitä juoksutetaan..

Tietysti olisin voinut soittaa, että kyllä mun mies tulee auttamaan, mutta se sotii sitä vastaan, että mutsin on se apu pyydettävä ja mm. se, että se osaa kyllä soittaa suoraan mun miehellekkin

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Olen ihan samaa mieltä. Vaikka olisi miten sukulainen, voi olla myös läheisen hyväksikäyttäjä tavalla tai toisella. Kyllä sukulaistenkin välit voivat olla täynnä sairaalloista läheisriippuvuutta ja epäterveitä suhteita, ja jos itse kykenee riuhtaisemaan niistä itsensä irti ja pelastamaan itsensä, niin se on jo hatunnoston arvoinen asia. :)

Tiijjätkö, tuota mun kallonkutistaja on mulle vihjaillu, et mutsi on läheisriippuvainen :o

Juu, eli tähän on yritetty pyrkiä, että mutsin pitää pyytää ja kysyä, eikä niin, että mä laukkaan heti paikalle..
Mieheltä kysyin silloin, et meneekö muuttoavuks, niin oli aika hermo kireellä sekin, kun aina meitä juoksutetaan..

Tietysti olisin voinut soittaa, että kyllä mun mies tulee auttamaan, mutta se sotii sitä vastaan, että mutsin on se apu pyydettävä ja mm. se, että se osaa kyllä soittaa suoraan mun miehellekkin

Muuttaminen on kyllä sen verran stressitilanne, että voi tehdä poikkeuksen, eikä höpöttää juoksuttamisesta. On kurja muuttaa yksin ja kantaa raskaita huonekaluja yksin.

Eri asia, jos on oikeaa juoksuttamista. Mutta ei kukaan huvikseen muuta sinua juoksuttaakseen. Se on aika raskasta.

Muuttaminen on kyllä sen verran stressitilanne, että voi tehdä poikkeuksen, eikä höpöttää juoksuttamisesta. On kurja muuttaa yksin ja kantaa raskaita huonekaluja yksin.

Eri asia, jos on oikeaa juoksuttamista. Mutta ei kukaan huvikseen muuta sinua juoksuttaakseen. Se on aika raskasta.

No sit päästäänkin tähän, kun mutsi on hieman "luulosairas", et muuttaa sen takia ku asunnossa muka on hometta, vaikka homemittaukset on tehty..
Keväällä olin kyllä muutossa mukana, ku siihen muutti..

Ja poikkeuksea en saa tehä, jos ikinä siitä aijjon "irti"päästä

Yhteistyössä