Suomessa miljoonan sotilaan kansanarmeija Ukrainalla pitäisi olla noin 8 miljoonan sotilaan kansanarmeija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Maassahan on 44,13 miljoonaa asukasta. 8 000 000 sotilaan pitäisi puolustaa 603 628 km² maata, Suomessa 1 000 000 sotilasta puolustaa 338 465 km² maata. Jos Ukrainassa olisi vaikka Suomea vastaava 1 000 000 miehen kansanarmeija Putte miettisi kaksi kertaa kannattaako hyökätä, 8 000 000 sotilaan puolustustahtoa omaavan kansanarmeijan kimppuun hyökkääminen olisi jo järjetöntä. Missä tämä kahdeksan miljoonan sotilaan armeija on? Missä on edes miljoonan miehen armeija?

Pitää muistaa että että myös Putte on WEF:n Schwabin enkeli Young Global Leader.

Vahvistus itse Schwabin suusta, että kuuluu samaan WEF/YGL-seuraan (Young Global Leaders) kuin Sanna Marin ja Annika Saarikko.

Klaus Schwab: Putin is one of YGL

Ensin WEF "The Great Reset" ja "Green Deal" YGL-enkelit sopivat Big Pharma eliitin kanssa satojen miljardien mRNA piikitysdiilin ja sitten vihreän diilin paketin, jolla kupataan EU-maat ja kansalaiset kuiviksi sähköenergian ja polttoaineiden hinnankorotusdiilillä joka samalla nostaa inflaation noin 10%:iin. Nyt myydään sadoilla miljardeilla aseita Ukrainan ja Itäisen Euroopan sekä Natomaiden turvaksi Ukraina casella.

Zoomia kääntämällä saadaan myös läpi huomaamatta erilaisia EU:n totalitarismitoimia mm. EU:n digiID. Vai kiinnititkö huomiota että Ukrainan kriisin varjossa mm. Suomessa telakalla ollut koronapassi on otettu taas käyttöön, niin että yritykset voivat halutessaan vaatia sitä ja se on taas voimassa, jotta mikäli koronatilanne pahenee ja poliitikot haluavat kulkutaudin levitysluvalla piikitetyille taas erikoisoikeudet laki on voimassa. Vaikka koronapassi ei edelleenkään estä tartuntoja, pikemminkin sen luoma illuusio ja rajoitusten välttäminen sen avulla lisäävät tartuntoja. Kulkutaudin levityslupa on siis edelleen polttoainetta koronapaloon, samaa kuin palokunta ruiskuttaisi tulipaloon alkoholia tai bensaa ehkä jopa napalmia.

Tämä ja paljon muuta asiaa:

Paluu todellisuuteen K2 J4 - Ukrainan tilanne - keskustelijoina Tommi "Leveli" Finnilä ja Ossi Tiihonen.

mistäs tuon miljoona sotilasta saat. joku 300000 ukkoa kai vahvuus on ja moniko niistäkin sit toimintakykyinen on.
Suomen puolustusvoimat
Suomen asevoimat, jonka tärkein tehtävä on Suomen sotilaallinen puolustaminen

12 000 ammattisotilasta ja siviiliä
22 000 koulutettua varusmiestä vuosittain
280 000 taistelijaa (sodan ajan vahvuus)
900 000 reserviläistä

Puolustusvoimat perustuu Suomessa kaaderijärjestelmään, jossa vain osa sotilashenkilöstöstä on palkattua kantahenkilökuntaa ja suurimman osan sodanajan kokoonpanosta muodostavat reserviläiset. Joukkotuotannossa koulutetuista sodanajan joukoista valtaosa, 96 prosenttia, koostuu asevelvollisista reserviläisistä. Rauhanaikana palkattuna kotimaan tehtävissä puolustusvoimilla on noin 12 000 henkeä, josta noin kolmasosa on siviilejä tai siviilikoulutuksen saaneita. Varusmiehiä puolustusvoimat kouluttaa vuosittain 22 000.

