sukulainen suuttui :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Meillä oli vauvan ristiäiset viime viikolla. Serkkuni oli jostain saanut kuulla vauvamme nimen ja lähetti vihaisen viestin että olemme matkineet heitä kun etunimi oli sama kun heidän lapsellaan (meidän vauvaa vissiin pari kuukautta vanhempi)

Huvittavaa tässä vaan on mielestäni se että he ovat itse laittaneet välit poikki koko meidän perheemme kanssa ja syytä emme edes tiedä. Eli emme ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan ja saimme välikäden kautta tietää siitäkään että heillä on vauva. Nimestä ei todellakaan ollut mitään tietoa.

Nyt sitten levitellään ympäri sukua että matkimme heitä kun emme keksineet omaa nimeä. Sukulaiset osaa sitten olla hankalia.

Muutenkin tuo nimen "omistaminen" on nyt vaan niin epärealistinen asia. Tsemppiä sulle, suvun kanssa kyllä tulee riitaa mitä ihmeellisemmistä asioista joskus. Ainakin ystävät voi itse valita.:hug:

Mä sitten alan aina kiehumaan näistä nimenvarastamisista.
KUKAAN ei omista mitään tiettyä nimeä ja koko suvun vauvat saa olla Jorma-nimisiä, jos Jormien vanhemmat sen nimen haluavat vauvalleen antaa.
Minäkin olen nimivaras, vaikka mieheni päätti lapsen nimen ja täysin tietämättä, että tuo nimi on tulevaisuudessa varattu.

Mä sitten alan aina kiehumaan näistä nimenvarastamisista.
KUKAAN ei omista mitään tiettyä nimeä ja koko suvun vauvat saa olla Jorma-nimisiä, jos Jormien vanhemmat sen nimen haluavat vauvalleen antaa.
Minäkin olen nimivaras, vaikka mieheni päätti lapsen nimen ja täysin tietämättä, että tuo nimi on tulevaisuudessa varattu.

Joo tuon nimen varastamisjuttu on kylä huvittava, ei kenelläkään ole yksinoikeutta mihinkään nimeen.

Itse muuten "varastin " poikani nimen yhdeltä palstalaiselta , tai käsittääkseni se on hänen lapsensa lempinimi. Kylläpä olen huono ihminen. :D

Meillä oli vauvan ristiäiset viime viikolla. Serkkuni oli jostain saanut kuulla vauvamme nimen ja lähetti vihaisen viestin että olemme matkineet heitä kun etunimi oli sama kun heidän lapsellaan (meidän vauvaa vissiin pari kuukautta vanhempi)

Huvittavaa tässä vaan on mielestäni se että he ovat itse laittaneet välit poikki koko meidän perheemme kanssa ja syytä emme edes tiedä. Eli emme ole olleet missään tekemisissä heidän kanssaan ja saimme välikäden kautta tietää siitäkään että heillä on vauva. Nimestä ei todellakaan ollut mitään tietoa.

Nyt sitten levitellään ympäri sukua että matkimme heitä kun emme keksineet omaa nimeä. Sukulaiset osaa sitten olla hankalia.

Katso väestörekisteristä kuinka monta tuolla nimellä varustettua henkilöä on ja laita viesti takaisin; niin, sekä teidän että meidän piti matkia niitä 15.000 muuta Suomalaista joilla on sama nimi kun emme omaa keksineet....

No mun serkku laittoi miltei saman nimen pojalleen kuin mun pojalla (mun poika tyyliin Miro Petteri ja sillä tyyliin Mico Petter). Hätkähdin ristiäisissä kun nimi julkaistiin mutta se jäi sitten siihen. En katsonut aiheelliseksi sanoa mitään. Ne jotka ihmettelivät niin saivat ihmetellä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No on ihme touhua sun serkulta. : /
Eikä nimet kuulu kellekkään, kyllä siulla on oikeus laittaa sellainen nimi minkä haluat lapsellesi, varsinkin
kun et ees tienny heijän valintaa.

Mä en kans ymmärrä näitä nimien varastamisia tai varaamisia. Multa on varattu pari kertaa raskaana ollessani sellanen nimi, joka sopis meidän sisarusten nimeen. Ei olla sitä sit voitu edes harkita lapsellemme. Mä en tajua, miten nimen voi etukäteen varata, jos ei edes ole vielä raskaana. Vai onko ihan normi käytänt?. Sithän sitä vois antaa kaikille sukulaisille ja kavereille listat, joissa on lueteltu kaikki kivat nimet, jotka ehkä saattaa joskus antaa tulevalle lapselleen.

Yhteistyössä