Suomen Pankki synkkänä: Ostovoima vähenee, työttömyysaste nousee ja velkataakka kasvaa pilviin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos Jyrki ja Jutta:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs nyt sitten kannattaisi tehdä?

Omakotitalo pitäisi ostaa muutaman vuoden sisällä, lapsikin olisi suunnitelmissa.

Ei nyt voi oikein elämääkään jäädyttää vuosikymmenen kestävän taantuman vuoksi.

Korot ainakin pysyvät alhaalla, joten eikös tuo omakotitalon hankinta ainakin ole kannattavaa?

[QUOTE="Leena";28593399]Ja mamut vaativat käsi ojossa lisää tukea kotouttamiseen, vaikkeivät kuitenkaan edes halua kotoutua tänne.[/QUOTE]

Keskustele aloittamasi aiheesta.

[QUOTE="vieras";28593376]Mitäs nyt sitten kannattaisi tehdä?

Omakotitalo pitäisi ostaa muutaman vuoden sisällä, lapsikin olisi suunnitelmissa.

Ei nyt voi oikein elämääkään jäädyttää vuosikymmenen kestävän taantuman vuoksi.

Korot ainakin pysyvät alhaalla, joten eikös tuo omakotitalon hankinta ainakin ole kannattavaa?[/QUOTE]

taantuman aikana talo on halvempi ja korot kohillaan

[QUOTE="Vieras";28593391]Mitä itse olet perustellut? Ethän tee muuta kuin linkität ja kopioit muiden juttuja.[/QUOTE]

Teit oletuksen ja ohi meni. En vähättelisi tilanteen vakavuutta vaihtoehtoisella todelisuudella ilman kunnon perusteita. Ainoa faktahan on vallitseva tilanne, joka on käsittääkseni se, että teollisuus pakenee Suomesta ja se on vakava asia. Pelkästään palvelualoilla tämä maa ei elä vaan systeemin pyörittämiseen pitää saada rahaa ulkoa, eli viennillä. Jos se ei onnistu, systeemiä on muutettava ja siitä huolimatta olemme kusessa.

Teit oletuksen ja ohi meni. En vähättelisi tilanteen vakavuutta vaihtoehtoisella todelisuudella ilman kunnon perusteita. Ainoa faktahan on vallitseva tilanne, joka on käsittääkseni se, että teollisuus pakenee Suomesta ja se on vakava asia. Pelkästään palvelualoilla tämä maa ei elä vaan systeemin pyörittämiseen pitää saada rahaa ulkoa, eli viennillä. Jos se ei onnistu, systeemiä on muutettava ja siitä huolimatta olemme kusessa.

Teit oletuksen, että kaksi ihmistä tässä maassa on vastuussa tilanteesta, ja pieleen menee oletuksesi.

Soini olisi sössinyt kaiken pahan kerran. Siksi hän jäikin pois hallituksesta, sillä tietää, että siittä olisi syntynyt katastrofi.

mun käsityksen mukaan teollisuuden toimintaympäristön heikkeneminen on pääasiassa vihreiden ja vasureiden (ml sdp) syytä, ne pyrkivät lisäämään työn hintaa ja haalaavat kaikenlaisia muitakin tarpeettomia kuluja yritysten niskaan ja heikentävät näin teollisuutemme kilpailukykyä

[QUOTE="Leena";28593423]Siinähän on juuri aloitukseni. Etkö osaa vastata siihen asiallisesti.[/QUOTE]

Aloituksesi on ketjun aloitus, kaikki tietävät sinun olen yksi ja sama usean nikin takana. :)

[QUOTE="Vieras";28593424]Teit oletuksen, että kaksi ihmistä tässä maassa on vastuussa tilanteesta, ja pieleen menee oletuksesi.

Soini olisi sössinyt kaiken pahan kerran. Siksi hän jäikin pois hallituksesta, sillä tietää, että siittä olisi syntynyt katastrofi.[/QUOTE]

Ai, missäs kohtaa minä noin oletin? Enkä käsittääkseni ole puhunut mitään poliittisista näkökannoistani, voin olla tietenkin väärässäkin, mutta osoittaisitko minulle miten.

mun käsityksen mukaan teollisuuden toimintaympäristön heikkeneminen on pääasiassa vihreiden ja vasureiden (ml sdp) syytä, ne pyrkivät lisäämään työn hintaa ja haalaavat kaikenlaisia muitakin tarpeettomia kuluja yritysten niskaan ja heikentävät näin teollisuutemme kilpailukykyä

En kyllä sälyttäisi yksinomaan noille puolueille syytä. Työ on vain yksinkertaisesti halvempaa ns. kolmansissa maissa. Kun rajat aukesivat ja markkinatalous pääsi jylläämään ja mylläämään mielin määrin toteutui lause rahalla ei ole isänmaata. Pääomat liikkuvat suurimman tuoton perässä, viis liikkumisen aiheuttamista sivuvaikutuksista taakse jääviin ihmisiin ja yhteiskuntiin. Poliitikot ovat vain sätkynukkeja tuossa pelissä.

[QUOTE="Vieras";28593445]Sitä voi itse miettiä, kun sinulla on aikaa istuskella palstalla kirjoittelemassa. Minulla on töitä :)[/QUOTE]

En taida edes yrittää väitellä noin nokkelan ihmisen kanssa. Nautin mieluummin kesälomastani. Mukavaa työpäivää :)

En kyllä sälyttäisi yksinomaan noille puolueille syytä. Työ on vain yksinkertaisesti halvempaa ns. kolmansissa maissa. Kun rajat aukesivat ja markkinatalous pääsi jylläämään ja mylläämään mielin määrin toteutui lause rahalla ei ole isänmaata. Pääomat liikkuvat suurimman tuoton perässä, viis liikkumisen aiheuttamista sivuvaikutuksista taakse jääviin ihmisiin ja yhteiskuntiin. Poliitikot ovat vain sätkynukkeja tuossa pelissä.

no ollaan me jääty jälkeen kilpailukyvyssä esim. Saksaan verrattuna ja se on puhtaasti meidän omaa syytä

Ihan rehellisesti, kuinka iso pettymys ja suru se olisi, jos mitään kriisiä ja taantumaa ei tulisikaan? Jos olisikin kaikki nämä vuodet huutanut vihervasemmistodemlajuttakäteistä ihan turhaan?

Mitkä ovat mielestäsi omat toimenpiteet joilla olisimme voineet välttää kilpailukyvyn tippumisen? Mistä tämä kilpailukyvyn tipahtaminen on saanut alkunsa?

- työmarkkinat eivät ole kehittyneet samalla lailla kuin Saksassa, pikemminkin ollaan otettu takapakkia

- yritysten verotusta ei olla osattu kehittää

- energiapolitiikka on ollut huonoa

tässä muutama esimerkki

No, tuliko valmista tästä keskustelusta? Eipä tainnut tulla. Ei se mitään. Huomenna uutta putkeen, tai mielummin jo tänään. Loputtomiin, kyllähän niitä linkkejä riittää.

Ja hommalta saa lisää linkitettävää. Ohjeistavat apukoululaista kyllä oikealle tielle. =)

[QUOTE="vieras";28593567]Ihan rehellisesti, kuinka iso pettymys ja suru se olisi, jos mitään kriisiä ja taantumaa ei tulisikaan? Jos olisikin kaikki nämä vuodet huutanut vihervasemmistodemlajuttakäteistä ihan turhaan?[/QUOTE]

Ihan rehellisesti, se olisi fantastista jos luulot osoittautuisivat vääräksi. Huuteluja en jaksa harrastaa.

Yhteistyössä