Nykyinen sodan ajan joukkojen vahvuus on 280 000 sotilasta. Nämä jakautuvat periaatteellisesti valmiusjoukkoihin ja täydennysjoukkoihin. Valmiusjoukkoja ovat valmiusosastot ja -yksiköt, joissa palvelee kantahenkilökuntaa ja varusmiehiä, sekä välittömän valmiuden joukot, jotka koostuvat pääosin reserviläisistä. Täydennysjoukkoja ovat operatiiviset joukot, alueelliset joukot ja paikallisjoukot. Sipilän hallitus nosti sodan ajan vahvuutta 50 000 sotilaalla nykyiseensä yhdistämällä sodan ajan vahvuuteen sodan ajan perustamisorganisaation ja lisäämällä vahvuuteen riittävän koulutuksen saaneita varusmiehiä.

Suomen puolustusvoimat

900 000 reserviläistä

Puolustusvoimat perustuu Suomessa kaaderijärjestelmään, jossa vain osa sotilashenkilöstöstä on palkattua kantahenkilökuntaa ja suurimman osan sodanajan kokoonpanosta muodostavat reserviläiset. Joukkotuotannossa koulutetuista sodanajan joukoista valtaosa, 96 prosenttia, koostuu asevelvollisista reserviläisistä. Rauhanaikana palkattuna kotimaan tehtävissä puolustusvoimilla on noin 12 000 henkeä, josta noin kolmasosa on siviilejä tai siviilikoulutuksen saaneita. Varusmiehiä puolustusvoimat kouluttaa vuosittain 22 000.

Nykyinen sodan ajan joukkojen vahvuus on 280 000 sotilasta. Nämä jakautuvat periaatteellisesti valmiusjoukkoihin ja täydennysjoukkoihin. Valmiusjoukkoja ovat valmiusosastot ja -yksiköt, joissa palvelee kantahenkilökuntaa ja varusmiehiä, sekä välittömän valmiuden joukot, jotka koostuvat pääosin reserviläisistä. Täydennysjoukkoja ovat operatiiviset joukot, alueelliset joukot ja paikallisjoukot. Sipilän hallitus nosti sodan ajan vahvuutta 50 000 sotilaalla nykyiseensä yhdistämällä sodan ajan vahvuuteen sodan ajan perustamisorganisaation ja lisäämällä vahvuuteen riittävän koulutuksen saaneita varusmiehiä.
Miljoonan miehen isänmaallinen puolustustahtoinen kansanarmeija on ylittämätön voimavara. Putinilla on 172 tuhatta sotilasta Ukrainassa joka on 2/3 Venäjän armeijasta.

Suomen puolustusvoimat

900 000 reserviläistä

me 900 000 tullaan mukaan erinäisiin tukitoimiin missä ei tarvitse olla rintamakelpoinen:

-vartiopalvelukseen
-huollon eri tehtäviin (ruoka, ammukset jne)
-sisäinen turvallisuus
-haavoittuneiden auttaminen rinaman takana
-jne

kaikkiin näihin tukitoimiin meillä on ihan sairaasti ukottunutta porukkaa jotka osaa käytännön hommat paremmin kuin 20...25 vuotiaat taistelijat

Miljoonan miehen isänmaallinen puolustustahtoinen kansanarmeija on ylittämätön voimavara. Putinilla on 172 tuhatta sotilasta Ukrainassa joka on 2/3 Venäjän armeijasta.
ja joo lupaan et jos mulle annetaan asekoulutus niin lähden rintamlle tätä nää mun unet tiesi jo vuosia sitten mut en uskonut niitä. mä kuolen rintamalla mut olkoot niin

