sukulaiset masentaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koira ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koira ihminen

Vieras
masentaa...kaikki pelottelevat ja kysyvät että mitäs jos teidän vauvalle tuleekin koira allergia.ihan niinn kuin se ei muuten kummittelisi tuolla takaraivossa.sukulaisten mielestä koirat pitäisi laittaa pihalle kun uusi asukas tulee...ei ikinä!minun ja miehen suvuissa kyllä on kummassakin allergiaa mutta ei se tarkoita sitä että lapsemme sen välttämättä saa...varsinkin kun meillä kummallakaan ei ole minkäänlaisia oireita.en kestä edes ajatella että joutuisin luopumaan koiristamme!ovat olleet meille tähän asti lapsia. :'( :'(

Etukäteen on turha murehtia asiaa johon et oikeastaan voi vaikuttaa. Meillä oli koira kun vauva syntyi ja toistaiseksi ei ainakaan allergioista ole ollut ongelmia. Mutta jos joku lapsista tulisi allergiseksi, en kyllä hetkeäkään miettisi koirasta luopumista vaikka se mamman mussukka onkin ja olisi tosi kova paikka.

Itse olin allerginen pienenä kaikelle mahdolliselle, mutta nykyään en onneksi enää kuin siitepölylle. Jännitin vauvan tuloa ihan älttömästi, koska eläimet ovat minulle se henkireikä, joittenka vuoksi jaksaa vaikka mitä. Olisi maailmanloppu jos niistä joutuisi loupumaan.
Onneksi vauvalla ei ole merkkiäkään minkäänlaisesta allergiasta...ainakaan vielä... nyt 11kk.

Talossa on 2koiraa, kissa, kani, marsu ja hamsteri eli ihan helpolla noista eläimistä en todellakaan luopuisi. Jos allergia tulisi, siirtäisin ensin koirat ulos häkkiin. Pikkumurmelit meillä asuvatkin päätyhuoneessa, jonne vauvalla (tai kissalla) ei ole asiaa. Saavat toki päivittäin juosta koko talossa vapaana. Kissa samaten nukkuu vain yöt sisällä. Vauvan huoneeseen ilmankostuttaja ja eläimille porttikielto sinne.

Tietysti sitten ahkeraa imurointia ja siivousta. Kaikki on mietitty valmiiksi, toivottavasti noihin toimenpiteisiin ei kuitenkaan tarvitse ryhtyä.
Mitä sitten jos nuo eivät auttaisikaan...? Sitä en suostu edes miettimään :'(

Lapset luultavasti saavat pienestä pitäen koiraperheessä siedätyshoitoa, sehän on todistettu ja tuskin tulevat allergisiksi niille. Itsekin olen allerginen mutta pärjään koirani kanssa hyvin. Paljonhan on ollut siitäkin, että nykyisin kodit/lattiat ovat niin puhtaita että siitä tulee allergioita kun ollaan liian kliinisessä ympäristössä. Itse en kauheasti koskettele koiraani, jos koskettelen ja hellin. pesen kädet sen jälkeen. Hyvin voi myös rajoittaa sitä että koira ei ole sohvalla/sängyssä/makuuhuoneessa jos on taipumusta. Elixairilla on hyvä (ja kallis) ilmanpuhdistin, kierrättää monta kertaa tunnissa huoneilman ja on lähes äänetön.

Aika ajattelematonta sukulaisilta jauhaa tollasesta... Tosin eläimettömät ihmiset eivät ymmärrä lainkaan sitä miten tärkeitä lemmikit niiden omistajille ovat, ne todellakin ovat kuin omia lapsia ja tuntuu että niiden luopuminen olisi vähintäänkin maailmanloppu!

