sunnuntain lounas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Kuinka terveellisesti syötte tänään?
Onko koko ruokaympyrä huomioitu?
Paljon ruokanne tuli kaikkiaan maksamaan?

Meillä karjalanpaistia,liha 2,90€kg/tarjous lihatiskillä,ei siis valmiiksi pakattua.
Lihan joukossa 3 ilmaista porkkanaa sekä sipuli.

Perunat 0,89€kg

Salaatti jäävuori 1,99€kg , kurkku2,30€kg, paprika 1,49€/500g , tomaatti 0,79 rasia.

Tuosta syntyy hyvä, terveellinen ravitseva lounas neljälle.

Meillä on kalakeittoo, hauki ilmainen pakastimesta ja siihen juureksia (porkkana peruna lanttu palsternakka) kaupasta ostettuna,hinta ei oo montaa euroa. Ison kattilallisen keitän kun syöjiä on jotain 3 ja 8 välillä riippuen siitä miten lapset ja niiden kumppanit ilmestyy paikalle

Tänään tein ruuaksi tofukastiketta, johon tuli 600g tofua, loraus öljyä, 2kpl sipuleita, purkki kermaa ja mausteita (curry, chili, paprikajauhe ja suola). Lisäkkeenä riisiä ja pakastevihanneksia (parsakaali, kukkakaali, porkkana). Tuosta jää huomiseksikin ruokaa.

Illaksi teen vispipuuron.

evakkoa siis karjalanpaistia hirvenlihaa ns ilmaista ja sika maksoi 6.00 e. porkkanat, lanttu ja sipuli jotain 3.00 e yhteensä.
puikulat ilmasia omasta maasta.
punajuuria (jäi joululta), suolakurkkua. sitte eilistä salaattia 2.00 e varmaan lisukkeineen.
jälkkäriksi pannukaakkua, jäätelö siivu ja marjahillo.

Meillä savustetaan tänään lohta ja lisukkeeksi tulee nizzansalaattia. Ruokaympyrää ei ole huomioitu, ei oo ruisleipää ja maitolasillista vierellä, eikä myöskään niitä muutamaan pottua. Pidän kuitenkin ateriaamme terveellisempänä näin. Hintoja en valitettavasti nyt muista.

Kalakeittoa, eli 6 perunaa, 2 porkkanaa, purjosipuli, pakasteesta seitiä, kuivattua tilliä, kalaliemikuutio ja kevytmaitoa. Pienelle perheelle riittää moneksi kerraksi. Keiton kanssa eilen tehtyjä (siis itse) sämpylöitä levitteen kanssa (joissa sämpyläjauhoa + leseitä + siemeniä). Juomana maitoa.

Me syödään jämiä, wrappeja kuten eilen. Miehellä ja tytöllä on kokojyvä-wrappilettuja, mä käärin omat wrappini jenkkisalaatinlehteen. Ei käytetä valmiita mausteseoksia vaan maustetaan lihat itse, samoin chilikastikkeet on mun itse tekemiäni omista kasvattamistani chileistä, niissä ei ole mitään ylimääräisiä aineita. Wrappeihin tulee lihan lisäksi myös paljon raakakasviksia joten ei ne kai kamalan epäterveellisiäkään ole.

En osaa sanoa paljonko maksoi, mutta kalliissa valmissalsoissa ainakin säästettiin.

Viimeksi muokattu:
Nyt syödään perunaa, kermakastikkeessa possunsuikaleita, salaattia. Päivällisellä juustoraaste, valkosipuli lihapullia ( itse tehty ) ja perunaa, pippurikastiketta ja salaattia.

Pakastealtaasta paneroidut kalapalat,perunamuussi,babyporkkanat ja mummon kurkut.Ruisleipää,vettä,maitoa.
Tekasin löytyneestä purjosta ja parista isosta sipulista muhennoksen kastikkeeksi..hyvä tuli.

Viimeksi muokattu: