Suomentakaa tämä viesti, kiitos. Liittyy ebayhin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sinulla ei muuten vielä ole PayPal-tiliä, vaan olet maksanut suoraan Visalla, voit myös luoda PayPal-tilin palautusta varten. Se on muutenkin erittäin käytännöllinen netistä ostettaessa. :) Mene vain osoitteeseen www.paypal.com. Jos et ole varma, niin sähköpostistasi pitäisi löytyä tieto siitä, että olet luonut tilin. Voit kokeilla kirjautua PayPaliin tiedoillasi (yleensä siis sähköpostiosoite ja salasanan).

Näin lukee yhdessä sähkopostissa ostopäivänä: Payment details: Paypal. Hävettää jo kirjoittaa tänne kun en edes näköjään tiedä miten olen maksanut :( ja ostosta on kulunut 47 pvä.

Näin lukee yhdessä sähkopostissa ostopäivänä: Payment details: Paypal. Hävettää jo kirjoittaa tänne kun en edes näköjään tiedä miten olen maksanut :( ja ostosta on kulunut 47 pvä.

Pyydä myyjää maksamaan rahat takaisin.

Jos on rehellinen myyjä, palauttaa hän rahasi takaisin. Palautetut rahat tulevat sun tilille. Ja jos jostain ihmeen syystä olisitkin tietämättäsi luonut itsellesi Paypal tilin, tulee sulle sähköpostiin viesti jos rahat sinne palautuvat. Hoida asia nopeasti, mitä pidempi aika ostosta on kulunut, sitä epätodennäköisempää on että saat rahasi takaisin.

Jatkossa kannattaa ymmärtää mitä on ostamassa ja miten. Juuri selvittelin erään tuttavan sotkuja kun oli ostanut ulkomailta jotain tököttiä naurettavan halvalla mutta luottokortilta oli lähtenyt toista sataa euroa. Osti muutamalla eurolla jonkun näytepurnukan jotain ryppyrasvaa mutta ei ymmärtänyt ruudun tekstiä jossa kerrotaan että tilaus on jatkuva ja pitää peruuttaa viikon kuluessa tilauksesta. Niinpä sieltä tuli sen näytepurnukan jälkeen joku iso setti mömmöjä jotka oli veloitettu luottokortilta.

[QUOTE="vieras.";29339391]ei kyllä kannattas lähteä tilaamaan ulkomailta jos englanti on noin huono. menee ihan varmasti jotain ohi jos ei kaikkea ymmärrä[/QUOTE]

Joo... Niinhän se tahtoo olla, että jos ei kaikkea ymmärrä, jotain menee ohi... ;)

niinhän se on... kerran täällä pyytelin et joku tilais mulle ja myis sen mulle vaikka huutiksen kautta koska en itse osaa tilata niin vastaukset oli että se on niiiiin helppoa et siitä vaan ite tilaamaan... on se varmaan helppoa jos osaa :)

Laitoin juuri hienolla enkullani hänelle viestin jossa pyysin rahoja takaisin ja kysyin että mitä kautta palauttaa. Raportoin kyllä vastauksen tänne kun olette antaneet niin paljon asiallisia vastauksia. Ja nuo muutama "moittiva" vastauskin on kirjoitettu ystävällisesti, eikä huudettu mitään ääliööööööö!!!! Ja kyl mä pidänkin jo itseäni ääliönä :)

Laitoin juuri hienolla enkullani hänelle viestin jossa pyysin rahoja takaisin ja kysyin että mitä kautta palauttaa. Raportoin kyllä vastauksen tänne kun olette antaneet niin paljon asiallisia vastauksia. Ja nuo muutama "moittiva" vastauskin on kirjoitettu ystävällisesti, eikä huudettu mitään ääliööööööö!!!! Ja kyl mä pidänkin jo itseäni ääliönä :)