Huono tuuri saa olla jos eläinperheessä lapset sairastuvat allergiaan. Tosin niissäkin kai jonkin verran perinnöllisyyttä, mutta useimmiten niiltä allergioilta vältytään juuri sillä ettei kotona ole liina puhdasta ja että vauva saa olla alusta asti eläinten läheisyydessä.
Minulla on muutamalla tutulla käynyt niin, että lapsi on pienenä tullut allergiseksi niin että eläimistä on pitänyt luopua, mutta jo vuoden ikäisenä allergia on mennyt ohi. Usein vissiin jokin allergia vaivaa pienenä, mutta menee sitten ohi? Tosin ei se paljon enää lohduta siinä vaiheessa kun koiratsa on jo luovuttu.. Ellei sitten ole koira päässyt johonkin lähipiiriin asumaan.

Kaverilla on kaksi sisäkissaa, on itse niille allerginen. Ostivat vauvan syntyessä Electroluxin ilmanpuhdistimen (mikä ei ollut edes kovin kallis), eikä hänellä ole sen jälkeen ollut mitään oireita vaikka isossa talossa suodatin on sijoitettu makuuhuoneen nurkkaan. Itse olen kissoille todella allerginen enkä ole saanut heillä mitään oireita =) Kovin on siis tehokas vehje!

Meillä sekä minä että pikkuveljeni olemme koirille allergisia ja meillä on aina ollut koira. Itselläni allergia on diagnosoitu vasta pari vuotta sitten jo yksin asuessani, mutta pikkuveljellä jo aiemmin. Itselläni vain iho-oireita, kutinaa lähinnä. Pysyy täysin oireettomana jokapäiväisellä rasvauksella. Pikkuveljellä joskus harvoin vähän nenä vuotaa kun koiran kanssa touhuaa..

Odottele vaan hyvillä mielin sitä vauvan ja koiran tutustuttamista ja yhteiseloa! Tuskin mitään allergiaa ilmenee, ja malta olla siivoamatta liikaa :hug:

Tutkitusti esim. maatilan lapset ovat teveempiä kuin hygieenisissä oloissa kaupungissa elävät lapset. Samoin myös kaupungeissa asuvat lemmikkejä omaavien perheiden lapset kärsivät vähemmän esim. astmaperäsistä sairauksista. Eläimiä omistavissa perheissä lapset saavat loistavaa siedätyshoitoa ja elimistö tottuu eläinpölyyn, joten enpä kovin huolehtisi vauvan mahdollista allergisoitumista näin etukäteen. Meille ainakin lääkäri tuumasi 2kk tarkastuksessa aikanaan, kun kuuli että meiltä löytyy parikin koiraa nurkista, että teillä se on ainakin siedätyshoito kunnossa!
Sukulaiset tunnetusti päästelevät suustaan eri kokoisia sammakoita, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta vauhdilla ulos. Asia on vasta sitten ajankohtainen jos jotain allergisuutta ilmenee, mikä ei ole edes kovin todennäköistä. :hug:

Mulla oli sama stressi sillon kun ootin esikoista ja mies kyllä aina (ihan aiheesta) ihmetteli että minkä takia sinä nyt asiaa stressaat kun todennäkösesti kaikki menee hyvin. ja on mennytkin!

Että koita vaan ihan rauhassa olla!

Ihanista sukulaisita pakko sanoa kun mummoni ei ymmärrä yhtään minkä ihmeen takia joku haluaa pitää lemmikkejä ja hänellä oli aiemmin (kun asuin vielä yksin koirien kanssa) tapana soitella mulle, asiana se että "vieläkö sulla on niitä koiria?" "Juu, onhan noita" " Tuo kuule tänne minun luo ne, minä niille ampujan löydän niin pääset niistä eroon". Meinas aina huumori loppua.. Onnex ei enää soittele samoissa asioissa!

kiitos rohkasuista....meillä on noita koiria 4kpl ja aika pieni talo...ulkotarhatkin löytyy...ovat ulkona niin paljon kuin ilmat sallivat,makuuhuone on yläkerrassa jossa koirat eivät oleskele...tuota ilmanpuhdistinta mietein mutta taidanpa jättää ainakin toistaiseksi ostamatta.ettei tosiaan tulisi liian hygieenista...?! :)

Yhteistyössä