suolihuuhtelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suolisto.ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suolisto.ongelma

Vieras
puhun nyt vakavissani enkä halua mitään riitää tai irvailuja.
kärsin pahasta ummetuksesta ja olen kokeillut jo kaikkea
kuitua,sennaa,luumuja yms.
laksatiivit auttavat mutta en haluis niitä käyttää jatkuvasti suolen laiskistumisen takia.
tänään kokeilin ensi kerran suolihuuhtelua kotona.
ostin apteekista huuhtelupussin ja olen saanut käsityksen että kun letkun pistää peräaukkoon kunnolla,vesi valuu suoleen ihan itestään.
mulla näin ei kuitenkaan käynyt.
jouduin puristamaan pussista veden ja sain sen vain vaivoin menemään suoleen.
no siellä oli tietysti paljon ulostetta koska mulla on ummetus ja sainkin tukokset pois ton huuhtelun avulla
mutta,kun kokeilin uudestaan kun suoli oli tyhjä,vesi mennyt yhtään sen helpommin!
missä vika kun vesi ei mene suoleen vaan joutuu pussia rutistamalla "työntämään veden?
lopulta pussi antoi periksi ja repesi sivusta.
ei kai sen noin vaikeaa pitäis olla??

tiedän että aihe on aika nolo,mutta asia on minulle tärkeää koska kärsin ihan oikeasti tän suoliongelmani kanssa!!

Tiedän että ummetus on kurja vaiva. itse oksensin pari kertaa ulostetta kun oli niin paha lama suolessa. Mutta varaa aika lääkärille, asia pitäisi tutkia. Onko sulla jokin lääkitys mikä lamauttaa suolen?

[QUOTE="minä";22674986]olihan pussi roikkumassa riittävän korkealla ja se sääteliijä tarpeeksi isolla, jotta vesi pääsee valumaan hyvin.[/QUOTE]

siis,mikä säätelijä?se valkoinen läpyskä siinä putkessa?
se ei ainakaan yhtään estänyt veden tuloa..
joo ja pussi roikkui korkealla ja yritin olla vaikka missä asennossa mut ei auttanut,vesi ei mennyt yhtään suoleen..=(
vasta kun puristin ja rullasin pussista vettä niin meni mutta sai kyllä puristaa lujaa..

voisit kokeilla hoitolassa tapahtuvaa suolenpesua jos tuo ei kotona onnistu ja kotihuuhtelu ei ole niin tehokaskaan. kallista se on, noin 40 euroa kerta. itse sain tuosta kuitenkin avun monta kuukautta kestaneeseen ummetukseen.

nyt pidän suolenliikettä yllä MAGNESIUM-tableteilla. 1,5 tablettia ylläpitoon. ummetukseen 2- 4 taplettia. magnesium oikeasti toimii. yliannostuksen vaaraa ei ole mutta ei kannata yli 4 tablettia ottaa kerralla.

[QUOTE="vieras";22674990]Tiedän että ummetus on kurja vaiva. itse oksensin pari kertaa ulostetta kun oli niin paha lama suolessa. Mutta varaa aika lääkärille, asia pitäisi tutkia. Onko sulla jokin lääkitys mikä lamauttaa suolen?[/QUOTE]

????????!!!

Itse olen toteuttanut niin, että laitan pussin ovenkahvaan roikkumaan ja käyn lattialle makaamaan. Ja tosiaan sulkija auki. Sen ymmärrän, että vesi ei mene jos on kunnolla täytettä suolessa, mutta että ei sitten jälkeenpäinkään mennyt omalla paineellaan... Hmm. Aika kummaa?

Mutta tosiaan, suosittelen käyntiä myös tohtorilla, jos kovasti ummetus vaivaa :) Voit saada tehokkaampia neuvoja ja lääkkeitä, joilla suolen toiminnan saisi normalisoitua. Ummetus ei oo kyllä yhtään kiva juttu :(

Yhteistyössä