Suku on......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:15 miero kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:18 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:13 sähläri kirjoitti:
:o
kamalia :'(

meillä on kans ujoja lapsia mutta kaikki meidän tutut tietää et väkisin ei syliin oteta,lapsi ite menee JOS menee

en menis tommosiin juhliin

moikka!

Mullekin noi pippalot tuottaa ylimääräistä stressiä, kun tietää että siellä AINA tapahtuu mukavia, kun on niiiiiin mukavia sukulaisia :whistle: Mutta synttärisankarin vuoksi me aina mennään kuitenkin.

Ärsyttää kun sitä pidetään jonain hemmetin vikana että lapsi on ujompi, eikä riemusta kiljuen hihku kun joku yhtäkkiä nappaa syliin tms.
Jos mut nappaisi joku känniurpo yhtäkkiä takaapäin syliin, niin pitäisin taatusti vielä kamalampaa huutoäläkkää kuin lapseni :xmas:

ja saamari teidän lasten taustalla se ei TODELLAKAAN ole ihme ettei mee hip hei hurraa vieraiden syliin. \|O \|O :hug:

Se on ihan totta :/ Poikien lääkäri sanoikin (en muista oliko se neuro ja kardiologi), että vaikka pienen aivot unohtavat sairaala-ajat (siis vauva-aikana tapahtuneet sairaalareissut), niin kroppa ei unohda :o -tämä siis, kun juttelin kuopuksen eroahdistuksesta yhdellä käynnillä.

Kohtuu törkeitä sukulaisia :whistle:

Mä olen huomannut että aikuiset ottavat kovasti itseensä lapsen vierastamisesta. Mulla tyttö 8kk ja aikalailla vierastaa ja kovasti on minun perään. Juuri oltiin sukujuhlissa. Siellä Ihmiset kävivät kysymässä multa että käynkö mä lapsen kanssa yhtään missään, käykö meillä vieraita, pitäisikö harrastaa jotain vauvan kanssa, pitäisikö jättää hoitoon etc. Yritin kyllä asiallisesti kertoa, että kyse on aivan normaalista kehitysvaiheesta... Ja kyläillään, meillä kyläillään ja vauvauinnissa käydään. No hoidossa tyttö ei ole ollut kuin joskus isovanhemmillaan lyhyitä aikoja, kun imetän vielä, eikä tarvetta hoidolle ole ollut. Mutta harmitti kyllä. Pienen ihmisen pitäisi suostua tuosta noin vaan ventovieraiden syliin ja hellyteltäväksi! Kukakohan aikuinen ihminen suostuisi moiseen!?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:21 harmainen kirjoitti:
Kohtuu törkeitä sukulaisia :whistle:

Mä olen huomannut että aikuiset ottavat kovasti itseensä lapsen vierastamisesta. Mulla tyttö 8kk ja aikalailla vierastaa ja kovasti on minun perään. Juuri oltiin sukujuhlissa. Siellä Ihmiset kävivät kysymässä multa että käynkö mä lapsen kanssa yhtään missään, käykö meillä vieraita, pitäisikö harrastaa jotain vauvan kanssa, pitäisikö jättää hoitoon etc. Yritin kyllä asiallisesti kertoa, että kyse on aivan normaalista kehitysvaiheesta... Ja kyläillään, meillä kyläillään ja vauvauinnissa käydään. No hoidossa tyttö ei ole ollut kuin joskus isovanhemmillaan lyhyitä aikoja, kun imetän vielä, eikä tarvetta hoidolle ole ollut. Mutta harmitti kyllä. Pienen ihmisen pitäisi suostua tuosta noin vaan ventovieraiden syliin ja hellyteltäväksi! Kukakohan aikuinen ihminen suostuisi moiseen!?

