"Sukupuoleton" nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ullannimionulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perinteisesti sekä miehen että naisen nimenä on käytetty ainakin näitä nimiä:
Kaino
Vieno
Rauni
Rauli
Lahja

Nykyään ne taitavat, Raulia lukuunottamatta, olla vakiintuneet naisen nimiksi.

Uusia sellaisia nimiä, joita annetaan melko tasaisesti kummallekin sukupuolelle :
Ruu ( 9 poikaa 8 tyttöä )
Tuisku (99 poikaa 127 tyttöä)
myrsky (79 poikaa 10 tyttöä )
Ruska (7 poikaa 74 tyttöä )

Kalenterissa olevaa tytön tai pojan nimeä ei nykyään pitäisi voida antaa toisen sukupuolen edustajalle ellei nimi liity toisen vanhemman kotimaan nimiperinteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä Miska on miehen nimi, mutta tiedän yhden naisen jonka nimi on Miska. Kumman nimi se teidän mielestä on? Lehdessä oli myös kerran tyttö nimeltä Onni.

Miska on kalenterissa oleva pojannimi. Nimeä silti joitakin kertoja annettu myös tytöille ( kuten useimpia muitakin nimiä on annettu jonkin verran toisellekin sukupuolelle )

Meiltä löytyy Venni-niminen poika...tiedän että samalla nimellä löytyy myös tyttöjä, mutta itse olen sen aina pojan nimeksi mieltänyt enkä vois kuvitella, että oisin tytölle antanu saman nimen. Useasti taitaa olla niin, että tytöllä kirjoitusasu on erilainen, Wenny esimerkiks.

Ami voisi olla, se kai sanottukin. Uusista kotimaisista nimistä kyllä nuo luontonimet kuten Kanerva (onko edes uusi ?) , Myrsky, Tuuli jne. voisivat käydä molemmille.
Vimma ? Vilu ? Viima ? Keksin ihan itse...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän kanssa Rinnan:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
rinna on miehen nimi mutta tiän tämä nimisen naisen

Nimipalvelussa ei ollut yhtäkään Rinna nimistä miestä.
Siis selvä naisen nimi.

Minäkin tunnen Rinna-tytön. Meidän poika on Miska, joten minusta tämä nimi ei sovi yhtään tytölle. Lisäksi tiedän pariskunnan, joka olisi halunnut antaa tytölleen Tuisku-nimen, mutta sitä ei siihen aikaan hyväksytty kuin pojalle. Hassua, koska nykyään on enemmän Tuisku-tyttöjä kuin poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Varsinkin kun mennään vähänkin kansainväliselle puolelle, onhan paljon perheitä jossa toinen vanhempi toista kansalaisuutta, ja lisäksi kokonaan vierasta kulttuurita tulleet maahamuuttajaperheet. Eli vaikka löytyykin joku Homo tai ties mikä nimi, ne voivat lla muista kulttuureista.
Esimerkiksi Virossa on Janne naisen nimi.
Ja Japanissa on Esa kuulemma koiranruoka (sanoi miehelleni Esalle japanilainen tuttu).

Kari ja Janne on norjalaisia naisia.

Janne on myös Virossa naisen nimi, samoin Kaj.

Yhteistyössä