Suolistosyöpäkö minulla, auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
Hei! Osaisikohan joku antaa vinkkiä, mikä minua mahtaa vaivata. Olen 36-vuotias, kaksi sektiota takana, josta viimeisin keväällä -09.Ekasta syntyi monikkolapset ja sen jälkeen sisuskaluni eivät ole olleet paikallaan, mm. seksi tekee tosi kipeää aluksi. Olen sitä mieltä, että sisäelimeni ovat jotenkin väärässä paikassa. Jo ennen tämän viimeisen lapsen raskautta aloin tuntea paineen tunnetta vasemmalla puolella, itse luulin, että vatsassa, mutta paineen tunne onkin suolistossa. Aluksi se oli vain paineen tunnetta ja kävin pariin kertaan gynellä ja hän ultrasi ja sanoi, että asiat kunnossa. Mutta eihän ultralla näe suoliston tilannetta? Nyt tuo paineen tunne on alkanut vaivaamaan, alue on arka ja nyttemmin jopa kipeäkin, ei kuitenkaan paljon. Pelkään ihan hirveästi, että minulla on suolistosyöpä. Ummetusta ei ole, mutta uloste on välillä kovaa, välillä normaalia. Pelkään aivan hirveästi, mikä tuolla alhaalla suolistossa voisi olla. Olen paikallistanut kuvien perusteella paikan paksusuoleksi ja lääkärin mukaan kohta, missä on mutka suolistossa. Painelemalla lääkäri ei tuntenut mitään. Itse luulen tuntevani jotain. Lääkäriin olen menossa, mutta sitä ennen, auttakaa!!!!

Mietin myös, josko voisi olla synnytyselinten laskeuma kun tuo seksikin sattuu. Mutta kyllä kai tämän olisi lääkäri huomannut kun olen gynellä käynyt?

Toivottavasti olisi kyseessä luulotauti. Mutta, minä oireilen kuvaamallani tavalla ja jokin syy tuohon on oltava. Pelkään tietysti tuota syöpää. Mistä tällainen oireilu voi johtua?

jos olet lekurissa käynyt, niin ei siellä mitään ole. mitä enemmän painelet, sitä enemmän tunnet kipua. ja mitä enemmän tutkit ja kuvittelet, annat ajatukselle valtaa, sitä kipeämmäksi tulet. nyt unohdat koko asian ja niin häipyy kivut. minäkin luulin olevani sairas, mutta olinkin masentunut...meni paljon rahaa hukkaan yksityiselle.

No, vaadit päästä suoliston tähystykseen niin saat ainakin tietää suolistosi tilan. Varoitan vaan, että ainakin mulla yhden sektion jälkeen tähystys teki niin kipeää, että meinasin seota. Kipu oli pahempaa kuin alatiesynnytyksessä. Syynä saattoivat lääkärin mukaan olla sektiosta syntyneet kiinnikkeet. Sattui ihan silmittömästi, kun ne runnoivat kameraa suolistossa eteenpäin.

mä kans luulin vaikka ja mitä, kunnes yks ilta päätin et huomenna mulla ei oo enää mitään oireita ja keskityn ihan muihin asioihin, niin "kivut" vaan jäi jonnekin..

Tiedän, että kun painelen, saan alueen entistä aremmaksi. Mutta, en minä sitä itse ole kehittänyt, että jokin siellä aristaa/sattuu. Toivon todella, että kyseessä olisi vaikkapa sitten masennus, mutta tiedän, että jotain ongelmaa on. Eikö kellään ole vinkkiä, mikä muu kuin suolistosyöpä voisi olla kyseessä?

mullakin muka tuntui kipua, lopetin kuvittelemasta,niin kipu loppui. voi ihan hyvin olla mielenterveyspuolella jotain...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00360

Jos sulla on vahva tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin niin vaadi tutkimuksia. Tunnen niitäkin tapauksia, joissa lääkäri väitti kivenkovaan, että mitään ei oo vialla. Että ulostetta siellä vaan on, kunnes sitten lopulta selkis että kyseessä olikin jo pitkälle edennyt syöpä. Eli tutkimuksiin vaan.

JOs asia vaivaa noin paljon, niin sitten vielä kerran lääkäriin, jossa kerrot tuntemuksistasi ja pyydät sellaisia testejä, missä voidaan poissulkea tuo pelkäämäsi sairaus. Jos lääkäri on jotain kohtaa painellut, niin varmasti on sen kohdan tuntenut paremmin kuin mitä sinä itse voit painelemalla tuntea, koska hän on painellut satoja ihmisiä samasta kohtaa oletettavasti. Missään nimessä ei kannata googlettaa yhtään mitään oireita, sillä siitä oikeasti tulee vain sairaammaksi, jos on taipumusta sairauspelkoihin. Tsemppiä ja yritä lakata murehtimasta, kun lääkärikään ei ole huolissaan ollut.

