Sukupuolen toivominen, onko oikein? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskainen

Vieras
Kirjoittelen aiheesta tänne, kun en uskalla enkä kehtaa asiasta kenellekään tutulle puhua... En edes miehelleni. Olen raskaana viikolla 28 (esikoinen tulossa), ja oikeastaan koko raskauden ajan olen toivonut että saisimme pojan. Välillä en edes osaa tai pysty kuvittelemaan että tuleva lapsi voisi olla tyttö, jopa unissani vauva on aina poika. Ei ajatus tytöstäkään pahalta tunnu, mutta jotenkin vaan toivon sitä poikaa enemmän. Ja olen ajatellut, että petyn kyllä pienoisesti jos tulija onkin tyttö. Kauhean vaikeata edes kuvitella, millainen se tyttövauva voisi olla. Enkä tiedä edes yhtään että miksi näin on... Siskollenikin syntyi pari kuukautta sitten pikkuinen tyttövauva, ja häntä rakastan kyllä aivan mahdottomasti enkä suloisempaa lasta ole takuulla ikäkuuna päivänä nähnyt!

Hävettää tällainen toivominen... Tämä on vain pahentunut raskauden edetessä, ja välillä tuntuu että kehittelen tästä kohta itselleni suorastaan pakkomielteen tai vähintäänkin paniikin. Olen toistanut koko raskauden ajan kaikille samaa mantraa, että "ihan sama kumpi sieltä on tulossa, tosiaankin ihan sama...", mutta itsekseni salaa sitten ajattelen tällaisia.. Terveydenhoitajallekin samaa hokemaa toistin, kun hän asiasta minulta kysyi. Lisäksi olen ilmoittanut kaikille, ettemme halua tietää sukupuolta emmekä sitä siis missään ultrassakaan halua katsoa.

Kun kävimme rakenneultrassa rv 20, olin etukäteen toistanut ja vakuutellut itselleni etten sitten varmasti sitä sukupuolta siellä kysy ja sanon lääkärille etten sitä halua tietääkään vaikka kuinka näkyisi... Siellä sitten pöydällä maatessani muutin kuitenkin mieltäni, ja kysyin asiasta. Vauva ei kuitenkaan halunnut reisiään levitellä, ja asia jäi selvittämättä. Jälkikäteen kotimatkalla autossa huokailin helpottuneena, että hyvä näin, ja ihmettelin että mikähän minuun oikein meni.. Ajattelin, etten oikeasti olisi halunnutkaan sitä sukupuolta nähdä.

Nyt sitten asia painaa taas päälle, kun ensi viikolla olen menossa lääkärikäynnille ja siellä taas kai ultrataan. Olen miettinyt jo varmaan viikon, että näyttäisiköhän vauva tällä kertaa sitä sukupuoltaan... Välillä vakuuttelen itselleni etten halua tietää, välillä ajatus tuntuu todella kutkuttavalta. Pelkään, että ultrassa käy kuten viimeksi. Että kysyn asiasta.. Ja jos vauva on yhteistyöhaluinen, saan tällä kertaa tietää sukupuolen. Pelkään sitä, miten osaan suhtautua asiaan. Jos vauva näyttää pojalta, asia on varmaan helppo ottaa vastaan, mutta entäs jos ennustetaankin tyttöä? Pelottaa kauheasti, että entä jos en osaakaan alkaa kuvittelemaan vauvaa tyttönä.. Että mitä jos oikeasti petyn enkä siitä kykene koko raskausaikana toipumaan? Ja toisaalta taas asiassa mietittyttää se, että mitä jos minä EN halua tietää sitä sukupuolta ja sitten siellä synnytyssalissa onnitellaankin sitten tytöstä? Tuleeko asia sitten vielä pahempana järkytyksenä ja yllätyksenä.. Olisiko minun sittenkin tässä tilanteessa parempi tietää vauvan sukupuoli etukäteen, niin että olisi sitä aikaa edes yrittää tottua ajatukseen jos se meinaa tuottaa vaikeuksia?

Olen ihan jumissa näiden ajatuksieni kanssa. Vaikka kuinka yritän järkeillä että ei sillä sukupuolella oikeasti ole merkitystä, ja että lastahan sitä odotetaan eikä tyttöä tai poikaa, niin silti... En osaa vain kuvitella sitä tyttöä. Ainakaan vielä. Hävettää ja suututtaa. Tuntuu, että olen ihan pettynyt itseeni.