No aivan... Jos känninen appi heivais mut syliinsä, niin kyllä mäkin parkuisin ja lujaa :kieh:

Sitä se taitaa olla, että kokevat sen jotenkin loukkauksena, kun pieni ei olekaan riemuissaan kun otetaan syliin... Olen huomannut, että meidän lapset ainakin vierastavat tuplasti enemmän, jos on kyse humalaisista. Kai lapsi vaistoaa (siis pienikin lapsi) että se käytös on tosi kummallista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:53 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:37 Udenforstående kirjoitti:
oikeestaan aikuiset on JUST tollasia, etteivät ajattele omaa napaa enempää... mikä he ovat arvostelemaan toisen herkkyyttä, ei kai pieni tai isokaan lapsi ihan hetkessä erosta tms selviä... täytyy lapsellekkin antaa aikaa...

mä varmaan lähtisin itkien pois juhlista jos kävis tollee samallailla...

sano seuraavaksi suorat sanat!!!

Sano se... Eipä tee mieli lähteä grillailemaan noille, kun olivat miehelle soittaneet ja pyytäneet. Kun grillaushan sisältää aina sitä kaljaakin noilla, eli...ei kiitos.

Tympeetä, kun noi on selvänä tosi mukavia, mutta kännissä ihan kamalia :(

Mun vanhemmat lapset (teinejä nykyään) kärsivät isänsä (nyttemmin vuosia EX-mies) alkomaholin käytöstä, etteivät ikinä haluneet mennä grilli. tms juhliin, kun tiesivät valmiiksi, että isä tai isän sukulaiset kännäävät ja sitten puhuvat kännijuttuja. he sanoivat myös isälle suoraa, että häpeävät tätä, mutta minkäs sille voi jos kalja maistuu paremmalta, kuin lasten mielipide... lapset eivät ole isäänsä neljään vuoteen tavanneet, eivätkä isän sukulaisia, silä tapaamiset olivat lähes aina kaljan juomista ja pa**an puhumista...

ihmiset eivät ymmärrä miten vaikeaa lasten on suhtautua humalassa oleviin ihmisiin, ja varsinkin ellievät humalaiset osaa käyttäytyä!!!

minä ja uusi mieheni emme kännää. siideritkin voidaan juoda (minä toisin olen ilman alkomaholia jo neljättä vuotta raskaudet ja imettämiset) kerran viikossa, siis minä yhden ja mies sitte parit. lapseni ovat sanoneet etteivät ole isäpuoltaan mähneet ikinä kännissä ja on kivaa kun hän ei ryyppää, kuten oma isä... jos on jotain juhlia olen sanonut etteivät lapseni tykkää kännisistä ihmisistä, selittänyt syyn ja ainakin mieheni sukulaiset ovat asian ymmäräneet. heidän puolella ketään ei kännää jussina, vappuna, uutena vuotena saatika jouluna ja lapseni ovat erittäin mielissään, että jotkut osaavat juhlia ilman viinaa... harmi kun heidän oma isänsä pilasi alkoholin takia välinsä omiin lapsiin. alkoholi paljon tärkeämpää kuin omat lapset...

Mä varmaan kertoisin niille päin naamaa mitä ideotismeja ne on kännissäpäin laukonut jos niille on vaikka tullut blackout. Sietäis hävetä! Tosiaankaan ei tee hyvää lasten itsetunnolle tommonen nälviminen ja kiroilu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:14 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:10 whatever kirjoitti:
minen kyllä tollasten sukulaisten kanssa ois missään tekemisissä, mihin sitä tollasia ihmisiä elämässään tarvii?