Et sä ole ääliö. Kaikille meille sattuu joskus kaikenlaista. Kuten jo sanoin aiemmin, olen itse myynyt eBayssa ja ostanut myös, ja olen liittynyt jo yli 10 vuotta sitten. Olen silti itsekin joskus tullut huijatuksi eBayssa parisen vuotta sitten juurikin niin, että myyjä viivytteli tahallaan väärän tuotteen lähettyään asian hoitamista niin, että en sitten voinut loppujen lopuksi tehdä mitään kun aikaraja umpeutui. Useimmat ihmiset ovat kuitenkin kunnollisia ja hyväntahtoisia ja haluavat selvittää asiat. Tästä opin sen, että vaikka myyjä vaikuttaisi kuinka hyväntahtoiselta ja mukavalta, kun ostosta on kulunut 44 päivää, vien asian eteenpäin jos ostossa on mitään epäselvää.

Eli menetit sitten rahasi.45 päivää on se raja, jolloin voit vielä valittaa Paypaliin.
Minulla on muutama kusettaja yrittänyt odottaa tiettyyn päivään asti, jolloin tulisi se 45vrk täyteen.
Olen laittanut sitten jutut pystyyn Paypalissa-se on kyllä loistava maksuturva.
Muutaman jutun olen laittanut "just in case" ja luvannut sulkea casen, jos tuote ehtiikin tulla.
Olen saanut rahani aina takaisin, jos jotakin hämärää.

Eli menetit sitten rahasi.45 päivää on se raja, jolloin voit vielä valittaa Paypaliin.
Minulla on muutama kusettaja yrittänyt odottaa tiettyyn päivään asti, jolloin tulisi se 45vrk täyteen.
Olen laittanut sitten jutut pystyyn Paypalissa-se on kyllä loistava maksuturva.
Muutaman jutun olen laittanut "just in case" ja luvannut sulkea casen, jos tuote ehtiikin tulla.
Olen saanut rahani aina takaisin, jos jotakin hämärää.

Ebay on täynnä myös oikeasti luotettavia myyjiä, joiden kanssa palvelu pelaa Paypalin 45 päivän tai Ebayn palautteenannon jälkeenkin. Voi siis ihan hyvin olla mahdollista että ap saisikin vielä rahansa takaisin. Toivottavasti saa. :)

• Tykkää
Reactions: Owl
Tälläinen viesti oli tullut yöllä :)

Hello..

Thank you for your message.
and I'm really sorry for this
problem..

You don't need to do anything..
I just refunded all your
payment via Paypal. Please check it.

Ja tälläinen paypalilta:

xxxxx (xxxx@hotmail.com) has issued a full refund for your payment.

Eli kun minä en ole sitä paypal tiliä luonut niin summako palautuu siis tililleni? Kestääköhän kauan?

Tälläinen viesti oli tullut yöllä :)

Hello..

Thank you for your message.
and I'm really sorry for this
problem..

You don't need to do anything..
I just refunded all your
payment via Paypal. Please check it.

Ja tälläinen paypalilta:

xxxxx (xxxx@hotmail.com) has issued a full refund for your payment.

Eli kun minä en ole sitä paypal tiliä luonut niin summako palautuu siis tililleni? Kestääköhän kauan?

Ihana kuulla että rahasi on palautettu! :) Ja toivottavasti ensi kerralla parempi onni!

Ja näin tosiaan on, että jos sinulla ei ole Paypal-tiliä, niin rahojen pitäisi palautua suoraan tilillesi. Ja jos oikein ymmärsin, niin saattaa kestää jopa 30 päivää ennen kuin rahat näkyvät tilillä. Näin ainakin ymmärtääkseni luki täällä: https://www.paypal.com/webapps/helpcenter/article/?articleID=94023&m=SRE
Voihan se toki olla että rahat palautuvat paljon nopeamminkin. Mulla on sellainen mielikuva että olisin saanut palautuksen kerran ihan parissa päivässä. :)

Yhteistyössä