Olenkohan minä ihan yksin näiden ajatusteni ja tuntemusteni kanssa, vai löytyykö muitakin? Ja olenko minä ihan kauhea ihminen? Tuleva äiti... :(

Minä olen sitä mieltä, että yllättävän moni toivoo kuitenkin jompaakumpaa, vaikka sanookin että ihan sama. Itse toivoin tyttöä, poika tuli. Ei haitannut yhtään.

Toivominen ja pettyminen ovat inhimillisiä tunteita. Ei niille mitään voi. Tärkeintä on kuitenkin, ettei sitä pettymystä näytä lapselleen, jos hän onkin 'väärää' sukupuolta.

Minä olen aina toivonut tyttöä. Olen saanut sekä tytön että pojan. Molempia kohtelen tasaveroisesti.

Veikkaampa, että siinä vaiheessa kun vauva on ulos puserrettu, olet niin ihmeissäsi, onnellinen, liikuttunut ja sekaisin, että olisi ihan sama, vaikka vauvalla ei olisi värkkejä ollenkaan, kunhan se elää ja hengittää ja saat sen syliisi tuhisemaan. Itse toivoin poikaa, koko raskauden ajan pojasta höpötettiin ja oli tosi vaikea ajatella, että tulisikin tyttö. Tyttö kuitenkin tuli ja nyt on maailman luontevinta olla juuri tytön äiti, kaikki on vaaleanpunaista hörhellystä ja vaunutkin vaihdettiin punaisiin. Onnea vauvasta!

Mä oon kaikilla 3 kerralla toivonu tyttöä, mutta vain kerran on toive toteutunut. Silti nää pojat on mulle ihan yhtä rakkaita enkä vois kuvitellakaan tyttöä heidän tilalleen :)

Esikoista oottaessani mä toivoin koko ajan että se olisi tyttö, koin etten osais olla pojan äiti. Halusin ehdottomasti tytön, pienen prinsessan. Sain kuitenki pojan. en voi sanoa että oisin tuntenu pettymystä, mutta hämmennystä kuitenkin tai jotain sellasta. Kuitenkin pojasta tuli tosi äkkiä rakas enkä ois enää vaihtanu sitä vaikka oisin saanu kuinka ihana tytön sen tilalle. Uskon että sulle käy samalla tavalla, joten älä murehdi, tulet varmasti rakastamaan lastasi sellaisena kuin hän sitten on :)

Kiitoksia vastauksista... Vähän helpottaa, kun tietää että löytyy niitä muitakin toivojia. Jotenkin vaan tuntuu, että minulla tämä on mennyt vähän jo liiaksi.. Kun olo on asiasta jo suorastaan ahdistunut. :(

Onko kukaan halunnut tällaisten ajatusten takia tietää sitä sukupuolta etukäteen? Että olisi sitä aikaa totutella ajatukseen... Ja tottuiko siihen?

Olen aina toivonut tyttöä, itseasiassa tämä toive on ollut jokaisen kolmen raskauden kohdalla vaikka se suurin unelma olikin saada kumpaakin sukupuolta.

Esikoisen kohdalla kysyttiin sukupuolta rakenneultrassa ja pojaksi sanoivat, varmuudella. Tulihan siinä hetkeksi se "höh, ei tulekaan tyttöä" olo, mutta samalla tuntui hienolta tajuta että tossa on sitten meidän poika. Ja tosissaan kun siihen poikaan alkoi valmistautua niin tavallaan ne tyttöajatukset katosivatkin ja alkoi nähdä asioita erilailla. ja aivan ihana poika tuosta tulikin. :heart:

Toisella kertaa toivoin tyttöä taas ja rakenneultra sitä sitten veikkasikin. Varovasti alettiin varautua siihen että nyt voisi tulla tyttö ja varmistusta saatiin myöhemmistä ultrista (rv30+) joissa kätilö näki vauvan olevan varmuudella tyttö. Pari mekkoa uskalsin ostaa valmiiksi, mutta lopullisesti luotin sukupuoleen vasta kun tyttö syntyi.