No en ois minäkään, mutta haluamme kuitenkin pitää yhteyttä kummilapsiimme, ja käydä heidän merkkipäivillään yms. ja noi on aina menossa mukana :/

Olen päättänyt jo viimeisten synttäreiden (siis omien lasten) jälkeen, että seuraavilla kekkereillä ilmoitan hyvissä ajoin että sinne ei ole kellään kännissä asiaa, että jos on juotava niin sitten ei tarvitse tulla. Ja jos kuitenkin tulevat kännissä (lähes 99% varmuudella näin käy), niin mies saa käännyttää heidät ovelta takaisin.
Ihan fiksu veto. Sitä ei voi määrätä, että muiden juhlissa olisivat ottamatta, mutta kyllä omista juhlista saa päättää. Ja jos on niin vaikeaa olla juomatta, niin ei sitten tartte tulla.
Mulla on omasta mummostani ihania muistoja. Sain vasta aikuisena tietää, kun mummokin oli ollut kuolleena jo useamman vuoden, että hän oli alkoholisti. Ja kuulemma aivan kamala päissään.
Mietin vain sellaista, että jos hällä olis ollut lupa tulla meille päissään, niin saattais ne muistot olla vähän toisenlaiset.
Ajattelin soveltaa tuota meille ei kännissä tulla periaatetta tätiini, kun ei vaan jaksa.

Minä en voi ymmärtää isovanhempia enkä ketään aikuista jonka mielestä lasten synttäreille kuuluu olut ja alkoholi. Ei ikinä! LAsten pitää saada viettää edes omat juhlansa ilman kännisiä aikuisia. Sillä se on tosiasia että lapset kärsii jos näkee tutut aikuiset kännissä sillä jokainen ihminen muuttuu sen verran alkoholista ja se tuo lapselle turvattomuutta.

Ap, sano isovanhemmille että juhlat on lasten juhlat ja sinne ei kuulu alkoholi. Ja että ovat vain huonoa esimerkkiä lapsille, ehkä panee vähän miettimään, minkälaisen kuvan itsestään lastenlapsilleen antavat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:47 Udenforstående kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:53 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:37 Udenforstående kirjoitti:
oikeestaan aikuiset on JUST tollasia, etteivät ajattele omaa napaa enempää... mikä he ovat arvostelemaan toisen herkkyyttä, ei kai pieni tai isokaan lapsi ihan hetkessä erosta tms selviä... täytyy lapsellekkin antaa aikaa...

mä varmaan lähtisin itkien pois juhlista jos kävis tollee samallailla...

sano seuraavaksi suorat sanat!!!

Sano se... Eipä tee mieli lähteä grillailemaan noille, kun olivat miehelle soittaneet ja pyytäneet. Kun grillaushan sisältää aina sitä kaljaakin noilla, eli...ei kiitos.

Tympeetä, kun noi on selvänä tosi mukavia, mutta kännissä ihan kamalia :(

Mun vanhemmat lapset (teinejä nykyään) kärsivät isänsä (nyttemmin vuosia EX-mies) alkomaholin käytöstä, etteivät ikinä haluneet mennä grilli. tms juhliin, kun tiesivät valmiiksi, että isä tai isän sukulaiset kännäävät ja sitten puhuvat kännijuttuja. he sanoivat myös isälle suoraa, että häpeävät tätä, mutta minkäs sille voi jos kalja maistuu paremmalta, kuin lasten mielipide... lapset eivät ole isäänsä neljään vuoteen tavanneet, eivätkä isän sukulaisia, silä tapaamiset olivat lähes aina kaljan juomista ja pa**an puhumista...

ihmiset eivät ymmärrä miten vaikeaa lasten on suhtautua humalassa oleviin ihmisiin, ja varsinkin ellievät humalaiset osaa käyttäytyä!!!

minä ja uusi mieheni emme kännää. siideritkin voidaan juoda (minä toisin olen ilman alkomaholia jo neljättä vuotta raskaudet ja imettämiset) kerran viikossa, siis minä yhden ja mies sitte parit. lapseni ovat sanoneet etteivät ole isäpuoltaan mähneet ikinä kännissä ja on kivaa kun hän ei ryyppää, kuten oma isä... jos on jotain juhlia olen sanonut etteivät lapseni tykkää kännisistä ihmisistä, selittänyt syyn ja ainakin mieheni sukulaiset ovat asian ymmäräneet. heidän puolella ketään ei kännää jussina, vappuna, uutena vuotena saatika jouluna ja lapseni ovat erittäin mielissään, että jotkut osaavat juhlia ilman viinaa... harmi kun heidän oma isänsä pilasi alkoholin takia välinsä omiin lapsiin. alkoholi paljon tärkeämpää kuin omat lapset...

