Sukunimiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tinja

Uusi jäsen
13.09.2005
21
0
1
Kesällä ollaan menossa naimisiin.
olen kerran ollut...ja otin mieheni sukunimen. Erossa takaisin omani.
Nyt mietityttää luopua taasen omasta. Ajatuksia tästä?

Nykäsen Mattia lukuunottamatta tietääkö kukaan onko mies ottanut vaimonsa sukunimeä? Ajatuksia tästä.... :headwall:

Kaksoissukunimeä en edes harkitse, koska lapset ovat jo isänsä sukunimellä jotan postilaatikossa komeilee kolme...Pitäisi vähentää kahteen... :D

Minulla on kaksiosainen nimi ja onkin aika pitkä. Yleensä käytänkin vain omaa vanhaa nimeäni.

Tiedän yhden työkaverin miehen joka otti vaimonsa sukunimen. Nimi on hieman erikoisempi, joten ymmärrän täysin miehen valinnan.

Nyt jos kuitenkaan et ainakaan suunnittele eroavasi miehestäsi, niin mikset voisi ottaa miehesi nimeä. Vai suostuisiko miehesi ottamaan sinun sukunimesi. Sehän on lopulta vain sovittelu kysymys. Eipä kait sitä ole väliä minkä nimen ottaa vai vaihtaako nimeä ollenkaan.

No kyllä kai niitäkin on jotka on vaimon nimen ottaneet. Rohkeesti vaan ehdotat tai ääneen pohdit miehelles. Yhen tapauksen tiiän missä oli kolikolla heittäneet kumpi nimi tulee ja mies oli sit ottanu vaimon nimen.

ei me erotaksemme naimisiin mennä :laugh: .
Tämä on kyllä mun ihan elämäni mies, maailman ihanin ja olen onnekas oikeesti että olen tavannut hänet.
Oma sukunimeni on vaan niin paljon kertova, sopii kuulemma mulle kuin nenä päähän.
Mutta miehen sukunimikin on kyllä hyvä...
ollaan keskusteltu, että jos hän ottaisi mun sukunimen, mutta on ainoa suvunjatkaja, joten se ei kyllä tunnu oikeen oikeelta valinnalta.

Kait mä sitten otan taas uuden.... :snotty:

Ei haittaa....mutta kun niitä sukunimiä on ovessa jo kolme...ja hankaloittaa, kun saadaan jokapaikkaan selvittää että ollaan samaa porukkaa kuitenkin.
Vaan eipä se nyt maailmaa kaada.
Joka tapauksessa kuitenkin oon sitä mieltä, että tahdon meidät samalle nimelle. Mutta lapset pysyvät iskänsä nimellä.... :D