Natomaat eivät varmasti uhraa itseään kolmannella maailmansodalla ja täysimittaisessa ydinsodassa, jos Venäjä katsoo Suomen geopoliittiseksi uhaksi, mikäli maamme pyrkii Ukrainan tapaan Natoon. Suomen Natojäsenyys tuplaisi Venäjän ja Naton maarajan ja toisi sotilasliiton geopolliisesti pitkältä matkalta aivan kylkeen, kuten Ukrainan tapauksessakin. Suomi uhrattaisiin ilman muuta Yhdysvaltain ja muiden suurten Natomaiden säilymisen takia. Muutenhan Naton ja Venäjän sota eskaloituisi väkisinkin ennen pitkää ydinsodaksi kasvojen menettämisen pelon takia. Palkka-armeija ei siis mitenkään korvaa omaa maataan, perhettään ja kotiaan sekä vapauttaan viimeiseen hengenvetoon suojelevan kansanarmeijan puolustustahtoisia sotilaita. Suomi tarvitsee vahvan oman armeijan, jolla on Euroopan vahvin tykistö (kuten on) ja myös erittäin vahva ilma- ja meripuolustus, jolla ammutaan maahan tunkeutuvat ilma-alukset alas ja aluevesille tunkeutuvat laivat sekä sukellusveneet meren pohjaan. Ukrainassa näkee (videot mm. Alfa-TV) miten heikko ilmapuolustus päästää vihollisen helikopterit ja hävittäjät toimimaan lähes vapaasti maassa ja tuhoamaan sotilaskohteet sekä huoltovarmuusinfran. Ohjuksia ja lasertykkejä (tyyliin USA ja Israel) pitäisi olla ympäri strategisia alueita, niin että maahan ilmateitse tai meritse tunkeutuminen olisi itsemurha. Yksi maailman vahvimmista tykistöistä estäisi taas maajoukot.

et ole osallistunut varusmiespalvelukseen aikanasi

siihen on varmaan ollut syynsä
nojoo mä olin armeijassa mut mua vitutti se kun kessut koitti juoksuttaa mua röökille sadan metrin päässä olevan puun kautta ja mä en suostunut siihen pelleilyyn ja erosin. mut kyl nyt voidaan aloittaa kolutus. suomi saa kolmen miljoonan miehen ja naisen armeijan se vastaa 220 divisioonaa niin kyllä silläkin tulee vastustuta. ja kun kaikki eu ja nato maat tekee saman saadaniin aika monta tuhatta divisioonaa aikaseks

ei mullakaan vanhalla miehellä oma elo huoleta mutta ei olis kiva että teinit jää orvoiksi
noh haluutko et venäläiset tulee ja raiskaa sun lapset? kyllä meidän on mentävä rintamalle ja jos oot mun ryhmän kometntaja niin kuuntelen tarkaan ja jään vaikka jälki varmistukseen mun kuolemalla ei oo väliä mut mä en halua et mun tytölle käy huonosti koska se on maallisista asioista mulle tärkein. oon jopa suunnitellut miten vien aseen oikeus saliin jos joku tekee mun tytölle pahaa

nojoo mä olin armeijassa mut mua vitutti se kun kessut koitti juoksuttaa mua röökille sadan metrin päässä olevan puun kautta ja mä en suostunut siihen pelleilyyn ja erosin. mut kyl nyt voidaan aloittaa kolutus. suomi saa kolmen miljoonan miehen ja naisen armeijan se vastaa 220 divisioonaa niin kyllä silläkin tulee vastustuta. ja kun kaikki eu ja nato maat tekee saman saadaniin aika monta tuhatta divisioonaa aikaseks

En ole armeijaa käynyt. Minulle on kerrottu, että tuolla juoksutuksella ym jutuilla on syynsä ja perustelunsa.
Se, että sotilas tekee heti sen mitä käsketään myös sodassa. Eikä lähde arpomaan kesken sotatilaa/hyökkäystä, onko se fiksua vai ei, vaan niitä käskyjä noudatetaan kyselemättä.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
En ole armeijaa käynyt. Minulle on kerrottu, että tuolla juoksutuksella ym jutuilla on syynsä ja perustelunsa.
Se, että sotilas tekee heti sen mitä käsketään myös sodassa. Eikä lähde arpomaan kesken sotatilaa/hyökkäystä, onko se fiksua vai ei, vaan niitä käskyjä noudatetaan kyselemättä.
no hei oisivat voineet jättää simputuksen sikseen ja keskittyä sotimiseen eikä luoda vitutusta armeijaa kohtaan. se nyt on vittu eri asia juostqa jonkun puun luota röökille kun vastustaa hyökkääjää. kapteeni muuten tuomitsi tuon teon kun juttelin sen kaa ja sit menin everstin luokse jutteleen

Yhteistyössä