No jopas on kamalan kuuloinen ukko tuo ex-miehesi :(

Meillä on mies siskoinensa jotenkin pelottavan "turtunut" siihen viinan juomiseen. Tai siis, mies ei juo juuri koskaan, eikä isosiskonsakaan, mutta heidän mielestä se on kai ihan ok, että vanhempansa ja isovanhempansa juovat AINA, ja ilmaantuvat juhliinkin kännissä. Olen kyllä saanut miehen tajuamaan että se ei missään nimessä ole kohteliasta, yms... Mutta siis suhteen alkuaikoina tuo oli hänen mielestään ihan normaalia. No kaipa, kun oli sitä katsellut koko ikänsä...

Itse olen vanhempani nähnyt jurrissa ihan vain muutaman kerran, eivätkä he ole mitään apinoineet. Juon joskus, kerran vuodessa ehkä, enkä humalaan asti, enkä lasten ollessa samassa paikassa. Miehellä sama homma. Yhdessä siis käydään jossain jos käydään, mutta harvemmin jaksaa innostaa.

Ja appivanhemmat pitävät mua sukulaisineni juuri sinä pjaskantärkeänä tapauksena, kuka kuvittelee olevansa muita parempi kun ei juo viinaa :kieh:
Jaksavat myös päivitellä kun poikansa ei ryyppää, kyllähän sitä nyt KUULUISI vetää persiit olalle ainakin kerran viikossa :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:12 maijon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:14 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:10 whatever kirjoitti:
minen kyllä tollasten sukulaisten kanssa ois missään tekemisissä, mihin sitä tollasia ihmisiä elämässään tarvii?

No en ois minäkään, mutta haluamme kuitenkin pitää yhteyttä kummilapsiimme, ja käydä heidän merkkipäivillään yms. ja noi on aina menossa mukana :/

Olen päättänyt jo viimeisten synttäreiden (siis omien lasten) jälkeen, että seuraavilla kekkereillä ilmoitan hyvissä ajoin että sinne ei ole kellään kännissä asiaa, että jos on juotava niin sitten ei tarvitse tulla. Ja jos kuitenkin tulevat kännissä (lähes 99% varmuudella näin käy), niin mies saa käännyttää heidät ovelta takaisin.
Ihan fiksu veto. Sitä ei voi määrätä, että muiden juhlissa olisivat ottamatta, mutta kyllä omista juhlista saa päättää. Ja jos on niin vaikeaa olla juomatta, niin ei sitten tartte tulla.
Mulla on omasta mummostani ihania muistoja. Sain vasta aikuisena tietää, kun mummokin oli ollut kuolleena jo useamman vuoden, että hän oli alkoholisti. Ja kuulemma aivan kamala päissään.
Mietin vain sellaista, että jos hällä olis ollut lupa tulla meille päissään, niin saattais ne muistot olla vähän toisenlaiset.
Ajattelin soveltaa tuota meille ei kännissä tulla periaatetta tätiini, kun ei vaan jaksa.

Niinpä, toisten juhliin en voi puuttua... Miehen siskolla on vaikea tilanne, hänkin haluaisi selvät juhlat lapsilleen, mutta ei osaa asettua vanhempiaan vastaan, ja haluaa kuitenkin että isovanhemmat ovat mukana juhlissa. (jos olisivat mun vanhempani, ja tuollaisia, niin saisivat elellä ihan rauhassa juopon elämäänsä ilman meitä)

Mun puolesta ihmiset saa vetää viinaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta sitten alkaa v.tuttaa kun siitä koituu haittaa muille. Ja meille ei tarvitse kenenkään tulla kännissä örveltämään enää, vaikka kuinka ottaisivat nokkiinsa ja haukkuisivat mut kylällä (varsinkin isomummilla on tapana huudella kaikki sukulaisten asiat noissa kapakoissa...).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:08 MendedHearts kirjoitti:
pahin?

