Sukulaiset facebookissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fb-taidoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fb-taidoton

Vieras
Jees, olen lapseton kolmekymppinen mies, eikä edes kysymykseni liity vauvoihin. Kysyn kuitenkin täältä, koska erilaiset mammat ovat useimmiten pahan alku ja juuri erilaisissa sukulaisongelmissa.

Elikkä juttu on siis niin, että ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta useimmat sukulaiset lähisukulaisiani lukuunottamatta. Monia kauempia sukulaisia suorastaan vihaan; siihen on ihan tietyt syyt, joita en tässä avaa. Myös muutamat vanhempieni perhetutut ovat vihalistalla.

Ongelma on se, että hemmetin tädit ja sedät riivaavat facebookissa ja laittavat jotain kutsuja johonkin paskaan ja "kuulustelevat" kuulumisiani vaikka minun asiani eivät heille kuulu, ja esimerkiksi muutamaakin miespuolista kauempaa sukulaista haluaisin tosiasiassa ainoastaan lyödä lättyyn enkä keskustella yhtään mistään. (käytän kirjoituksessa sanaa "täti" naisista ja sanaa "setä" miehistä, riippumatta siitä mikä on oikea sukulaisuussuhde tai tuntemisen syy)

Ongelma alkoi vuosi-puolitoista sitten, kun menin hyväksymään yhden tädin fb-kaveriksi, josta satun pitämään hiukan enemmän kuin muista sukulaisista. Jotenkin facebook ilmeisesti näytti tämän, että hyväskyin sen kaveriksi, myös monille raivostuttaville idioottisukulaisille sekä perhetutuille. Sitten en osannut olla hyväksymättä joitakin idioottejakin fb-kaveriksi, koska olen niin tottunut ajattelemaan tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta. Virhe!!

Neuvokaa minua. Voinko poistaa ne idioottisukulaiset fb-kavereista?
Rupeaako ne ilkeilemään äidilleni sen jälkeen? Tätä en kuitenkaan haluaisi, ei äitini tarvitse kärsiä minun takiani.
Miten tuollaiset ihmiset, 40-70 v, jotka luulevat oikeudekseen puuttua jatkuvasti ympärillä olevien ihmisten elämään, kokevat jos poistan heidät kavereista?
Kellään kokemuksia?
Tuleeko tästä megalomaaninen sukuriita?

No mä olen itse ottanut sen linjan, että kylmän viileästi poistan tai olen hyväksymättä kavereihini ne, joiden kanssa en halua olla tekemisissä. Siis kyllä kavereita pystyy poistamaan ja kaveripyynnön pystyy estämään.

Yksi vaihtoehto on se, että poistut facesta vähäksi aikaa ja sen jälkeen kun olet kirjautunut uudestaan, hyväksyt vain harvat ja valitut kavereiksesi. Näin kaikki huomaavat poistumisesi, jotkut nopeammin, jotkut hitaammin ja sen jälkeen voit hylätä ja estää kaveripyynnöt heiltä, keitä et kavereiksesi halua.

Tuleeko sukuriitoja tms. riippuu sitten ihan asioista, joita ulkopuolisen on mahdotonta tietää.

Estä heidän päivitykset ja estä heitä näkemästä omiasi. Jos tulee kyselyjä, sano ettet juurikaan käy fb:ssa

Minä halusin muutamat dorkat pois fb-kavereista, mutta ei ollut pokkaa vaan poistella, joten tein näin

1. Kirjoitin tilapäivityksen että aion poistaa fb-tunnukseni kokonaan syystä x ja odottelin että kaikki ehtii sen päivityksen lukea
2. Poistin profiilin ja tein uuden
3. Estin uudella profiililla ne dorkat etteivät voi nähdä sitä mun uutta profiilia ja lisäsin vaan kaikkia kivoja kavereiksi

Yhteistyössä