V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Waasassako?Ahvenanmaalla ja eräissä kunnissa ei osata eikä haluta puhua suomea.
No siihen että ne oppivat suomeaMihin sitten tarvitaan koulujen pakkosuomea?
Juuri näin. Kävimme eilen uimahallilla ja siellä ukrainalainen nainen kysyi minulta apua, miten hän saa lukittua lokeron oven.
Mutta itse kirjoitukseen: olen 100 % samaa mieltä. Tämä ei voi jatkua näin, että peruskoulu suoltaa pihalle ihmisiä, jotka eivät osaa lukea tai kirjoittaa suomea (tai ruotsia). Tässä ollaan menossa Ruotsin malliin, jossa maahanmuuttajien 2. ja 3. ja siitä eteenpäin sukupolvet eivät myöskään kotoudu, vaikka he ovat syntyneet täällä.
Suomi tarvitsee duunareita. Miksi kouluttaa kalliilla mamuja, kun halvemmallakin pääsee?
Totta. Puhutaan ns "tähtioppilaista", joidenka arvostelu on lievennetty niin, että saavat arvosanan, joka on sama kuin hylätty. Ei tule paha mieli ja onhan ehkä tultu käytyä syömässä oppilaitoksessa.Tai se, että alennetaan vaatimuksia päästötodistukselle tai annetaan helpotuksia arvostelulle, jotta kaikki urpot saisivat päästötodistuksen edes ansaitsematta sitä.
Ei tällainen touhu ole reilua niitä kohtaan, jotka oikeasti näkee vaivaa opiskelujensa suhteen.
Jos on niin pönttö, ettei saa peruskoulusta ulos päästötodistusta, niin onhan se tulevien työnantajien kusetusta, jos näille tyypeille sellainen annetaan.
Mihin töihin pätevöityy peruskoulun spettarilla?Tai se, että alennetaan vaatimuksia päästötodistukselle tai annetaan helpotuksia arvostelulle, jotta kaikki urpot saisivat päästötodistuksen edes ansaitsematta sitä.
Ei tällainen touhu ole reilua niitä kohtaan, jotka oikeasti näkee vaivaa opiskelujensa suhteen.
Jos on niin pönttö, ettei saa peruskoulusta ulos päästötodistusta, niin onhan se tulevien työnantajien kusetusta, jos näille tyypeille sellainen annetaan.
Mihin töihin pätevöityy peruskoulun spettarilla?
En minä ole koskaan näyttänyt peruskoulun todistusta töitä hakiessaKyllähän duunissa kuin duunissa kysytään todistus viimmeisimmästä suoritetusta opinahjosta. Jos ei ole edes peruskoulusta todistusta, niin eihän se hyvälle näytä. En ainakaan itse työllistäisi ketään, joka ei ole edes selvinnyt peruskoulusta.
En minä ole koskaan näyttänyt peruskoulun todistusta töitä hakiessa
HehEi mistään. Olet vain nähnyt ikävää unta, että jouduit puhumaan ruotsia.
Mikä se on?Mihin töihin pätevöityy peruskoulun spettarilla?
Spettari on todistus, joka täten palstan junteille tiedoksi tuotakoon.Mikä se on?
Niin osaa.Suomenruotsalaiset osaavat hyvin suomea.