Suomalainen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera donna é mobile
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vera donna é mobile

Vieras
En ole suomipojan vihaaja mutta en myöskään oikein ymmärrä suomalaisen miehen mentaliteettia. Tarkennukseksi että olen asunut useita vuosia ulkomailla, joten vertailupohjaa on. Ja en vertaile nyt arabimiehiä, vaan eurooppalaisia ja jenkkejä.

suomalainen mies uskoo, että kun hän tarjoaa illan aikana naiselle yhden siiderin (ja senkin hieman vastahakoisesti) niin naisen tulee olla oitis valmis lähtemään hänen kanssaan seksiä harrastamaan? Ensin tämä mörökölli istuu tuppisuuna kavereidensa kanssa terassilla naisia mulkoillen tekemättä yhtään elettä näiden eteen. Muutaman promille humalassa mies sitten antautuu avarakäteiseksi ja tarjoaa naiselle juomaa..yhden siiderin jos sitäkään ja olettaa että nainen on hänen. Voi pieni.

Itse en katselekaan teidän luusereiden perään! Jos mies ei täytä mittoja, niin pls älkää tulko luokseni illan päätteksi lepertäen jotain typerää. En myy itseäni yhdestä siideristä, koska ei ole koskaan ollut tarvetta siihen ja lökäpöksyt-tuppisuut eivät kiinnosta!

Miksi suomalaiset naiset tarjoavat itseään miehille ilmaiseksi? Tätä olen aina ihmetellyt!

Itse en koskaan tule olemaan niin puutteessa, että lähtisin tuollaisen köriläisen matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vera donna é mobile;10579241:
Miksi suomalaiset naiset tarjoavat itseään miehille ilmaiseksi? Tätä olen aina ihmetellyt!
Minä taas ihmettelen naisia jotka tarjoavat seksiä maksua vastaan...

Itse annan ja otan ilmaiseksi, niille miehille joille haluan.

Jos voisit tehdä laskelman kyseisen alueen vapaasta miesmäärästä, ja terasseilla istuvasta miesmäärästä, näkisit kuinka pieni osa miehistä harrastaa tuota "isku-apajaa". Sinä kuulut siihen pieneen osaan vastaavia naisia. Siellä istuvat tuntuvat uskovan että kaikki muut ovat jotain niuhoja tai eivät ehdi kittaamaan tajunnan sekoittajaa vaikka kovasti tahtoisivat. Te olette pieni ryhmä jolla on vakava vamma, ja tahdotte muodostaa koko maailmankuvanne, ynnä ihmiskuvanne tuon vammanne mukaiseksi. Olkaa vain kovin tyytyväisiä toisiinne, sillä me emme todella välitä seurastanne, vaikka työpaikoilla läppä lentääkin kanssanne. Järkyttävää miten tyhjää teidän elämänne onkaan, vaikka tekin kuulemma harrastatte myös jotain muutakin kuin kissankusen kittaamista. No tämä kirjoitus nyt tuli pidättelemättömänä ruikulina, kun yleensä kai annamme juttujenne mennä ohi, niin tyhjää se on. On vain jo yö, ja vähän töttöröö-tilassa tulin katsoneeksi tänne, niinhän se joskus käy. Me muut miehet ja naiset olemme onnellisia seurastamme, mutta emme kerrokkaan mistä moninaisista paikoista meidät tavoittaa, palaute kun on; "ai sellasessaks sä aikaas kulutat, höh?"

En ole suomipojan vihaaja mutta en myöskään oikein ymmärrä suomalaisen miehen mentaliteettia. Tarkennukseksi että olen asunut useita vuosia ulkomailla, joten vertailupohjaa on. Ja en vertaile nyt arabimiehiä, vaan eurooppalaisia ja jenkkejä.

Vastaukseni tähän viestiin tuli tuohon hieman alemmas.
Joku moka sattui tässä.

Olet kyllä oikeassa, ettei meidän kulttuurissamme niin erityisen salonkikelpoisia tapoja olekaan ja eroja on paljonkin suhteessa suureen maailmaan.

