Suomalaiset lastenlaulut ja lorut - auttakaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K.H.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

K.H.

Vieras
Hei kaikille!
Asun ulkomailla ja haluan tyttäreni oppivan suomea, hän on vasta kyllä ihan vauvaiässä, 2kk :)
Keksin itse kaikenlaisia lauluja mitä laulelen hänelle, kun en muista suomalaisia lauluja tai loruja enään. Olen 30 vuotias, mutta kait nuo kaikenlaiset laulut ovat suht samoja vuosien mittaan vieläkin? Siis jos voisitte ystävällisesti verestää muistiani, ja vaikka ihan nimetä vaan lauluja ja loruja tyyliin "hämä-hämä-häkki" (ainoa minkä muistan!)....jos sitten sanat muistuisivat mieleeni itsestään...

Suurkiitos!!!!!!!!!

Tässä olis mun meidän tytön lemppareita eli;
Ihme ja kumma
Peukaloisen retket
Tao tao
Lounatuulen laulu
Päivänsäde ja menninkäinen
Neljä kissanpoikaa

Sitten on vaikka;
Asikkalan puiset rattaat
Hirsilaulu
Sairas karhunpoika
Nukkumatti
Faaraon kissa

Minäkään en muistanut moniakaan lauluja, mutta cd:itä olen ostanut:).

Sininen uni (Joka ilta kun lamppu sammuu...)
Jänis istui maassa
Pieni nokipoika
Pieni poika posteljooni (vai mikä sen oikea nimi on?)
Piippolan vaari
Täti Moonika
Mörrimöykky
Mörkö se lähti piiriin
Pienen pieni veturi aamulla kerran...

Muita ei tule mieleen tällä hetkellä, joku muu varmaan osaa jatkaa.

Aivan mahtavia vastauksia - mieleton kiitos teille kaikille!!! Kyllä nyt kelpaa alkaa laulelemaan ihan tosissaan, vaikken kaikista sanoja muistakkaan....ja tosi kiva linkki tuo myos!! Mun pitääkin printtaa tää sivu listaksi että muistan kaikki teijän vinkit :))

Hei!
Musiikki Fazerilla on erilaisia pieniä laulukirjoja, joissa perinteisiä vauvalauluja. esim. suomalaiset eläinlaulut, joka sisälsi Jänis istui maassa, Karhunpoika sairastaa jne. Fasulta luulis voivan tilata ulkomaillekin.

Anu

Tiedosto -> Muokkaa sovelluksessa: Microsoft Office Word -> maalaa sanat ja liitä uuteen Word -tiedostoon. Muokkaa haluamasi näköiseksi ja tulosta. Näin minä tein, muuten ei saa kai tehtyä?

Yhteistyössä