Kolmannen kohdalla olisi voinut olla yksi ja sama kumpaa sukupuolta lapsi on. Kahden käytännön jutun takia toivoin kuitenkin tyttöä. Pääasiassa siksi että tulevalla lapsella oli olemassa riski samaan vammaan mikä on molemmilla isosisaruksilla ja tämän vamman omaavista lapsista 75% on poikia, joten tytön kohdalla tuo riski oli pienempi. Lisäksi tytön jäljiltä oli paremmin tallessa vaatteita. Rakenneultrassa ja parissa sen jälkeen tehdyssä tavallisess aultrassa sukupuolta ei selvinnyt ja henkisesti olin jo varautunut poikaan. Aloin olla varma että lapsi on poika ja nimeä olin suunnitellut ainoastaan pojalle, samoin miettinyt vaatteita yms sen kautta. Siksi oli yllätys - ja iloinen sellainen! - että 4d-ultrassa rv 28+ näkyikin tyttö. =) Tuohon arvioon uskalsin sitten luottaa ja ostaa tarvittavia vaatteitakin sen mukaan.

Minusta sukupuolta saa toivoa ihan vapaasti ja vaikka se sitten ei kohdalle osuisikaan niin kyllä siihen vauvaan silti rakastuu ihan yhtälailla.

tuntuu että suurin osa ajattelee raskausaikana vauvaa joko tyttönä tai poikana, ei kai siinä mitään pahaa ole. Ekan aikaan toivoin tyttöä, sain tietää aikaisessa vaiheessa, että poika tulee. Seuraavalla kerralla toivoin poikaa ja poika tuli. Ei toivomisessa ole mitään pahaa, ei se tarkoita sitä, että toinen sukupuoli olisi ikuinen pettymys. Äitikin on ihminen:)

[QUOTE="a p";23722586]Kiitoksia vastauksista... Vähän helpottaa, kun tietää että löytyy niitä muitakin toivojia. Jotenkin vaan tuntuu, että minulla tämä on mennyt vähän jo liiaksi.. Kun olo on asiasta jo suorastaan ahdistunut. :(

Onko kukaan halunnut tällaisten ajatusten takia tietää sitä sukupuolta etukäteen? Että olisi sitä aikaa totutella ajatukseen... Ja tottuiko siihen?[/QUOTE]

Luulen, että tapauksessasi olisi hyvä kysyä sukupuoli etukäteen. Jos saat tietää odottavasi tyttöä, voikin tulla sellainen "vau, tyttö" -olo :)

Luulen, että tapauksessasi olisi hyvä kysyä sukupuoli etukäteen. Jos saat tietää odottavasi tyttöä, voikin tulla sellainen "vau, tyttö" -olo :)

Minusta tuntuu kanssa tuolta. Itselleni kävi noin esikoisen kohdalla. Siis toivoin tyttöä ja sainkin kuulla odottavani poikaa. Jotenkin se sukupouli ja koko vauva konkretisoitui tuossa ja siitä tyttötoiveesta tulikin saman tien "Meidän Poika". Ja kun tiesi odottavansa poika pystyi jättämään myös ne tyttöhaihattelut taakseen ja löytämään paljon hauskoja juttuja poikiin liittyen.

Mä olin esikoista odottaessani ihan varma,että tyttö tulee. En osannut kuvitella itseäni pojan äitinä. No,poika tuli ja sillä hetkellä kun sain vauvan syliin,unohtui kaikki ennakkokuvitelmat mitä koskaan oli ollutkaan :) Nyt olen kahden pojan äiti,enkä osaa edes ajatella etteikö näin olisi tarkoitettu. Ehkä meille joskus vielä tyttö tulee.. tai kolmas poika :heart:

Minä olen kolme kertaa toivonut tyttöä eikä toiveeni ole kertaakaan toteutunut. Tuskastuneena jo kolmanne kohdalla ultassa totesin, että "perkele" kun ultraaja sanoi että "poika". Kyllä minä sitä mieltä olen, että suomessakin voitaisiin lakata olemasta takapajuisia ja sallia OMALLA KUSTANNUKSELLA sellaiset hoidot jossa saisi haluamansa sukupuolta olevan vauvan. Jos perheessä on jo kaksi tai enemmän samaa sukupuolta olevia lapsia niin minusta tuo olisi ihan kohtuullista. Ja jos joku alkaa nyt rutisemaan, että pitää olla tyytyväinen mihin vaan kun kaikki ei saa edes yhtä lasta niin EI OO MUN VIKA ettei kaikki niitä lapsia saa edes hoidoilla... siksikö mun sitten pitää siitä kärsiä ja ottaa huonoa omaa tuntoa?!

