Sunnuntain hyvä teko - 0-3 v lapset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aurinko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aurinko"

Vieras
Löysinpä tässä sunnununtaisurffaillessani aloitteen paljon puhutusta (mutta mitään ei tapahdu!) alle 3v lasten päiväkotiryhmien pienentämisestä (ja hoitajien pysyvyydestä). Tästä on nyt jauhettu jo vaikka miten pitkään, mutta päättäjistä ei kuulu mitään. Laitetaan tällä niihin vauhtia!
Kirjoitin jo itse, tuli hyvä mieli, aivan kuin jos olisi ollut kovinkin ahkera tänään, vaikka muuten vaan sohvalla makoillut. Kokeilkaa :) Sen verran tärkeä asia, kun sai vaikuttaa isoon asiaan kannattamalla kansalaisaloitetta, joka lähtee eduskuntaan, kunhan 50 000 raja ylittyy, ja sehän ylittyy!!! Otetaan vastuu pienistä alle 3v lapsistamme, he eivät voi itse ottaa kantaa!

Aloitteen allekirjoittamiseen menee aikaa noin 1 minuutti, se toimii näin: 1) Kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla sisään 2) Painetaan "kannata aloitetta" nappia ja vielä vahvista-nappia. That's it!

Tästä sisälle: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/135

Pystymme helposti saamaan luvun 50 tuhanteen, jolloin aloite lähtee eduskuntaan ja yksi maailman tärkeimmistä asioista korjataan!!!

Jäin miettimään, tarvitsevatko 6-vuotiaat ihan noin paljon hoitajia (max 6 lasta/hoitaja), koska koulussa on sitten 20-24 lasta per opettaja.

Eipä mulla muuta. Hienoa tietty, jos olisi rahaa tuohon.

[QUOTE="joku";28904698]Jäin miettimään, tarvitsevatko 6-vuotiaat ihan noin paljon hoitajia (max 6 lasta/hoitaja), koska koulussa on sitten 20-24 lasta per opettaja.

Eipä mulla muuta. Hienoa tietty, jos olisi rahaa tuohon.[/QUOTE]

Eiköhän tuossa ole se pääpointti noissa 0-3 v lapsissa ja yleinen sanoma, että hoitajien pysyvyyttä ja määrää tulee parantaa. Ei pidä tarttua pikkuseikkoihin :)

[QUOTE="vieras";28904845]Eiköhän tuossa ole se pääpointti noissa 0-3 v lapsissa ja yleinen sanoma, että hoitajien pysyvyyttä ja määrää tulee parantaa. Ei pidä tarttua pikkuseikkoihin :)[/QUOTE]

Näin toki on, mutta itse en nyt ajatellut kuitenkaan käydä tuota allekirjoittamassa. Liian utopistinen toive tässä taloustilanteessa, vaikka toteutuessaan toki olisi hieno juttu.

Yhteistyössä