Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä voisin vaikka vannoa että muniksissa tuntuu jo aktiviteettia. Oon kyllä mielestäni molemmilla aiemmillakin kerroilla muka tuntenut jotain, vaikka ekassa vasteultrassa on sitten ilmennyt että juuri mitään ei ole vielä tapahtunut. Toivoisin nyt tosi paljon, että oikeakin munasarja jaksaisi kasvattaa enemmän kuin yhden follin. Mun muistaakseni molemmilla viime kerroilla sillä puolella oli yksi iso follikkeli ja ei sitten hirveästi muuta. Nyt alku-ultrassa isoimmat follit oli vasemmalla joten jos oikea ei nyt olisi luonnostaan tehnyt johtofollia niin ehkä se tajuaisi paremmin että niitä pieniä voisi kasvatella tasaisesti isommiksi. Tai sitten se ei tee mitään. :rolleyes: Mutta mielestäni oon sillä puolella siis nimenomaan tuntenut että jotain tapahtuu. No mutta huomennapa sen sitten näkee.

Meillä oli ihan ensikäynti Tilkassa, vaikka juuri sitä ennen oli ollut hoitoja yksityisellä.

Meillä meni näin
1/25 lähete
4/25 ensikäynti
7/25 suunnittelu > progynova+ verikokeet seuraavassa kierrossa ja sitä seuraava kierto oli lupa ilmoittautua hoitoihin mitä käytännössä olisi tarkoittanut IVF 8/25 (tai 9/25 jos emme olisi mahtuneet 8/25)

Elokuussa tuli sitten meidän luomuihmeplussa eikä päästy aloittamaan IVF. 🥹❤️

Muuten on vain hyvää sanottavaa, henkilökunta 6/5 (mulla esim lääkärinä guruna pidetty Simberg) eikä ollenkaan jäänyt sellaista liukuhihnafiilistä vaan toisin päin, tuntui että saatiin tosi yksilöllistä ja meille räätälöityä palvelua. Myös sovelluksen kautta sai viesteihin vastauksia todella nopeasti ja kattavasti.

@Mariamimi puolesta sormet niin kovasti ristissä, että melkein jo kramppaa 🤞

• Tykkää
Reactions: näännä
Mulla on ultra jo huomenna. Odotukset eivät ole kovin korkealla. Edellisestä ultrasta asti on ollut pientä tiputteluvuotoa, hormonit taitaa olla siis aivan sekaisin. Tuskin siis sieltä mitään hyvää limakalvoa ja follia huomenna löytyy. Mä oon jo varautunut siihen, että siirto peruuntuu ja sitten työkuvioista johtuen meille tuleekin pieni tauko hoitoihin. Meillä vaan pakastussopimus taisi päättyä maaliskuussa, niin taas tulee lisäkuluja siitäkin 😮‍💨

Toivottavasti muut saisi hyviä uutisia tällä viikolla 🙏 Ja hienoa @näännä miten nopeasti pääsit uuteen hoitoon 😍 Sen Felicitaksen lääkärin tehokkuutta (ja joustavia hoitoaikoja!) on kyllä ikävä 💪
Selvisikö vielä mitään...? Tosi kurjaa kyllä jos siirto peruuntuu ja se olisi ollut estettävissä jos vaan lääkäri olisi ollut huolellisempi 😭

Selvisikö vielä mitään...? Tosi kurjaa kyllä jos siirto peruuntuu ja se olisi ollut estettävissä jos vaan lääkäri olisi ollut huolellisempi 😭
Ultra takana ja ei olekaan peli vielä menetetty 🙌 Kaksi follia oli nyt lähtenyt kasvuun, mutta edelleen ne oli vain 10mm, eli ovis venyy pitkälle. Menopur nostettiin nyt jo 75 yksikköön (aiemmissa ovulaation induktioissa on riittänyt 37,5) ja ensi maanantaina taas ultrataan. Ovisplussa ei saisi tulla su tai ma, tai siirto peruuntuu.

Selvisi kuitenkin, ettei lääkäri ollut tosiaan niitä mun tutkimustuloksia lukenut ja hän kävi vasta tänään siinä vastaanotolla niihin perehtymään 🤦‍♀️ Vähän on kyllä usko klinikkaan koetuksella kaiken tämän säädön jälkeen.

