"Suomalaisupseerin mielestä Ukrainalta puuttuu taito hyökätä ja siksi sota päättyy katkeraan yllätykseen – ”Venäjä ei tätä sotaa häviä”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suurin osa on siellä juoksuhaudassa pakon sanalemana, sillä ellei sotaan lähde, suomessa sellaiset aikoinaan teloitettiin tai vangittiin ja sama näyttää olevan homman nimi Ukrainassa ja Venäjällä.
Suurin osa ukrainalaisista ei ole juoksuhaudassa lainkaan. Jatkuvasti on mediassa juttuja milloin mistäkin päin Ukrainaa ja haastattelussa on taisteluikäisiä miehiä. Ja tietenkin naisiakin. Kyllä hekin ampua osaavat halutessaan. Ja Ukrainan ulkopuolella vasta jengiä onkin. Sekä miehiä että naisia. Ja ihan itse on rajan yli tultu.

Kyllä se niin vaan menee, että siellä juoksuhaudassa on isänmaallista porukkaa omasta halustaan. Vapaaehtoisia suurin osa. Venäjän puolella on vähän eri tilanne, mutta kyllä palkkasotilaat ja vangit ovat itse niihin hommiin hakeutuneet kuitenkin.

Suurin osa ukrainalaisista ei ole juoksuhaudassa lainkaan. Jatkuvasti on mediassa juttuja milloin mistäkin päin Ukrainaa ja haastattelussa on taisteluikäisiä miehiä. Ja tietenkin naisiakin. Kyllä hekin ampua osaavat halutessaan. Ja Ukrainan ulkopuolella vasta jengiä onkin. Sekä miehiä että naisia. Ja ihan itse on rajan yli tultu.

Kyllä se niin vaan menee, että siellä juoksuhaudassa on isänmaallista porukkaa omasta halustaan. Vapaaehtoisia suurin osa. Venäjän puolella on vähän eri tilanne, mutta kyllä palkkasotilaat ja vangit ovat itse niihin hommiin hakeutuneet kuitenkin.
Ukrainasta miesten maastapoistuminen on kiellettyä, joten ei tarvita paljonkaan logiikantajua ymmärtämään, että siellä tapahtuu samaa kuin kaikissa sotaa käyvissä maissa.
Miehet pakotetaan rintamalle tavalla tai toisella.
Usa taitaa käyttää hienovaraisempia keinoja, eli houkuttelee köyhiä miehiä ja naisia armeijan palvelukseen lupaamalla ilmaisen siviiliammattiin töhtäävän koulutuksen, mutta lopuutuloshan on sama, tappaminen tai kuoleminen.
Eri asia ovat tottakai palkkasotilaat, ammattitappajat jotka taistelevat ja kuolevat kuukausipalkkansa vuoksi kenen puolella vaan joka maksaa hommasta riittävästi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Sanna on optimisti ja jutun ikäloppu upseeri on kyynikko.
Lue juttu kunnolla läpi. Vaikutat trollilta ja napsit mieleiset kohdat jutun pullasta.
Jos Ukraina häviää sodan, naapurimaat ovat kusessa.
Ydinasepeloite on jo kaluttu luu. Jos siellä ollaan painamassa ydinasenappia, Kreml haihtuu tuhkaksi napin painamista aikaisemmin.
Tömä on vauvapals… Te sotahullut pervot häipykää helkkariin hupsimasta tältä palstalta.
Ai pääministerimme osaa sotahommat paremmin kuin suomalaiset ammattisotilaat?

Sanna on optimisti ja jutun ikäloppu upseeri on kyynikko.
Lue juttu kunnolla läpi. Vaikutat trollilta ja napsit mieleiset kohdat jutun pullasta.
Jos Ukraina häviää sodan, naapurimaat ovat kusessa.
Ydinasepeloite on jo kaluttu luu. Jos siellä ollaan painamassa ydinasenappia, Kreml haihtuu tuhkaksi napin painamista aikaisemmin.
Tömä on vauvapals… Te sotahullut pervot häipykää helkkariin hupsimasta tältä palstalta.

Otsikko vastamediasta
Läntisen arvoyhteisön johtajat ottavat itsestään hymyileviä selfie-kuvia, kun samaan aikaan Ukraina ja EU syöttää Bahmutin lihamyllyyn nuoria sotilaita

Tuo koskee myös Sannaa.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Oletko nähnyt suomalaisessa mediassa kuinka Ukrainan panssarivaunujen tornit lentävät ilmaan?
En katsele niitä videoita, mutta sen ainakin voin varmuudella sanoa, että en ole lukenut sellaista uutista, jonka mukaan ukrainalaiset vaunut olisivat tuhoutumattomia. Ts. minä ja muut lukijat olemme hyvin perillä siitä, että Ukrainassa on sota ja siellä kuolee ukrainalaisia ja tuhoutuu ukrainalaista kalustoa.

Ukrainasta miesten maastapoistuminen on kiellettyä, joten ei tarvita paljonkaan logiikantajua ymmärtämään, että siellä tapahtuu samaa kuin kaikissa sotaa käyvissä maissa.
Miehet pakotetaan rintamalle tavalla tai toisella.
Usa taitaa käyttää hienovaraisempia keinoja, eli houkuttelee köyhiä miehiä ja naisia armeijan palvelukseen lupaamalla ilmaisen siviiliammattiin töhtäävän koulutuksen, mutta lopuutuloshan on sama, tappaminen tai kuoleminen.
Eri asia ovat tottakai palkkasotilaat, ammattitappajat jotka taistelevat ja kuolevat kuukausipalkkansa vuoksi kenen puolella vaan joka maksaa hommasta riittävästi.
Ukrainan väestö on yli 40 miljoonainen ja nyt diasporan aikanakin voidaan todeta, että siellä on n. 20 miljoonaa miesoletettua. Miten suureksi luulet Ukrainan armeijan? Toki sinne on värvätty ja pakotettu kaikenlaista hiipparia mukaan, mutta valtaosin siellä ollaan omasta halusta sotimassa. Vielä ei olla siinä pisteessä, että jokainen kynnelle kykenevä pitää heittää rintamalle.