Keski-ikäisenä täti-ihmisenä haluan kuitenkin sen verran olla eri mieltä nuorista miehistä, että he ovat huomattavasti kohteliaampia kuin mitä joskus hamassa nuoruudessani olivat. En oikein tajua, miten ikätoverini väittävät meidän olleen enemmän kunnioittavia ja kohteliaita vanhempia ihmisiä kohtaan aikoinaan? Nyt oikein kiinnitän huomiota siihen, miten väistetään, pidetään ovea auki, pyydetään anteeksi jos halutaan mennä ohi jne. Osataan puhua luontevasti hämääntymättä, vaikka minä olen 30 v. vanhempi oltiinpa bussipysäkillä tai firman juhlissa. Sen oletan johtuvan siitä, että nuoret suomalaispojat ovat saaneet paremman kasvatuksen ja reissaavat maailmalla oppimassa tapoja työkomennuksien, kansainvälisten ystävien ja vapaa-ajan matkustamisen kautta.

Siksi on tosi tylsää lukea, ettei maailma ole muuttunut siitä mitä itse olin nuori.

Osittain totta kyllä tämä aloituksen pointti. Suomalaisillä miehillä on kieltämättä kummallinen tapa "ostaa" seuraa. Eli mitään ei tehdä pyyteettömästi ns. herrasmiesmentaliteetilla, vaan kaikessa on aina taka-ajatus. Ja tokihan sellainenkin saa olla, mutta kun se on niin läpinäkyvää.

Itse en yleensä edes huoli miesten tarjoamia drinkkejä - jos en varmuudella tiedä, että kyseessä on kaverillinen/ystävällinen ele esimerkiksi koko porukalle tarjottuna. Ensitreffeillä haluan myös maksaa oman ruokani. Nimenomaan siksi, että kokemus on osoittanut, että jos (suomalainen) mies maksaa aterian niin hän todellakin odottaa, että jalat haarottuvat välittömästi eteen.

Tokihan ei pidä yleistää. Ehkä tästäkin maasta poikkeuksia löytyy, mutta valitettavan usein törmää näihin jotka tarjoavat vastapalvelusta odottaen.

Meillä on onneksi miehen kanssa yhteiset rahat, joten silloin kun baarissa käymme, on samantekevää, kumpi sen lonkeron sieltä tiskiltä hakee. Useimmiten sen tekee kuitenkin mies, hän on muutenkin sellainen, että kantaa kassit, avaa ovet jne. Jotkut kuulemma eivät tuollaisesta pidä, se kuulemma antaa sellaisen kuvan, että nainen on jotenkin avuton, jota miehen pitää paapoa, mutta minusta on ainakin kiva, että mieheni käyttäytyy kauniisti :)

Niinno, useastihan tähän ilmiöön törmää, ettei suomalainen mies ymmärrä herrasmieskulttuuria, mutta toisaalta itselläni on vastakkaisiakin kokemuksia...

Rakas, suomalainen avomieheni on todellinen herrasmies, avaa ovet, kantaa painavat tavarat, maksaa ulkona liki kaiken (välillä saan jänkkäyksen jälkeen maksaa itsekin joitain ruokaostoksia, kahveja ja jäätelöitä jne pientä). Aina muistan kiittää. Eikä mieheni tee näitä herrasmiehen tekojaan piparin toivossa, se on tarjolla ihan pyytämättäkin ;)

Ennen miestäni, deittailin parisen kk erästä hyvin koulutettua, hyvässä työssä olevaa brittiä. Kaikkihan "tiedämme" kuinka britit ovat niin äärimmäisen herrasmiehiä... Heh, sanon minä :D Kyllähän mies ovet avasi, mutta se äärimmäinen pihiys ja tökeröt kommentit! Esimerkkinä; minä olin opiskelijan tuloistani kustantanut koti-illan pizzoineen ja juomineen, hänen tarjotessaan maksaa osuutensa, sanoin että anna olla, minä tarjoan. Olimme tämän keskustelun kohdalla kaupungilla kävelemässä... Noin tunti tämän jälkeen hän pyysi että menisimme kahville. Suostuin vaikkei sen enempää tehnyt mielikään, kun hän pariin otteeseen sitä mankui. Arvatkaa rauhassa tarjosiko tämä "herrasmies" minulle kahden euron kahvia... Eipä ei. Voisin kertoa lukemattomia muitakin esimerkkejä (myös niistä tökeröistä kommenteista), mutta olkoon nyt tällä kertaa ;) Minusta tällainen pihiys jo siinä vaiheessa, kun vasta ns deittaillaan ja tavoitteena on näyttää parhaimmat puolet itsestään, kertoo aika paljon tulevasta. Pistin miehen kiertoon.

