suolitukoksesta tietävät hoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Minkälaisia oireita?

sairastan crohnin tautia, mulla on yksi ahtauma kohta ha nyt pelottaa et Se on kohta totaalisesti tukossa :( karseet vatsakivut oikealla, paha olo, kakka ei oo tullu kunnolla parii päivää.. Oksentanu en ole vielä, mut olo vaan huononee.

kävin magneetissa alkuviikosta, tulokset ei oo tullu vieläkään :( lääkkäriin olin tänää jo. Yhteydessä tästä asiasta, sanoi et odotellaan..

mie en jaksa enää tätä kipua, ei auta litalgin+600burana paljon, vie terän pois kivulta. Joka saakelin ilta sama homma. Syön, tästä 2-3h alkaa kivut ja kuume nousee, paha oli alkaa..

Yöks, meidän naapuri selitti, että sillä on ollut viikkokausia kakka ihan vetelää lurua. Kävi sitten sairaalassa ilmi, että hänellä oli suolitukos. Ensin hoitivat jonain tulehduksena, kun tulehdusarvot oli tosi korkeat.

Minulla on sellainen mielikuva, että jos on suolitukos, ei saisi ottaa ulostuslääkettä (voi olla väärässäkin). MUTTA : Mene äkkiä nyt vaikka päivystykseen. Suolitukos tosiaan vakava juttu!!

[QUOTE="alli";29326602]Minulla on sellainen mielikuva, että jos on suolitukos, ei saisi ottaa ulostuslääkettä (voi olla väärässäkin). MUTTA : Mene äkkiä nyt vaikka päivystykseen. Suolitukos tosiaan vakava juttu!![/QUOTE]

Juu ei kannata ottaa. Se lisää riskiä, että suoli pamahtaa rikki.

Mulla on ollut suolitukos. Kyllä siinä oksennus tuli, siis loppuaikoina joka kerta, kun yritti jotain syödä. Onneksi tukos oli sen verran "ylhäällä", että ihan silkkaa ulostetta ei tarvinnut yökkiä, mutta siis tuli kaikki haimanesteet sun muut, litratolkulla...sairaalassa kun laitettiin nenä-mahaletku, niin sitä kautta nousi sellaista tummanvihreää. Onko kipu aaltomaista? Oireisiin tosiaan kuuluu, että vatsa on pinkeä ja kasvot kalpeat. Kannattaisi kyllä ensiapuun lähteä, jos alkaa oksettaa.

”KOHTA 11 : MYRKYLLISYYTEEN LIITTYVÄT TIEDOT 11.1
Tiedot myrkyllisistä vaikutuksista

Voi aiheuttaa väliaikaisia vaikutuksia silmiin, kuten silmien ärsytystä, mikä poistuu täysin 21 vuorokauden tarkkailujakson päätyttyä.
Roiskeet silmiin voivat aiheuttaa ärsytystä ja hetkellisiä, palautuvia haittoja.
Seurauksena voi olla narkoottisia vaikutuksia, kuten uneliaisuus, narkoosi, alentunut vireystila, refleksien puute, koordinaation puute tai huimaus.
Mahdollisia vaikutuksia ovat myös voimakas pääkipu tai pahoinvointi, arviointikyvyn heikkeneminen, pyörrytys, ärtyneisyys, väsymys tai muistihäiriöt."
Sellakasta