Sain taas kuulla tosi kurjaa kommenttia lapsistani. Ja siitä tulee aina pirun kehno mieli :/

Synttäreillä (miehen siskon lapsen) appiukko ja isomummi (kännissä kumpikin :headwall: ) parjasivat kuopusta kun hänellä on paha eroahdistus vieläkin... "kyllä sun pitää tehdä tolle pojalle jotain ettei se vaan jää tommoseksi!" -tiuskas appiukko tosi vihaiseen sävyyn, kun poika haluaa usein äidin syliin vieraassa porukassa.

Kävelin kahvikuppi kädessä kuopus vanavedessäni, ja pappa nappasi pienen yhtäkkiä syliin, mistä syntyi hirveä parku... Vein kahvin pois ja otin pojan, niin pappa tuhahteli että "voi v.ttu" :o \|O No siihen tuli sitten isomummikin kääkättämään että "tuhma poika, tuhma poika, sinä oot ***** tosi tuhma poika!" :o

Esikoinen vierastaa kummisetäänsä tosi paljon, kun kummisetä on vähän turhan hyökkäävä... :whistle: Niin johan häntäkin parjattiin että itkee "kuin pikkulikka" ja naurettiin päin naamaa.

Jurppii :headwall: :headwall:
Isovanhemmat lapsen synttäreillä kännissä?? :o Mun maailmankuva sortuu....
Ei mut tosissaan, huh huh, kyllä mä olisin sanonut aika räikeesti !!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 15:48 vieras kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää isovanhempia enkä ketään aikuista jonka mielestä lasten synttäreille kuuluu olut ja alkoholi. Ei ikinä! LAsten pitää saada viettää edes omat juhlansa ilman kännisiä aikuisia. Sillä se on tosiasia että lapset kärsii jos näkee tutut aikuiset kännissä sillä jokainen ihminen muuttuu sen verran alkoholista ja se tuo lapselle turvattomuutta.

Ap, sano isovanhemmille että juhlat on lasten juhlat ja sinne ei kuulu alkoholi. Ja että ovat vain huonoa esimerkkiä lapsille, ehkä panee vähän miettimään, minkälaisen kuvan itsestään lastenlapsilleen antavat.

Olen niin samaa mieltä kuin olla ja voi.

Juu sanonkin että meidän juhliimme ei tule enää yksikään kännissä, eikä niin krapulaisena että laatta lentää! Mutta ikävä kyllä ne ryyppäävät sitten toisten lasten juhlissa, kuten nyt meidän poikien serkkutytön juhlissa tapahtui.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:26 sibelius 79 kirjoitti:
niin onkin..hirveetä ollut tuokin mutta voin lohduttaa ettei lähellekään siinä mittakaavassa mitä minun pari läheistä tekee .. :$ :( \|O

Anna tulla vaan, olisi kiva kuulla että jollain on vielä kahelimmat sukulaiset :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:31 ohhoh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:08 MendedHearts kirjoitti:
pahin?

Sain taas kuulla tosi kurjaa kommenttia lapsistani. Ja siitä tulee aina pirun kehno mieli :/

Synttäreillä (miehen siskon lapsen) appiukko ja isomummi (kännissä kumpikin :headwall: ) parjasivat kuopusta kun hänellä on paha eroahdistus vieläkin... "kyllä sun pitää tehdä tolle pojalle jotain ettei se vaan jää tommoseksi!" -tiuskas appiukko tosi vihaiseen sävyyn, kun poika haluaa usein äidin syliin vieraassa porukassa.