[QUOTE="minä";23722761]Minä olen kolme kertaa toivonut tyttöä eikä toiveeni ole kertaakaan toteutunut. Tuskastuneena jo kolmanne kohdalla ultassa totesin, että "perkele" kun ultraaja sanoi että "poika". Kyllä minä sitä mieltä olen, että suomessakin voitaisiin lakata olemasta takapajuisia ja sallia OMALLA KUSTANNUKSELLA sellaiset hoidot jossa saisi haluamansa sukupuolta olevan vauvan. Jos perheessä on jo kaksi tai enemmän samaa sukupuolta olevia lapsia niin minusta tuo olisi ihan kohtuullista. Ja jos joku alkaa nyt rutisemaan, että pitää olla tyytyväinen mihin vaan kun kaikki ei saa edes yhtä lasta niin EI OO MUN VIKA ettei kaikki niitä lapsia saa edes hoidoilla... siksikö mun sitten pitää siitä kärsiä ja ottaa huonoa omaa tuntoa?![/QUOTE]

Öö..no kai sitä aina toivoa saa,mutta en ymmärrä tuota ajatusta että oma jälkikasvu olisi jotenkin rakkaampi vain ollessaan tiettyä sukupuolta. Mun lapset on mun lapsia,en ikinä voi ajatella niin että antaisin poikani jäädä syntymättä ja manipuloida tieteellisesti tytön tilalle.

[QUOTE="vieras";23722805]Öö..no kai sitä aina toivoa saa,mutta en ymmärrä tuota ajatusta että oma jälkikasvu olisi jotenkin rakkaampi vain ollessaan tiettyä sukupuolta. Mun lapset on mun lapsia,en ikinä voi ajatella niin että antaisin poikani jäädä syntymättä ja manipuloida tieteellisesti tytön tilalle.[/QUOTE]

Munkin lapset on mun lapsia, enkä mä vois ikinä aatella ettei mulla olis näitä kolmea poikaa, MUTTA kun tässä nyt neljännestä haaveillaan niin haluaisin sen tytön. Ja jos mä siihen voisin nyt vaikuttaa OMAKUSTANTEISESTI niin sen tekisin... eihän se olis pois keltään, eikä se muuttais mun JO olemassa olevia lapsia mitenkään...saisin vaan sen kaipaamani tytön tähän joukon jatkoksi.

[QUOTE="sama";23722856]Munkin lapset on mun lapsia, enkä mä vois ikinä aatella ettei mulla olis näitä kolmea poikaa, MUTTA kun tässä nyt neljännestä haaveillaan niin haluaisin sen tytön. Ja jos mä siihen voisin nyt vaikuttaa OMAKUSTANTEISESTI niin sen tekisin... eihän se olis pois keltään, eikä se muuttais mun JO olemassa olevia lapsia mitenkään...saisin vaan sen kaipaamani tytön tähän joukon jatkoksi.[/QUOTE]

No kyllä..mutta samalla tulee mieleen että ei anneta mahdollisuutta sille tulokkaalle joka sieltä olisi luonnollisesti tulossa. Ei voi tietää mistä jää paitsi.

[QUOTE="vieras";23722871]No kyllä..mutta samalla tulee mieleen että ei anneta mahdollisuutta sille tulokkaalle joka sieltä olisi luonnollisesti tulossa. Ei voi tietää mistä jää paitsi.[/QUOTE]

Voi jeesus... ei anneta mahdollisuutta! No kiitos sitten minä ihan mielelläni jättäsin sille neljännelle pojalle jota ei edes saatettais alulle ja jota minä en koskaan tietäis edes saavani niin antamatta sen mahdollisuuden ja "ottaisin" sen tytön kiitos! Tää on just tätä... jos leikkaat varpaankyntesi maanantaina, et voi tietää kuinka kauniiksi ne olisivat perjantaihin mennessä kasvaneet...