Lääkäri on ollut kaksi kertaa sama gyne, jolle olen kahdesti asiasta maininnut. Sanoi, että sillä kohtaa on suolisto, missä kipuni on. Mutta eikös niin, ettei alapään ultralla voi suoliston tilaa nähdä? Ja noita kiinnikkeitä mietin, niitä varmasti onkin kun tuo kipu tuntuu myös kohdassa, mistä lähtee sektiohaava.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Lääkäri on ollut kaksi kertaa sama gyne, jolle olen kahdesti asiasta maininnut. Sanoi, että sillä kohtaa on suolisto, missä kipuni on. Mutta eikös niin, ettei alapään ultralla voi suoliston tilaa nähdä? Ja noita kiinnikkeitä mietin, niitä varmasti onkin kun tuo kipu tuntuu myös kohdassa, mistä lähtee sektiohaava.

kyllä mä veikkaisin et enemmän se liittyy siihen sektiohaavaan ku syöpään.. toiselle lääkärille uus mielipide saamaan, mars :)

mulla endometrioosi aiheutti tollasia oireita, välillä vessas käynti isommalla hädällä oli yhtä tuskaa ku tuntui et koko suoli tunkee ulos!! yhdyntäkivut ja alamahakivut!! niitä rakkuloita voi olla myös peräsuolessa, hormonikierukka poisti nämä oireet, mut toikin sit vaivat pään sisällä :)

Minulla ainakin tuntuu lähes päivittäin vasemmalla puolella kyljessä kipua, kävin tähystyksessä ja juuri se kohta sattui silloinkin! Eli suolessa on vaan niiiiin iso mutka. Jos sinulla syöpä olisi, se vaivaisi luultavasti muutenkin, veriripulilla, laihtumisena, väsymisenä ymsymsyms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Suoliston voi tutkia vain tähystyksellä. Kuvauslaitteet ei sinne näe.

Näin yritän itseäni tsempata, että olisi varmasti muutakin oiretta. Yksi päivä sitten olin näkevinäni ulosteessa verta pinnalla, säikähdin hirveästi. Sen jälkeen ei ole ollut kuitenkaan.

Endometrioosia ei ole, senkin varmaan gyne olisi nähnyt. Mutta mietin, että lantionseudun laskeuma, vai mikä se nyt olikaan, voisi selittää noi yhdyntäkivut, mitkä on hirveät. Kuuteen vuoteen ei ole paljon seksiä ollut kun se on niin hankalaa. Sitten kun lähtee "käyntiin" niin onnistuu kyllä, mutta ei saa helposti miestä sisään. Mutta tämä kai toinen tarina jo.... :(

Oletko varma ettei yhdyntäkivut johdu esim. kuivuudesta? Jos sitten kun lähtee "käyntiin", onnistuu.. Käyhän lääkärissä ja koita siihen asti sulkea koko asia mielestäsi. :)

Ei johdu kuivuudesta ollenkaan. Ennen ei ollut mitään ongelmaa, mutta nykyään sitten onkin. Siksi ajattelenkin, josko sisuskaluni olisivat jotenkin siirtyneet monikkoraskauden myötä. Hoitelen tuon asian sitten kun saan tämän suolistoasian kuntoon.

oisko vaan kiinnikkeitä ja mahdollisesti niissä kohti puristuva suolisto? jos suolisto jää kiinnikkeisiin kiinni voi tulla kureutuneita tyriä ym. kannattaa varata aika lääkärille ja pyytää vaikka kolonoskopiaan lähete.

Mietin sitäkin kun tämä kipu on alkanut säteillä tuohon vasempaan lonkkaan, ilmenee lonkkasärkynä.

Olikos se niin, että sektio voi aiheuttaa tuonne suolistoon kiinnikkeitä? Onkohan kiinnikkeiden synnyllä mitään tekemistä sen kanssa onko raskaus ollut yksikkö vai monikko?

Nuo oireet voisi ehkä selittää myös endometrioosi. Se ei läheskään aina näy ultrassa, vaan vasta tähystysleikkauksessa. Ja aiheuttaa yhdyntäkipuja, ulostuskipuja ym. Ja kiinnikkeitäkin vatsaontelossa voi olla, myös suolessa.

Tutkailin tuota endoa, ei taida sopia kuitenkaan tähän. Siinä yhdyntäkivut ovat "syvällä", minulla on enemmänkin "pinnalla" eli siinä kohtaa kun miehen pitäisi päästä sisään niin juuri siinä on se kohta. Lukemani mukaan endossa kipu syvemmällä.

veikkaisin laskeumaa. jos sulla olis suolistosyöpä, kakka ois tummaa, koska siin ois verta mukana. ei tietenkään tosin syövän alkuvaiheessa. mut ei kaikki kipu ole aina syöpää. Ja esim. paksusuolensyöpäkin esiintyy etupäässä vanhemmilla ihmisillä.