Onko kellään kokemuksia Tilkasta? Me saatiin lähete läpi Tammikuun alkupuolella ja nyt odotellaan aikaa sieltä. Miehellä on vielä pari verinäytettä ottamatta, jotka ois tulleet yksityisellä melko hintavaksi otattaa.

Meidän tilanne siis tällä hetkellä aikalailla odottelua, mutta eiköhän mekin tämän vuoden puolella päästä hoidot vielä aloittamaan.

Saa nähdä saadaanko suoraan suunnittelukäynnille sit aikaa, kun yksityisen kautta käytiin alkututkimukset.

Täällä myös Tilkkalainen 👋 lähete tehtiin 24 vuoden lopussa, ensikäynti -25 helmikuussa. Inssit touko, kesä ja syyskuussa, vikan inssin jälkeen reilu 3kk jonotus IVF suunnitteluun joka oli nyt vuoden alussa. Kierto sattui olemaan sopivassa vaiheessa ja päästiin aloittamaan suunnittelun jälkeisenä päivänä heti 🫶

Hyvää ja lämminhenkistä palvelua/ kohtaamisia ja ihania hoitajia/lääkäreitä. Insseissä oli lähinnä erikoistuvia, nuoria aloittelijoita mutta osaavan oloisia. digitaalinen omapolku toimii tosi kivasti.

Tänään alkaa gonal f rinnalle jarru. Katsotaan miten sen kanssa käy, gonalin kanssa oon pärjännyt ihmeen hyvin ilman suurempia oloja, joka tietysti pistää miettimään että tapahtuuko mitään 🙈

Ultra takana ja ei olekaan peli vielä menetetty 🙌 Kaksi follia oli nyt lähtenyt kasvuun, mutta edelleen ne oli vain 10mm, eli ovis venyy pitkälle. Menopur nostettiin nyt jo 75 yksikköön (aiemmissa ovulaation induktioissa on riittänyt 37,5) ja ensi maanantaina taas ultrataan. Ovisplussa ei saisi tulla su tai ma, tai siirto peruuntuu.

Selvisi kuitenkin, ettei lääkäri ollut tosiaan niitä mun tutkimustuloksia lukenut ja hän kävi vasta tänään siinä vastaanotolla niihin perehtymään 🤦‍♀️ Vähän on kyllä usko klinikkaan koetuksella kaiken tämän säädön jälkeen.
Mahtavaa että peli ei oo menetetty! :love: Sormet ristissä että ei tulisi vääränä päivänä ovisplussa! Mutta onpa noloa lääkäriltä tuollainen että nyt vasta luki tulokset. :(

Täällä myös Tilkkalainen 👋 lähete tehtiin 24 vuoden lopussa, ensikäynti -25 helmikuussa. Inssit touko, kesä ja syyskuussa, vikan inssin jälkeen reilu 3kk jonotus IVF suunnitteluun joka oli nyt vuoden alussa. Kierto sattui olemaan sopivassa vaiheessa ja päästiin aloittamaan suunnittelun jälkeisenä päivänä heti 🫶

Hyvää ja lämminhenkistä palvelua/ kohtaamisia ja ihania hoitajia/lääkäreitä. Insseissä oli lähinnä erikoistuvia, nuoria aloittelijoita mutta osaavan oloisia. digitaalinen omapolku toimii tosi kivasti.

Tänään alkaa gonal f rinnalle jarru. Katsotaan miten sen kanssa käy, gonalin kanssa oon pärjännyt ihmeen hyvin ilman suurempia oloja, joka tietysti pistää miettimään että tapahtuuko mitään 🙈
Tuntuu että melkein kaikki stimulaation läpikäyneet sanoo että se oli fyysisesti yllättävän kevyt. Mahdolliset olot ja kivut on enemmän sitten punktion jälkeen.

Mä oon kyllä yhä varmempi että jotain kasvaa, ja tipun kyllä taas korkealta huomenna jos näin ei ookkaan tapahtunut. 🫣 Mutta ihan hyvä vointi mullakin siis on, munasarjat vaan ilmoittelee itsestään. Lisäksi Menopurista aina iho kuivuu ja aamuyöunet häiriintyy.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme

Yhteistyössä