[QUOTE="sama";23723121]Voi jeesus... ei anneta mahdollisuutta! No kiitos sitten minä ihan mielelläni jättäsin sille neljännelle pojalle jota ei edes saatettais alulle ja jota minä en koskaan tietäis edes saavani niin antamatta sen mahdollisuuden ja "ottaisin" sen tytön kiitos! Tää on just tätä... jos leikkaat varpaankyntesi maanantaina, et voi tietää kuinka kauniiksi ne olisivat perjantaihin mennessä kasvaneet...[/QUOTE]

No puolustele itseäs ihan miten haluat. Luonnotontahan semmonen on,kääntäis asian miten päin vaan. Mitä seuraavaksi? Silmien väri? Hiusten väri? Jännä ajatella että jotkut tekee lapsia sen takia että haluaa niiden olevan jotain tiettyä mallia. Mä luulin että lapsia halutaan ihan vaan sen takia että halutaan LAPSI.

Ensimmäisestä en miettinyt asiaa, saimme tytön. Toisesta toivoin kieltämättä poikaa, koska toivoin kumpaaki ja tyttö oli. Näin onnekkaasti myös meillä kävi, että pojan saimme. Jos olisi tullut toinen tyttö myönnän, että olisimme harkinneet kolmatta lasta. Onkohan tämä nyt jotenkin väärin... Minusta molemmilla on ihania/hassuja asioita, joihin nyt saan tutustua ja ottaa osaa.

Noniin. Kävin viime viikolla siellä ultrassa ja kysyin lääkäriltä tästä sukupuoli-asiasta. Sikiö oli perätilassa ja jalkojen väliin oli hieman vaikeata nähdä, mutta lääkäri ennusti tyttöä... Tuntui siinä pöydällä maatessani siltä, että itku tulee. Kotiin tultuani vain nukuin, enkä nyt vielä viikonkaan päästä ole pystynyt asiaa oikein käsittelemään. Olo on yhä hämmentynyt, pettynyt ja olen itselleni suorastaan vihainen. Tuntuu että olen ihan kelvoton äidiksi kun tällaisia mietin ja suren.

On ollut todella vaikeaa alkaa kuvittelemaan tulevaa lasta tyttönä. Tai ainakaan sillä "perinteisellä" tavalla tyttönä... En osaa ollenkaan kuvitella itseäni leikkimään vaikkapa nukeilla, kaikki vaaleanpunainen hörhellys suorastaan inhottaa ja esimerkiksi kauppareissuilla nähdessäni pieniä tyttöjä minulle on tullut todella vaivaantunut olo. Olen kateellinen pienten poikien äideille. Muille kuin miehelleni en ole sukupuoli-ennustuksesta kertonut, ja kun sukulaiset tekevät mahani muodosta omia arvailujaan tai puhuvat muuten tulevasta lapsestamme meinaan purskahtaa itkuun. Ja kaiken huipuksi olen ollut huomaavinani, että miestänikin asia vähän harmittaa. Hänkin kun poikaa ainakin raskauden alussa toivoi... :/ Olen koko raskauden ajan ostellut enemmän "poikavaatteita", ja niin olen tehnyt kyllä vieläkin. Sama juttu lelujen kanssa... Kaapissa tyttöä odottaa jo mm. hieno traktorimobile, kokoelma autoja ja mieheni enon tekemä "ensi"- jääkiekkomaila. Ainoatakaan nukkea tai prinsessahametta en ole hankkinut.

Typerää kyllä, toivon vieläkin että lääkäri olisi sittenkin väärässä. Vaikka varmaan melkomoista toiveajattelua, kun sanoi lasta 90% varmuudella tytöksi... Kuvittelen turhia varmaan siksi, kun lääkäri sanoi myös että jos kivekset olivat ultraushetkellä jääneet jalkojen väliin voisi kyseessä olla myös poika... Ei näkynyt niin hyvin. Tiedä häntä... Kiusaan itseäni turhaan. Parempi olisi varmaan nyt vain ajatella lasta tyttönä, vaikka se ei hyvältä tunnukaan? :/

Ahdistus ei tunnu helpottavan yhtään. Viime yönä näin painajaisia etten toipunut tästä koko raskausaikana, ja synnytyssalissa en osannut pitää lasta sylissä kun tuntui niin vieraalta. Mitä ihmettä minä teen...

Onko täällä ketään joka on yhtä pahasti ollut tämmöisestä asiasta ahdistunut ja huolissaan? Vai olenko ihan ainoa... :/

Ei tytölle tarvitse ostaa tyttömäisiä vaatteita ja tavaroita. Minäkin pikkutyttönä tykkäsin enemmän poikamaisista vaatteista ja leluista. Kun olet noin kauhuissasi siitä että teille tulee tyttö, niin yllätyt varmaan positiivisesti elämään tytön kanssa, koska eihän se niin kauheaa ole.