Ukrainan väestö on yli 40 miljoonainen ja nyt diasporan aikanakin voidaan todeta, että siellä on n. 20 miljoonaa miesoletettua. Miten suureksi luulet Ukrainan armeijan? Toki sinne on värvätty ja pakotettu kaikenlaista hiipparia mukaan, mutta valtaosin siellä ollaan omasta halusta sotimassa. Vielä ei olla siinä pisteessä, että jokainen kynnelle kykenevä pitää heittää rintamalle.
Jos suhteutetaan Suomeen, niin sitten Ukrainalla pitäisi olla 2 miljoonan miehen armeija ja jos olisi ollut niin Putte ei olisi hyökännyt Ukrainaan.

Sota käydään viimeiseen päätyyn. Niin olen käsittänyt hyvin monesta viisaiden puheenvuoroista. Putin ajatteli ennen järkevästi sanoi hänen entinen neuvonantaja.
Se oli ennen se ja nyt on nyt.
Ihan sama tilanne tämän palstan kanssa. Aika harvan kirjoittajan kanssa pystyy järkevään keskusteluun ja häiriköt lisänä juttuja vääristelemässä.
Toivotaan, että Putinin järki palaa kuin Uuno Turhapurolla jossain elokuvassaan.

Sota käydään viimeiseen päätyyn. Niin olen käsittänyt hyvin monesta viisaiden puheenvuoroista. Putin ajatteli ennen järkevästi sanoi hänen entinen neuvonantaja.
Se oli ennen se ja nyt on nyt.
Ihan sama tilanne tämän palstan kanssa. Aika harvan kirjoittajan kanssa pystyy järkevään keskusteluun ja häiriköt lisänä juttuja vääristelemässä.
Toivotaan, että Putinin järki palaa kuin Uuno Turhapurolla jossain elokuvassaan.
Miksi moitit muita kirjoittajia kun itse pidät ainoastaan Putinia syynä tähän kaikkeen. Kuvio on paljon monimutkaisempi.

Eipä ole sanottu ukrainalaisten vaunujen olevan samoja kuin venäläisillä, eli samalla tavalla ukrainalaisten vaunujen tornit lentävät ja ovat lentäneet taivaalle.
No aivan varmasti on kerrottu Ukrainan vaunujen olevan samoja ja vanhempaa mallia kuin Venäjällä. Usein käytetty termi on Neuvostoliiton peruja. Yrität nyt rakentaa narratiivia, jota ei yksinkertaisesti ole olemassa.

Linkin kyselijä on harmiton persoona. Joskus mietin onko hän joku tietokoneen bugi vai miksi niitä sanotaankaan.
Keskusteluissa moni sanoo ettei asetehtaan pystyttäminen ole luotettava hanke. Kun tehdas saadaan pyörimään täydellä höyryllä, sota loppuu ja kysyntä lakkaa.
Minä ja moni muu käsistään taitava eläkeläinen lähtisimme mielellämme vapaaehtoistyöhön Ukrainan hyväksi.
Yksi ohjus maksaa maltaita luin jostain.
Yksinkertaisin keino lopettaa sota olisi taitava informaatiosota.
Nykyään sen ei luulisi olevan vaikeaa.
Selkeää ja yksinkertaista tietoa äidinkielellä. Kun Venäjän armeija tekee lakon se on sitten siinä.
Minun ei tarvitsekaan lähteä asetehtaalle kuin Marilyn Monroe vainaa aikoinaan teinityttönä.

Linkin kyselijä on harmiton persoona. Joskus mietin onko hän joku tietokoneen bugi vai miksi niitä sanotaankaan.
Keskusteluissa moni sanoo ettei asetehtaan pystyttäminen ole luotettava hanke. Kun tehdas saadaan pyörimään täydellä höyryllä, sota loppuu ja kysyntä lakkaa.
Minä ja moni muu käsistään taitava eläkeläinen lähtisimme mielellämme vapaaehtoistyöhön Ukrainan hyväksi.
Selkeää ja yksinkertaista tietoa äidinkielellä. Kun Venäjän armeija tekee lakon se on sitten siinä.
Minun ei tarvitsekaan lähteä asetehtaalle kuin Marilyn Monroe vainaa aikoinaan teinityttönä.
Osaatko venäjää?

Bugi on tietokoneohjelman lähdekoodissa oleva virhe. Virheet jaetaan kahteen pääluokkaan: syntaksivirheet ja semanttiset virheet.

”Osaatko venäjää?”
Lukion kolmen vuoden taidot ovat jo kauan sitten ruostuneet.
Hyviä kielenkääntäjiä ja toimittajia taatusti löytyy. Moni ulkomaankirjeenvaihtaja ei ole saanut uusittua viisumiaan.
Motivaatio on sodankäynnissä avaintekijä.
Jos minulla on johonkin asiaan motivaatiota se onnistuu. Aseiden räiskiminen ilmaan ja omaisuuden ja ihmisten tuhoaminen ei nykymaailmassa ole järkevää. Sodan jälkeen viulut on taatusti maksettava. Miksi laittaa tulevat veronmaksajat maksamaan vanhempiensa hölmöydestä ja hyväuskoisuudesta mielisairaaseen johtajaansa. Kun esittää asiansa yksinkertaisesti viesti menee perille.

Yhteistyössä