Ensin tämä mörökölli istuu tuppisuuna kavereidensa kanssa terassilla naisia mulkoillen tekemättä yhtään elettä näiden eteen. Muutaman promille humalassa mies sitten antautuu avarakäteiseksi ja tarjoaa naiselle juomaa..yhden siiderin jos sitäkään ja olettaa että nainen on hänen. Voi pieni.

Kuin minun tekstiäni. No, problem solved. Ratkaisu ei ole suomalainen, ei lökäpöksy, ei mörökölli, ei tuppisuu... Suosittelen muillekin, jätetään perussuomijunttipojat äidin helmaan kasvamaan :)

suomalainen mies uskoo, että kun hän tarjoaa illan aikana naiselle yhden siiderin (ja senkin hieman vastahakoisesti) niin naisen tulee olla oitis valmis lähtemään hänen kanssaan seksiä harrastamaan? Ensin tämä mörökölli istuu tuppisuuna kavereidensa kanssa terassilla naisia mulkoillen tekemättä yhtään elettä näiden eteen. Muutaman promille humalassa mies sitten antautuu avarakäteiseksi ja tarjoaa naiselle juomaa..yhden siiderin jos sitäkään ja olettaa että nainen on hänen. Voi pieni.

Itse en katselekaan teidän luusereiden perään! Jos mies ei täytä mittoja, niin pls älkää tulko luokseni illan päätteksi lepertäen jotain typerää. En myy itseäni yhdestä siideristä, koska ei ole koskaan ollut tarvetta siihen ja lökäpöksyt-tuppisuut eivät kiinnosta!

Itse en koskaan tule olemaan niin puutteessa, että lähtisin tuollaisen köriläisen matkaan.

Minä en ikinä sortuisi tarjoamaan naiselle viinaa taka-ajatuksenani päästä lihallisten iloittelujen pariin. Nykyisenä tasa-arvon aikakautena jätän lompakon kotiin terassille suunnatessani ja odottelen rauhassa kiimaisia kesäkissoja. Ja jos eivät tarpeeksi tarjoa, niin yöseurasta on turha haaveilla. Niinhän sitä sanotaankin, ettei ole rumia naisia, on vain liian vähän viinaa. Eläköön tasa-arvo ja tuleva keskikesän juhla!

Osittain totta kyllä tämä aloituksen pointti. Suomalaisillä miehillä on kieltämättä kummallinen tapa "ostaa" seuraa. Eli mitään ei tehdä pyyteettömästi ns. herrasmiesmentaliteetilla, vaan kaikessa on aina taka-ajatus. Ja tokihan sellainenkin saa olla, mutta kun se on niin läpinäkyvää.

Itse en yleensä edes huoli miesten tarjoamia drinkkejä - jos en varmuudella tiedä, että kyseessä on kaverillinen/ystävällinen ele esimerkiksi koko porukalle tarjottuna. Ensitreffeillä haluan myös maksaa oman ruokani. Nimenomaan siksi, että kokemus on osoittanut, että jos (suomalainen) mies maksaa aterian niin hän todellakin odottaa, että jalat haarottuvat välittömästi eteen.

Tokihan ei pidä yleistää. Ehkä tästäkin maasta poikkeuksia löytyy, mutta valitettavan usein törmää näihin jotka tarjoavat vastapalvelusta odottaen.

Ei todella pidä yleistää. Enkä painosta vastaamaan omaan edelliseen vastaukseeni, mutta edelleen sinäkin edustat hyvin pientä ryhmää, jolla on kokemuksia hyvin pienestä ryhmästä.
Tuo kapakka- (ja hienoimmille ravintola-)maailma lienee itsestään selvyys, ja parin löytymisen ainoa mekka joillekkin, ja sen populaation tavat ovat todella luotaan työntävät.
Nielkää katkeruutenne, itse kun olette osanne valinneet. Suurin osa suomen naisista ja miehistä elävät toisiinsa kovin tyytyväisinä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäinen;10579694:
Niinno, useastihan tähän ilmiöön törmää, ettei suomalainen mies ymmärrä herrasmieskulttuuria, mutta toisaalta itselläni on vastakkaisiakin kokemuksia...