Itse toivoin kauheasti tyttöä ja pelkäsin että saamme pojan. Tiesin kuitenkin että se johtuu aiemmista kokemuksistani kummankin sukupuolen lapsista eli tytöistä hyviä ja pojista huonoja kokemuksia. Kerran kuitenkin tässä raskausaikana tapasin kaksi niin ihanaa ja mukavaa pikkupoikaa että pelot karisivat samantien eikä enää haittaa jos tulee poika :) Ajattelin myös että kun lapsi tulee meidän perheeseen ja oppii meidän tavoille, niin pakkohan siitä on tykätä.

Ahdistus ei tunnu helpottavan yhtään. Viime yönä näin painajaisia etten toipunut tästä koko raskausaikana, ja synnytyssalissa en osannut pitää lasta sylissä kun tuntui niin vieraalta. Mitä ihmettä minä teen...

Onko täällä ketään joka on yhtä pahasti ollut tämmöisestä asiasta ahdistunut ja huolissaan? Vai olenko ihan ainoa... :/

Ei ole tuollaisesta kokemusta vaikka ekan lapsen kohdalla se ultra kertoikin sukupuolen olevan muuta kuin sitä mitä olin toivonut.

Jotenkin tuntuu että sinulla on aika kovat ja stereotypiset oletukset tyttölapsesta ja tyttölapsen äitiydestä. Kaikki tytöt eivät suinkaan pidä vaalenapunaisista prinsessaleikeistä jne eikä äitien varsinkaan tarvi pitää niistä tai houkutella lasta niihin. :D Kun vauva syntyy sille on yksi ja sama minkalaiset verhot huoneessa on ja minkälaisiin vaatteisiin hänet on puettu (kunhan ne on säähän sopivat). Se tytön oma tahto tulee sitten myöhemmin, ehkä hänestä tuleekin innokas jääkiekkoilijan alku joka on kiinnostunut autoista. Jos hän taas ihastuu prinsessa- ja nukkeleikkeihin niin hän kyllä osaa itse kertoa mitä leluja haluaa, ei sinun tarvi erikseen miettiä mitä sinun tytön äitinä tarvii hankkia hänelle.

Meidän kohta 5v tyttö ei voi sietää mekkoja (vaikka niitä hänelle pienempänä mielelläni puinkin), joku aika sitten halusi aina käyttää isoveljen paitoja ja tällä hetkellä on ihastunut jalkapalloiluun. Siskon perheeseen syntyi kahden pojan jälkeen tyttö ja tämä tyttö kyllä haluaa mennä kaikessa niin kuin isoveljensä, leikkiä poikien leikkejä, pelata jalkapalloa, pukeutua poikamaisesti jne. Syntymäpäivälahjaksi 4v halusi joko traktorin tai sitten jonkun työkalusetin.

Mä olen aina toivonut tyttöä, mutta meillä on kolme poikaa, lapsia rakastan kuitenkin yli kaiken vaikka ovatkin " väärää sukupuolta" nyt nelosesta on tyttölupaus ja nyt on sit itsellä hakala edes tajuta että meille voisi tyttö tulla.

Esikoisen kohdalla toivoin hienoisesti poikaa mutta olin aivan varma että tyttö tulee. Tuli poika.

Toisen kohdalla toivoin myös hienoisesti poikaa ja uskoinkin että tulee poika. Tuli tyttö. En kyllä pettynyt yhtään, en edes hienoisesti :)

Ja siis tosissaan, ei kannata mitään vaaleanpunaisia prinsessahörhellyksiä vauvalle hankkia jos ne ei tunnu omilta jutuilta. Sisustaa vaan lastenhuoneen sukupuolineutraalisti ja hankkii ne vaattteetkin sen mukaan. Pois kaikki kuvitelmat siitä millaista tyttövauvan kanssa kuuluisi olla. Kun hankkii nuo tarvikkeet sellaisina kuin itse tykkää voi ajatus tytöstä tuntuakin vähemmän vieraalta kuin jos nyt hampaat irvessä alkaa vaaleanpunaista kotiin haalimaan. =)

Yhteistyössä