Sunnuntaisin ja öisin vapaat aukiolot pienille kaupoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Sehän tarkoittaa kunnon lisiä yötyöläisille ja sunnuntailaisille tuplaliksaa. Mistäs kauppias sen saa ellei hintoja korottamalla? Onko reilua että tuotteiden hintoja nostetaan ja arkisin 7-21 asioivat joutuvat myös maksamaan enemmän?

Olisitko valmis maksamaan sunnuntailisää tai yölisää vaikkapa 30% ostostesi hinnasta?

Niin, en kantaa ota minäkään hintoihin, mutta tuo sunnuntaiaukiolo ainakin täällä maalla asuvalle lapsiperheelle helpottaisi monesti arkea ja toivon kylän S-marketin siihen lähtevän. Täällä tuskin yöllä kukaan haluaa kauppaan mennäkään, missä muualla suomessa tälle olisi oikeesti tarvetta? Kertokaa?

Mä olen sitä mieltä että kaupat vois olla auki kuten mun lapsuudessakin eli arkisin 18 asti auki ja lauantaisin 16 asti auki... ei sillonkaan kukaan nälkään kuollut ja muut roinat sai hommattua aukiolo aikoina.. saisi perheellisetkin olla parheittensä parissa

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Täällä tuskin yöllä kukaan haluaa kauppaan mennäkään, missä muualla suomessa tälle olisi oikeesti tarvetta? Kertokaa?

Kyllä mä uskoisin, että esim Helsingissä voisi menestyä kauppa joka olisi 24h auki. Ja mäkin kävisin sellaisessa mielusti jos tarvetta olisi öiseen aikaan.

Täällä on 23 asti auki oleva siwa (joka pvä ), suurin tunku kaupassa on 21-23 aikaan. Lähellä on myös abc, mikä on myös 23 jälkeen täynnä, yöruokailijoita, kaupassa kävijöitä, töistä tulijoita. KANNATAN!!! Ja mikä sen parempaa, kuin sunnuntaina kiireettömästi lähtee shoppailemaan, jos sattuu itse oleen vapaalla. (sairaanhoitaja)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Täällä tuskin yöllä kukaan haluaa kauppaan mennäkään, missä muualla suomessa tälle olisi oikeesti tarvetta? Kertokaa?

Kyllä mä uskoisin, että esim Helsingissä voisi menestyä kauppa joka olisi 24h auki. Ja mäkin kävisin sellaisessa mielusti jos tarvetta olisi öiseen aikaan.

Just näin mä epäilinkin. Siksi minustakin olisi reilua että kauppias itse saisi päättää omat aukioloaikansa koska asiakaskunnat ovat aivan erilaisia paikkakunnasta ja paikasta riippuen. Ja ainaskin täällä maalla tekee joulun ja kesien sunnuntaiaukiolot kauppiaspari aika pitkälti itse, ja myyjiä käytetään siihen siis vähemmän.

Tosi harva kauppa varmaan tulee olemaan auki vuorokauden ympäri. Kyllä se kauppias katsoo myös kannattavuutta, milloin kannattaa pitää auki. Veikkaan, että erilaisia tempauksia nuo kaupat tekevät silloin tällöin ilman, että pitäisi erikoislupia hakea.

Eikös jossaan vaiheessa ollutkin noita kauppoja, jotka olivat auki 24h? Mutta sitten ne lakkautettiin kannattamattomina, kun kaljaa ei enää saanut myydä kuin päivällä? Minusta kaupat on auki nyt ihan sopivasti, meillä on kyläkauppa auki myös sunnuntaisin, ja sieltä saa välttämättömimmät. Ja onhan huoltsikat ja kioskit auki, jos jotain uupuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täällä on 23 asti auki oleva siwa (joka pvä ), suurin tunku kaupassa on 21-23 aikaan. Lähellä on myös abc, mikä on myös 23 jälkeen täynnä, yöruokailijoita, kaupassa kävijöitä, töistä tulijoita. KANNATAN!!! Ja mikä sen parempaa, kuin sunnuntaina kiireettömästi lähtee shoppailemaan, jos sattuu itse oleen vapaalla. (sairaanhoitaja)

Totta, mäkin aina hyödynnän nuo 23 asti olevat ja siellä on aina TÖRKEET jonot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen kummemmin tohon hintojen nousuun kantaa ottamatta, niin voin sanoa, että onhan niitä muitakin ihmisiä töissä arkena,pyhänä, yöllä ja aina.

Eiköhän tuossa ole vähän eri asioista kyse. Ihminen pystyy etukäteen ostamaan ruokaa tms, mutta sitä ei voi valikoida sattuuko se sydänkohtaus tai tulipalo virka-ajalla vai pyhäyönä.

Yhteistyössä