Rakas, suomalainen avomieheni on todellinen herrasmies, avaa ovet, kantaa painavat tavarat, maksaa ulkona liki kaiken (välillä saan jänkkäyksen jälkeen maksaa itsekin joitain ruokaostoksia, kahveja ja jäätelöitä jne pientä). Aina muistan kiittää. Eikä mieheni tee näitä herrasmiehen tekojaan piparin toivossa, se on tarjolla ihan pyytämättäkin ;)

Tuohon vain luottaen eteenpäin. Näitä miehiä ja naisia on todellakin paljon, ja tahtoisinpa luetella ne monet paikat mistä heidän seurastaan saa nauttia, mutta en tiedä tahdonko usuttaa negatiivista arvostelijaväkeä heidän harmikseen. Joillekkin parisuhde alkaa nartun tai uroon iskemisellä jossain iskupaikassa, jos sattuu flaksi, niin hyvä sitten, ja yrittäkää luottaa loppuun asti.
Elämä on useimmille elämistä, toisten tilanteiden myötäelämistä, ja sitten kuin sattumalta tuleekin kiintymys, sen myötä ystävyys, ehkä sisaruus tai veljeys, ja OHO syvä rakkauskin!!!
Jos tämä on jollekkin hömppää satua, niin tyytyisivät hirvitykseensä, mutta toisen sukupuolen kaikki arvosteleminen itse valitun seura vuoksi on sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Donna myöskin;10579820:
Kuin minun tekstiäni. No, problem solved. Ratkaisu ei ole suomalainen, ei lökäpöksy, ei mörökölli, ei tuppisuu... Suosittelen muillekin, jätetään perussuomijunttipojat äidin helmaan kasvamaan :)

Jos teksti oli kuin omaasi, luitko vastaukseni siihen?
Jättäkää vain ne junttipojat kasvamaan, mutta mitä tarkoitit "perussuomijunttipojilla"?
Etkö itsekkään ymmärrä puhuvasi hyvin pienestä ryhmästä? Jos et, olet samaa toivotonta, hyvin marginaalista sakkia. Jos jätät sen kapakkauroon saalistamisen, onko sinulla muuta tilalle?
Sama itsekylläinen iva uhkuu sinunkin lyhyestä kommentistasi valitettavasti, mutta luulen että nuo lökäpöksyt kuuluvat teille kuin paita ja peppu.
Ulkolainen näyttää erilaiselta, joten siitä vaan, mutta voi ressukkaa, kun teihin tutustuu.

Jos suomipoika juo oluensa, juttelee niitä näitä ja menee kotiin nukkumaan, niin sitten ajatukset ovat, että miksi hän ei tehnyt aloitetta, miksi hän ei lähestynyt edes sanoin?

Sinun tekstistä käy ilmi vaan että muissa maissa sinua ei ole onnistanut miesten suhteen ja tuskin täällä suomessakaan... Toivottavasti kuitenkin onnistuu ja löydät sen oiken joka aamuisin vielä raahaa sinut sikalaan töihin paskaa luomaan. Huom siis aamuisin ei aamupäivisin.

Vähän samat ajatukset tuli minulle, kieltämättä.

Jos kerran ap on niin tasokas Lady, niin mitä hän sitten sellaisessa baarissa teki, jossa tuollaisia miehiä käy?

Siis meneekö hän nirppanokkailemaan jonnekin Juupajoen peräkylän ostokskeskuksen pubiin, olettaen löytävänsä sieltä mannermaiset käytöstavat omaavan miehen? Äly hoi.

Kannattaako ottaa vastaan juomia tuollasilta miehiltä? Minä en edes uskaltaisi, niissähän voi olla vaikka tyrmäystippoja! Kyllä kai oikea Lady osaa valita ne miehet, joilta drinkin ottaa vastaan, jos ottaa?

Sekö tässä jäi harmittamaan, että siidereitä tarjottiin vain yksi? Ap:lle olisi vissiin maistunut useampikin, heh heh ;)

Yhteistyössä