Kävelin kahvikuppi kädessä kuopus vanavedessäni, ja pappa nappasi pienen yhtäkkiä syliin, mistä syntyi hirveä parku... Vein kahvin pois ja otin pojan, niin pappa tuhahteli että "voi v.ttu" :o \|O No siihen tuli sitten isomummikin kääkättämään että "tuhma poika, tuhma poika, sinä oot ***** tosi tuhma poika!" :o

Esikoinen vierastaa kummisetäänsä tosi paljon, kun kummisetä on vähän turhan hyökkäävä... :whistle: Niin johan häntäkin parjattiin että itkee "kuin pikkulikka" ja naurettiin päin naamaa.

Jurppii :headwall: :headwall:
Isovanhemmat lapsen synttäreillä kännissä?? :o Mun maailmankuva sortuu....
Ei mut tosissaan, huh huh, kyllä mä olisin sanonut aika räikeesti !!

Ja mä olen pumpulissa kasvanut, ennen kuin nämä suvut yhdistyivät, niin enpä ois ajatellut että jotkut isovanhemmat oikeasti tulevat lapsenlapsen synttäreille kännissä :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:20 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:14 voi että kirjoitti:
Meillä lapset kans tosi kovia olleet vierastamaan ja olisi kyllä ollut kamala kuulla tuollaisia kommentteja.. :'( Olisin kyllä varmasti suuttunut. :/

Mutta sulle :hug:

Kiitos. Mietin että oonko ihan pikkusen ylireagoinut, kun toi jäi kaivamaan mieltä... Tosi positiivinen kuva jää lapsillekin tommosista sukutilaisuuksista.

Tuollaiset muistaa vielä aikuisenakin. Ei nyt ihan elämää rajoittaviin traumoihin asti, mutta edelleen muistelen kauhulla kyläilyjä serkkujeni luona,kun minusta tehtiin pilaa.
Tosin en tiedä, minkä ikäisestä lapsesta teillä on kyse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:20 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:14 voi että kirjoitti:
Meillä lapset kans tosi kovia olleet vierastamaan ja olisi kyllä ollut kamala kuulla tuollaisia kommentteja.. :'( Olisin kyllä varmasti suuttunut. :/

Mutta sulle :hug:

Kiitos. Mietin että oonko ihan pikkusen ylireagoinut, kun toi jäi kaivamaan mieltä... Tosi positiivinen kuva jää lapsillekin tommosista sukutilaisuuksista.

Tuollaiset muistaa vielä aikuisenakin. Ei nyt ihan elämää rajoittaviin traumoihin asti, mutta edelleen muistelen kauhulla kyläilyjä serkkujeni luona,kun minusta tehtiin pilaa.
Tosin en tiedä, minkä ikäisestä lapsesta teillä on kyse.

No ihan varmasti muistaa :( Ehkei meidän pojat (VIELÄ), ovat 1v6kk ja 2v4kk, mutta esim. nuo serkkunsa muistavat jo varmasti, ovat jo vähän vanhempia.

Me emme voi yleensä edes käydä noilla serkuilla kylässä, kun se serkkujen isä (olen kertonut siitä täällä joskus... ei mikään kiva tapaus) saa meidän pojissa aikaan itkuparkuraivarin. Molemmilla pojilla sama homma. Syystä että se tulee retuuttamaan poskista vähän turhan rajusti, ja tunkee naamansa lasten naamaan kiinni ja rääkäisee "bööööhööhööö" :o Ok, kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta pieniä se pelottaa. Eikä äijä ymmärtänyt lopettaa ajoissa vaikka olen sanonut sille aika monesti... Kerran sitten tempaisin sen käden huitsin hemmettiin kun se oli tulossa nipistämään poikaa poskesta, sen jälkeen ei ole nipistellyt, mutta poikien pelko ei kyllä vähällä hellitä.

Yhteistyössä